خبرگزاری کار ایران

از استرلینگ تا گریلیش

چگونه منچسترسیتی بیش از 1.5 میلیارد پوند برای خرید بازیکن خرج کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۱۴۵

از زمانی که شیخ منصور مالکیت استادیوم اتحاد را برعهده گرفت، این باشگاه پول قابل توجهی برای برخی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان پرداخت کرده است.

به گزارش ایلنا، منچسترسیتی در دهه گذشته موفق‌ترین باشگاه در انگلیس بوده است، زیرا تمایل زیادی به خرج کردن مبالغ قابل توجهی برای بازیکنان برتر دارد.

در واقع، شیخ منصور مصمم بود تا باشگاه را به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان تبدیل کند، از لحظه‌ای که در سال 2008 هدایتش را برعهده گرفت و انتقال روبینیو از رئال مادرید، نشان از طلوع عصر جدیدی در سیتی داشت.

با این حال، پس از گمانه زنی‌های مداوم در ارتباط با سیتی با فوق ستاره‌های مطرحی مانند کاکا و بوفون، مالکان ساکن ابوظبی در واقع رویکردی دقیق تر و سنجیده تر را در بازار نقل و انتقالات اتخاذ کردند و توجه خود را بر روی بازیکنانی با پتانسیل بالا متمرکز کردند که به طور خاص برای سبک خاصی از بازی مناسب هستند. 

البته، این همچنان به معنای پرداخت پول بیشتر بود و سیتی از زمان ورود منصور به انگلیس بیش از 1.5 میلیارد پوند (1.8 میلیون پوند) خرج کرده و همه معامله ها به خوبی انجام نشده است.

در زیر نگاهی به 10 خرید گران قیمت تاریخ باشگاه خواهیم داشت:

10. رحیم استرلینگ |  49 میلیون پوند |  لیورپول |  2015

افراد زیادی بودند که اصرار داشتند سیتی برای استرلینگ بیش از حد خرج کرده است که در سال 2015 این بازیکن 20 ساله را از لیورپول در یک انتقال وحشتناک بیرون آورد.

اگر او به سیتی نقل مکان کند، آیا او آماده است که به عنوان یک بازیکن 50 میلیون پوندی قضاوت شود؟ جان بارنز وینگر سابق قرمزها در آن زمان گفت: نه، فکر نمی‌کنم... به او می‌گویم که در این مرحله کار درستی نیست.

هفت سال بعد، با استرلینگ که نقش مهمی در چهار قهرمانی لیگ برتر داشته است، نمی توان استدلال کرد که او بیشتر از این آماده بود.

 و سیتی هنوز می تواند سود کاملی از پول خود داشته باشد، با انتقال تابستانی به چلسی که احتمالاً تمام یا بیشتر هزینه اولیه را جبران می کند و استرلینگ را به یکی از موفق ترین خریدهای تاریخ باشگاه تبدیل می کند.

9. ارلینگ هالند | 51 میلیون پوند |  دورتموند | 2022

پیش از ضربه زدن به توپ برای باشگاه، بازیکن ملی پوش نروژی همچنان معامله ای باورنکردنی به نظر می رسد، حتی اگر هزینه های اضافی در نظر گرفته شود.

هر باشگاه بزرگی در اروپا در تعقیب این مهاجم بود، به کمک بند آزادسازی قرارداد او با بوروسیا دورتموند قطع همکاری کرد.

اینکه سیتی توانست در رقابت برای امضای هالند پیروز شود، یک کودتای بزرگ بود و بر رسیدن آن‌ها به اوج بازی تاکید کرد.

به لطف رکورد گلزنی باورنکردنی، هالند به عنوان یک برنده بالقوه توپ طلا در نظر گرفته می شود و هواداران نمی توانند صبر کنند تا ببینند او چگونه تحت هدایت پپ گواردیولا پیشرفت می کند.

8. بنجامین مندی |  52 میلیون پوند |  موناکو |  2017

مندی در زمین بازی کم تاثیرترین خرید سیتی بوده است.

پارگی رباط صلیبی قدامی به اولین فصل این ملی پوش فرانسوی پس از ورودش از موناکو در سال 2017 پایان داد.

مهمتر از آن، اتفاقات دور از فوتبال بوده است، هرچند مندی توسط باشگاه به مدت یک سال محروم شده است.

 او پس از اعتراف به بی گناهی در 9 فقره خشونت جنسی از جمله هفت مورد تجاوز علیه شش زن در ماه اوت محاکمه خواهد شد.

7. کوین دی بروین |  54 میلیون پوند |  ولفسبورگ |  2015

 'رد 60 میلیون پوندی' اینگونه است که سیتی در پی هافبک سابق چلسی در یکی از روزنامه های انگلیسی توضیح داده شده است.

در حالی که دوران او در استمفورد بریج کوتاه و غیرقابل تماشا بود، سیتی دقیقاً می‌دانست که وقتی او را در سال 2015 از ولفسبورگ به انگلیس بازگرداندند، چه می‌کنند.

دی بروین به سادگی یکی از برجسته ترین بازیکنان از آن زمان بوده است، لیگ برتر را روشن کرد و به تجسم فوتبال درخشان گواردیولا تبدیل شد.

او بازیکن اصلی در موفق ترین دوره سیتی بوده که با لیست افتخارات شخصی که در راه او بوده اند، برجسته شده است، از جمله دو بار انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر و بهترین بازیکن سال اتحادیه فوتبال انگلیس.

6. آیمریک لاپورت |  57 میلیون پوند |  اتلتیک بیلیائو |  2016

تعداد کمی از بازیکنان، گواردیولا را رد می‌کنند و فرصتی دوباره از مربی می‌گیرند که بسیاری آن را بهترین در جهان می‌دانند.

مدافع جوان باشگاه اتلتیک در سال 2016 در مورد انتقال به منچستر مطمئن نبود، اما 18 ماه بعد سیتی دوباره به دنبال او شد.

گواردیولا او را به عنوان مدافع میانی ایده‌آل می‌دید، مدافعی مقتدر با پاس‌هایی برای شروع حملات از عمق خط دفاعی.

گاهی اوقات لحظات ناراحت کننده ای وجود داشته است، اما لاپورته به یکی از قابل اعتمادترین مدافعان میانی اروپا تبدیل شده است.

5. ژائو کانسلو |  60 میلیون پوند |  یوونتوس |  2019

مدافع کناری پرتغالی زمانی که از یوونتوس نقل مکان کرد در یک معامله که باعث شد دنیلو در جهت دیگری حرکت کند، مناسب به نظر می رسید.

کانسلو که از نظر فنی با استعداد و از نظر تاکتیکی باهوش بود، وارد زمین شد تا نیروی هجومی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

یک سال اول دشوار این ایده را به چالش کشید که او موفق خواهد شد، زیرا او تلاش می کرد تا خود را سازگار کند و یک مکان شروع معمولی را تعیین کند.

اما همه این‌ها در یک فصل دوم تاثیرگذار تغییر کرد زیرا او پاسخی برای پست چالش برانگیز دفاع چپ داد.

4. ریاض محرز |  60 میلیون پوند |  لستر |  2018

هرکسی که عملکرد این بازیکن الجزایری را در کمپین قهرمانی فوق‌العاده لسترسیتی دیده باشد، متوجه خواهد شد که چرا سیتی به دنبال این وینگر بود.

اما روباه ها نیازی به فروش نداشتند و سیتی مجبور شد مبلغ زیادی را برای جایزه دادن به او از استادیوم کینگ پاور بپردازد.

با این حال، فقط برای تماشای عالی ترین لمس توپ در فوتبال جهان ارزش پرداخت هزینه قابل توجهی را دارد و محرز توانایی منحصر به فردی را در تیم ارائه می دهد تا بازیکنان مدعی را کنار بزند.

او به کسب جام ها کمک کرده است و به ویژه در اروپا مهم بوده است، حتی اگر سیتی هنوز رویای خود در لیگ قهرمانان را محقق نکرده باشد.

3. روبن دیاس |  62 میلیون پوند |  بنفیکا |  2020

 پس از جدایی کاپیتان وینسنت کمپانی، سیتی به شدت به یک رهبر نیاز داشت.

 تیم گواردیولا پس از یک تابستان پیگیری های ناموفق، فصل را بد شروع کرد و نیاز به حضور پررنگ یک مدافع بود.

دیلی وارد شد و حتی به عنوان یک جوان 23 ساله نسبتا بی تجربه، مرد سابق بنفیکا با مهارت های سازمانی و ارتباطی خود که قبلاً در سیتی فاقد آن بود، خط دفاعی را تغییر داد.

در دو فصل، او عناوین متوالی لیگ برتر را به دست آورد و به عنوان کاپیتان آینده باشگاه، چه کسی می‌داند در مدت حضورش در اتحاد چند جام می‌تواند به دست آورد؟

 2. رودری |  63 میلیون پوند | اتلتیکو مادرید |  2019

زمانی که سیتی با خرید رودری از اتلتیکو مادرید رکورد جدیدی در باشگاه به نام خود ثبت کرد، شگفت‌انگیز بود.

خیلی ها میزان هزینه هافبک دفاعی را که مدت کوتاهی پس از تولد 23 سالگی او امضا شد، زیر سوال بردند، اما گواردیولا به وضوح بازیکنی را دید که می تواند نقشی کلیدی در پستی مهم از نظر او را داشته باشد.

مقایسه با سرخیو بوسکتس در ابتدا جاه طلبانه به نظر می رسید زیرا او زمان زیادی را صرف کرد تا با فوتبال انگلیس کنار بیاید و خود را پشت سر فرناندینیو می‌دید.

اما یک فصل خیره کننده 2021-22، که در آن به طور کامل نقش او در تیم را درک کرد، رودری را به بخشی از چشم انداز گواردیولا تبدیل کرده است.

1. جک گریلیش | 100 میلیون پوند |  استون ویلا | 2021

گریلیش دارای سبک، تکنیک و جذابیتی است که می‌تواند فشار گران‌ترین نقل و انتقالات بریتانیایی تمام دوران را تحمل کند.

اکنون او فقط باید بهترین فرم را از استون ویلا خود پس از یک فصل اول لکنت به زبان بیاورد.

او اعتراف کرد که از کیفیت بازیکنان اطرافش می ترسیده اما اکنون گریلیش باید متوجه شود که او به عنوان فردی هم سطح با هم تیمی‌های جدیدش به باشگاه آورده شده است.

و این باور در داخل باشگاه وجود دارد که او با پیشرفت چشمگیر پس از اولین فصل، راه چند ستاره دیگر در این لیست را دنبال می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز