خبرگزاری کار ایران

مصلح اجتماعی یا سلبریتی بی‌خبر از درد مردم؛

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۷۵

این روزها از علی کریمی زیاد صحبت می‌شود و مورد قضاوت‌های گوناگون قرار گرفته است ولی آیا این قضاوت ها بر اساس شناخت درست از شخصیت او صورت می‌گیرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها نام علی کریمی، پیشکسوت و اسطوره محبوب دنیای فوتبال که مدتی است دور این رشته ورزشی را خط کشیده دوباره سر زبان‌ها افتاده است و همه در حال صحبت کردن و موضع گیری در خصوص او هستند و در فضای رسمی، هم میان اهالی ورزش و هم در بین فوتبالدوستان شاهد صحبت کردن در این خصوص هستیم.

کریمی به واسطه جمله‌ای که این روزها در فضای مجازی مطرح شده و افراد زیادی آن را بازنشر دادند و او هم یکی از آنها بود مورد هجمه قرار گرفته است و کار به جایی رسیده که بازهم موضوع فاصله میان سلبریتی‌های جامعه و مردم عادی در خصوص وی مطرح شده است. این در حالیست که سوای موضع‌گیری اخیر علی کریمی، او در طول سالیان دراز اثبات کرده که دغدغه‌های اجتماعی‌اش به غر زدن در فضای مجازی ختم نمی‌شود و در بزنگاه‌های مختلف خودش برای کمک به بهبود این وضعیت دست به کار شده است و کارهای عام المنفعه زیادی از او رسانه‌ای شده که گفته می‌شود تنها درصد کوچکی از اقدامات این چنینی اوست. به همین بهانه برخی از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

چک سفید به بابک معصومی

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

بابک معصومی را که می شناسید.کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران پس از مدتها مبارزه با سرطان، سرانجام از دنیا رفت. در روزهای اول بستری شدن معصومی، خانواده این بازیکن فوتسال به دلیل هزینه های سنگین درمان در وضعیت خوبی نبودند.معصومی در سالهای نه چندان دور همبازی علی کریمی در روزگاری بود که جادوگر در زمین فوتسال ستاره بود و همه را دربیل می زد.علی کریمی وقتی به عیادت معصومی رفت زیاد در بیمارستان نایستاد. با معصومی چند کلمه حرف زد. بعد هم یک پاکت سفید را به برادر معصومی داد و از بیمارستان رفت.وقتی پاکت را باز کردند داخل آن چک سفیدی بود که امضای علی کریمی را به همراه داشت.

 

دیدار با یک جانباز جنگ تحمیلی

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

کاپیتان پرسپولیس، در یکی از بازیهای پرسپولیس در مقابل صبا  پس از حضور روی نیمکت پرسپولیس حرکت زیبایی انجام داد. او پس از تعویض در نیمه دوم دیدار مقابل صبا، پس از دست دادن با اعضای نیمکت‌نشین پرسپولیس، با جانباز ویلچر‌نشینی که کنار نیمکت این تیم مسابقه را تماشا می‌کرد هم روبوسی کرد و او را در آغوش گرفت و چند دقیقه ای با این جانباز جنگ تحمیلی صحبت کرد و از احوال و سلامتی جانباز پرسید. کار به جایی رسید که جانباز اشک در چشمانش حلقه زد. کار کریمی خیلی زود مورد توجه شاترهای عکاسان ورزشی قرار گرفت و همین که علی کریمی دید که عکاسان دور و بر او و جانباز هستند از جانباز دور شد تا حرکتش به مفاهیم شعاری تفسیر نشود.

 

سفیر کودکان بی سرپرست

کریمی همیشه توجه ویژه‌ای به کودکان بی سرپرست در کارهای عام المنفعه خود داشته و دارد و وقتی به عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد عنوان کرد می‌خواهد از این پس در امور این چنینی مشارکت بیشتری داشته باشد و فعالیت‌های او در حمایت از کودکان بی سرپرست باعث شد در آن سال‌ها عنوان سفیر کودکان بی سرپرست به وی اعطا شود. 

 

برآورده کردن آرزوی بلندقدترین ایرانی

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

برنامه ماه عسل احسان علیخانی را به خاطر دارید که بلند قدترین مرد ایران در آن شرکت کرد و از آرزوهایش گفت؟ این بلند قدی البته یک بیماری بود. قد یک جوان بیمار، به خاطر عملکرد نامناسب غدد داخلى و تشخیص نادرست پزشکان بسیار بیشتر از حد متعارف رشد کرده بود. این پسر بلند قد شمالی البته به لحاظ مالى هم در شرایطى نبود که از پس هزینه هاى سنگین عمل جراحى برآید. مرتضى مهزاد در گفتگوى خود با نشریات محلی و یک برنامه تلویزیونی از آرزوهایش یاد کرده و داشتن یک دستگاه کامپیوتر و ملاقات با على کریمى را رویاهای خود دانسته بود . علی کریمی با اطلاع از این موضوع، در رستورانى در خیابان سئول، صحنه های زیبایی را رقم زد. عکسی که کریمی این جوان بلندبالا را در آغوش گرفته، در رسانه ها منتشر شد. گرچه رسانهای شدن این مسئله برخلاف میل کریمی و صرفاً به دلیل همان برنامه تلویزیونی در ملاقات کریمی و مهزاد رخ داد. اما پس از آن ملاقات، کسی متوجه نشد کریمی تا چه اندازه در شاد کردن دل مرتضی مهزاد پیش رفته است. کریمی برای مرد قد بلند هم کامپیوتر خرید و هم هزینه های عمل جراحی او را پرداخت کرد. جادوگر آرزوهای بلند قدترین مرد ایران را به همین راحتی برآورده کرد. این سرآغاز مسیر موفقیت و قهرمانی مرتضی مهرزاد بود که به رشته والیبال نشسته ورود کرد و به تیم ملی رسید و مدال قهرمانی به خانه برد.

 

ساخت مدرسه در مناطق محروم

از زمانی که رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی کنار رفت، با کمک برخی از افراد نزدیک به خود و همکاری موسسه خیریه ای به نام خادمین امام علی ابن ابیطالب(ع) دست به اقدامات خیریه می زند و به کمک افراد نیازمند در مناطق محروم می رود. 

آنها در سرکشی از مناطق محروم به منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان برخورد می‌کنند که به دلیل نبود مدرسه در آن اهالی با مشکلات زیادی روبرو بودند و رسول خادم ولی متوجه این موضوع می‌شود آن را با علی کریمی در میان می‌گذارد و کریمی هم مثل همیشه از این موضوع استقبال می‌کند و ساخت مدرسه در این منطقه محروم مرزی را تقبل می‌کند. 

 

کمک به زلزله زدگان

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

کریمی در مقاطع مختلف در کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور همواره پیشگام بوده و به واسطه محبوبیت و اعتبار اجتماعی خود کمک‌های زیادی جمع آوری کرده و آنها را به دست نیازمندان رسانده است. 

 

کمک انسان‌دوستانه به یک هنرمند

می گویند علی کریمی روابط خوبی با برخی هنرمندان و بازیگران سینما دارد. در تمرینات و گاهی روی سکوهای ورزشگاه می توان او را همراه با یکی از بازیگران سریالهای تلویزیونی دید. اما داستان احمدرضا پورمخبر فرق می کند. این بازیگر طنز سینمای ایران هم به شدت مورد علاقه علی کریمی بود. این بازیگر توانا روابط جالبی با کریمی داشت  در یکی از مجلات خانوادگی  از دیدارهای کریمی و پورمخبر نوشته شده بود. با این توضیح که وقتی گفتگویشان به پایان می رسد، پورمخبر در بیرون خانه اش وانتی را میبیند که برخی لوازم منزل در آن گذاشته شده و هدیه ای از سوی علی کریمی است . پورمخبر فقط یک نمونه است از هنرمندان بی بضاعتی که علی کریمی به طرز جالبی حتی هوای آنها را هم دارد. چه می کند این علی کریمی!

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

کمک به کودک بیمار هفت ماهه

در روزهای بحرانی پرسپولیس و در حالی که هواداران پرسپولیس در مقابل ورزشگاه درفشی‌فر جلوی علی کریمی را برای بازگشت به تیم می‌گرفتند، یک مادر درخواست دیگری از وی داشت.‌ پس از اخراج علی کریمی از سوی مانوئل ژوزه این بازیکن در ورزشگاه درفشی فر حاضر می شد و به طور اختصاصی و تنهایی تمرین می کرد.چند روزی بود که وقتی کریمی می خواست از مجموعه درفشی فر خارج شود، هواداران پرسپولیس جلوی خودروی او را می گرفتند و می خواستند که به تیم برگردد اما روز پنج شنبه هفته گذشته یک مادر که کودک هفت ماهه اش را در بغل داشت از کریمی خواست به صحبت هایش گوش دهد. در حالی که همه فکر می کردند وی هم خواهان بازگشت کریمی به پرسپولیس است، از بیماری خاص فرزندش که هزینه های سنگینی دارد سخن گفت و درخواست کمک کرد و چهره کودک هفت ماهه نشان می داد که او یک بیماری خاص و دردناک دارد. جادوگر وقتی اوضاع و احوال نوزاد هفت ماهه را دید، تمام هزینه های درمان این کودک را تقبل کرد.

 

دیدار با چاق‌ترین پسر ایران

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

علی کریمی در یک کار خیرخواهانه دیگر و در یکی از بازیهای پرسپولیس مقابل صبا در قم پیراهنش را به چاق‌ترین پسر ایران داد. علی کریمی در بین دو نیمه بازی پرسپولیس و صبای فصل گذشته لیگ برتر، پیراهنش را به محسن پورمحمدی چاق‌ترین پسر ایران اهدا کرد. پورمحمدی ۱۷۵ کیلو وزن دارد در حالی اشک شوق در چشمانش حلقه زده بود از کریمی تشکر کرد.در آن روزها که دنیزلی سرمربی پرسپولیس بود هم تحت تاثیرقرار گرفت و به همراه مهدی مهدوی کیا به سمت چاق ترین پسر ایران رفتند و با او خوش و بش کردند.کریمی به محسن گفت که باید قول بدهد لاغر شود و او هم چنین قولی داد. محسن پورمحمدی تپل ترین پسر ایران توسط احسان علیخانی و در برنامه ماه عسل به مردم شناسانده شد. هر چند مرتضی مهرزاد بلندقدترین پسر ایران با ۲۴۳ سانتیمتر قد در برنامه احسان علیخانی از آرزویش برای دیدار با علی کریمی صحبت کرد ولی تپلترین پسر کشورمان که ۱۷۵ کیلوگرم وزن دارد، آنقدر خجالتی بود که هرگز در این مورد صحبتی نکرد.

 

 

تهیه ۱۰۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان بی بضاعت

حضور علی کریمی در یک برنامه و تاک شو با اجرای امیرعلی نبویان شایعات فراوانی به همراه داشت و حرف‌های ضد و نقیضی در خصوص مبلغ بالای دریافتی او از این برنامه مطرح شد. کریمی خودش حاضر به توضیح در این خصوص نشد ولی بعداً مشخص شد که اصل ماجرا چیست. 

ابوالفضل اکبری، تهیه کننده این برنامه اما در پاسخ می‌گوید: به هیچ عنوان علی کریمی در ازای حضور در برنامه و شرکت در این مصاحبه از ما درخواست مبلغی نداشت. تنها شرط او این بود که حامی مالی برنامه مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان معادل هزار تبلت به خیریه کمک شود. این تنها شرط حضور او در برنامه ما بود که حامی مالی برنامه هم این شرط را پذیرفت و چک نمادین آن در داخل استودیو به علی کریمی تحویل داده شد.

 

وقتی کریمی پول بنزین نداشت

یکی از دوستان علی کریمی خاطره‌ای از او نقل می‌کند که برای کاری نیاز به برداشت مبلغی از حساب بانکی داشتند و او 4.7 میلیون تومان از حساب خود از بانک برداشت می‌کند و سوار ما‌شین می‌شوند که به محل مورد نظر بروند ولی در مسیر به پیرزنی برخورد می‌کنند که کنار خیابان از حال رفته بود. کریمی به آن پیرزن کمک می‌کند و با اصرار او را با ماشین خود به خانه‌اش می‌رساند و وقتی از مشکلات زندگی او با خبر می‌شود کل پول را به او می‌دهد و وقتی بیرون می‌آید در راه نیاز به بنزین زدن پیدا می‌کنند و در شرایطی که کریمی تمام پولی که همراه داشت را به آن پیرزن داده بود پول نقد برای پرداخت به پمپ بنزین نداشت و دوست او مجبور شد پول بنزین را حساب کند.

 

حراج 508 میلیونی اتومبیل برای آسایشگاه معلولان

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

کریمی سال‌ها قبل در مراسمی که به نفع آسایشگاه معلولان فیاض بخش در مشهد برگزار شد، اتوموبیل پیکان خود را به حراج گذاشت و به مبلغ 508 میلیون تومان در این مزایده خیریه به فروش رفت و آن را به آسایشگاه اهدا کرد. کریمی از مدت‌ها قبل از آن با مسئولان آسایشگاه فیاض بخش مشهد در ارتباط بود بارها کمک های نقدی به این مجموعه انجام داده بود و به گفته نزدیکانش به آن خودروی پیکان علاقه زیادی داشت ولی آن را به نفع نیازمندان آسایشگاه به حراج گذاشت.

 

پای ثابت هیئات عزاداری سیدالشهدا (ع) 

علی کریمی را آنگونه که هست قضاوت کنیم

برخلاف آنچه از اتفاقات اخیر علی کریمی و موضع گیری ها علیه او به نظر می‌رسد، او نه تنها با عزاداری محرم و پخش کردن نذری زاویه‌ای ندارد، که حتی پای ثابت مجالس این چنینی است و هرساله در هیات‌های عزاداری حاضر می‌شود و در پخش کردن نذری کمک می‌کند و نزدیکان او از ارادت و علاقه‌اش به سید‌الشهدا (ع) می‌گویند ولی خلق و خوی خاص او در عدم جار زدن عقایدش باعث شده چهره نادرستی از وی و عقاید مذهبی‌اش در ذهن خیلی از اهالی جامعه شکل بگیرد که البته مطابقتی با واقعیت ندارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز