خبرگزاری کار ایران

فیفا و برگزارکنندگان جام جهانی قطر 2022 برای مصرف "نوشیدنی بدون الکل" به توافق رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۴۴۲

دولت قطر با پیشنهاد جدید فیفا برای تماشاگران جام جهانی 2022 موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا، یکی از سوالات طرفداران جام جهانی 2022 قطر این بود که آیا قرار است در طول مسابقات مشروبات الکلی برای مصرف عموم موجود باشد یا خیر، زیرا این رویداد بزرگ توسط یک کشور عمدتا مسلمان برگزار می‌شود.

برخی از هوادارانی که برای جام جهانی 2022 در قطر حضور خواهند داشت، اکنون می‌توانند کمی خوشحال باشند زیرا فروش نوشیدنی بدون الکل(آبجو) برای این رویداد ورزشی که کمتر از سه ماه دیگر آغاز می شود، مجاز شده است.

قطر به هواداران دارای بلیت اجازه می‌دهد سه ساعت قبل از شروع بازی و یک ساعت بعد از سوت پایان بازی آبجوی الکلی بخرند، اما نه در طول مسابقه.

شرکت بادوایزر (Budweiser)، حامی اصلی جام جهانی با حقوق انحصاری فروش آبجو در این مسابقات، آبجو را در محیطی که در اطراف هر استادیوم تهیه شده است سرو می کند، اما نه در جایگاه‌ها یا راهروهای ورزشگاه.

علاوه بر این، بادوایزر مجاز خواهد بود در بخشی از منطقه اصلی هواداران فیفا در مرکز دوحه از ساعت 18:30 تا 1:00 بامداد هر روز از مسابقات جام جهانی، آبجو سرو کند.

مسابقات در بیشتر مراحل گروهی طوری برنامه ریزی شده است که اولین بازی ساعت 13:00 آغاز می شود. هنوز مشخص نیست که قطر فروش آبجو را قبل از ساعت 1 بعد از ظهر چگونه انجام خواهد داد. بازی ولز و ایران در روز جمعه 25 نوامبر، زمانی که اکثر مسلمانان قطر برای اقامه نماز جماعت هفتگی در مساجد جمع می شوند، برگزار می‌شود.

از زمانی که قطر حق میزبانی را در سال 2010 به دست آورد، سوالاتی پیرامون نقش الکل در جام جهانی امسال مطرح شده است. تماشاگران نمی‌توانند الکل به قطر بیاورند و همچنین نمی‌توانند الکل را از تنها فروشگاه مجاز این کشور، در حومه دوحه، خریداری کنند. فقط ساکنان خارجی با مجوز می‌توانند برای مصرف خانگی از آنجا خرید کنند.

شرکت بادوایزر آبجوی غیر الکلی خود، Budweiser Zero را در سالن‌های استادیوم و جایگاه‌ها در طول بازی‌ها و دیگر سایت‌های هواداران به فروش خواهد رساند.

سخنگوی این شرکت در بیانیه ای به رویترز گفت: "ما همیشه به آداب و رسوم و فرهنگ محلی در بازارهایی که در آن فعالیت می‌کنیم یا رویدادهایی که میزبانی می‌کنیم، احترام می‌گذاریم. تبلیغ و فعال سازی Budweiser Zero ما در طول جام جهانی فوتبال در قطر، میهمانان بین المللی را هدف قرار می‌دهد که برای لذت بردن و جشن فوتبال در سایت‌های هواداری می‌آیند."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز