خبرگزاری کار ایران

تمدید قانون فسخ یک‌طرفه بازیکنان شاغل در روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۴۵

فیفا قوانین استخدام موقت را برای رسیدگی به مسائل مربوط به جنگ در اوکراین تمدید می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فیفا، دفتر شورای فیفا تصمیم به تمدید قوانین استخدام موقت در مقررات وضعیت و نقل و انتقال بازیکنان (RSTP) با هدف کمک موثر به بازیکنان، باشگاه ها و مربیان آسیب دیده از جنگ در اوکراین گرفته است.

این تصمیم به دنبال اصلاحات RSTP تصویب شده توسط دفتر شورا در 7 مارس 2022 و 16 مارس 2022، که اطمینان و وضوح حقوقی فوری را در مورد تعدادی از موارد مهم نظارتی ارائه می دهد، اتخاذ شده است.

طبق مقررات RSTP که توسط دفتر شورا تصویب شده، اگر باشگاه های وابسته به اتحادیه فوتبال اوکراین (UAF) یا اتحادیه فوتبال روسیه (FUR) قبل یا در 30 ژوئن به توافق متقابل با بازیکنان و مربیان خارجی مربوطه خود نرسند. در سال 2022، و در غیر این صورت به صورت کتبی، این بازیکنان و مربیان حق تعلیق قراردادهای کاری خود با باشگاه های خود را تا 30 ژوئن 2023 خواهند داشت.

این مقررات به بازیکنان و مربیان فرصتی برای تمرین، بازی و دریافت دستمزد می دهد و در عین حال از باشگاه های اوکراینی محافظت می کند و خروج بازیکنان و مربیان خارجی از روسیه را تسهیل می کند.

علاوه بر این، در رابطه با حمایت از رده‌های پایه، تصریح شده است که افراد زیر سن قانونی که به دلیل درگیری مسلحانه به همراه والدین خود از اوکراین به کشورهای دیگر فرار می کنند، دارای شرایط مندرج در بند 2 الف ماده 19 RSTP تلقی می شوند که آنها را از قانون جلوگیری از انتقال بین المللی بازیکنان قبل از 18 سالگی معاف می‌کند.

فیفا به نظارت دقیق اوضاع در اوکراین ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که چارچوب نظارتی مطابق با هرگونه تحولات جدید سازگار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز