خبرگزاری کار ایران

بر اساس اعلام فیفا: هدف پرسپولیس بازیکن آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۳۳

بر اساس اعلام فیفا قرارداد شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی تیم زوریا به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فیفا، پس از تشدید تهاجم روسیه به اوکراین که منجر به یک بحران انسانی مداوم و ناراحت کننده شده، دفتر شورای فیفا با هماهنگی یوفا و پس از مشورت با ذینفعان مختلف تصمیم گرفته تا به طور موقت مقررات مربوط به وضعیت و نقل و انتقالات را اصلاح کند.

این اصول در قالب یک پیوست موقت به RSTP (ضمیمه 7) با عنوان "قوانین موقتی در مورد وضعیت استثنایی ناشی از جنگ در اوکراین" تنظیم شده است.

تصمیمات زیر اتخاذ شده است:

* با توجه به وضعیت اوکراین، به منظور ایجاد فرصت کار و دریافت حقوق برای بازیکنان و مربیان و حمایت از باشگاه های اوکراینی، مگر اینکه طرفین قرارداد مربوطه صراحتاً خلاف آن را توافق کرده باشند، کلیه قراردادهای کاری بازیکنان و مربیان خارجی با باشگاه ها وابسته به اتحادیه فوتبال اوکراین (UAF) به طور خودکار تا پایان فصل در اوکراین (30 ژوئن 2022)، بدون نیاز به هیچ اقدامی از طرف طرفین در این زمینه، تعلیق تلقی می شود.

* به منظور تسهیل در خروج بازیکنان و مربیان خارجی از روسیه، در صورتی که باشگاه های وابسته به اتحادیه فوتبال روسیه (FUR) قبل یا در تاریخ 10 مارس 2022 با بازیکنان و مربیان خارجی خود به توافق متقابل نرسند و مگر اینکه در غیر این صورت با توافق کتبی، بازیکنان و مربیان خارجی این حق را خواهند داشت که به طور یکجانبه قراردادهای کاری خود را با باشگاه های وابسته به باشگاه‌های روسی تا پایان فصل در روسیه (30 ژوئن 2022) به حالت تعلیق درآورند.

تعلیق یک قرارداد طبق بندهای بالا به این معنی است که بازیکنان و مربیان تا 30 ژوئن 2022 "خارج از قرارداد" در نظر گرفته می شوند و بنابراین می توانند بدون مواجهه با هیچ گونه عواقبی با باشگاه دیگری قرارداد امضا کنند.

انعطاف پذیری اضافی

علاوه بر این، به منظور ایجاد انعطاف‌پذیری برای بازیکنانی که ثبت‌نام آنها در UAF یا FUR بوده و به دلیل جنگ در اوکراین خاک اوکراین یا روسیه را ترک کرده یا قصد ترک آن را دارند، بازیکنان خارجی  مجاز به ثبت قرارداد جدید با باشگاه دیگری خواهند بود. برای اینکه این استثنا قابل اجرا باشد و از یکپارچگی مسابقات محافظت شود، ثبت نام در باشگاه جدید باید قبل یا در تاریخ 7 آوریل 2022 انجام شود. برای حفاظت بیشتر از یکپارچگی مسابقات، باشگاه‌ها می‌توانند حداکثر دو بازیکن را که از این استثناء بهره‌مند شده‌اند جذب کنند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام فیفا در حال حاضر شهاب زاهدی، مهاجم سابق تیم پرسپولیس تهران که در تیم زوریا لوهانسک اوکراین حضور داشت قراردادش فسخ شده و می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد مقصد جدیدش را انتخاب کند. از تیم پرسپولیس تهران به عنوان مقصد جدید این بازیکن نامبرده می‌شود و او می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به جمع سرخپوشان ملحق شود و تا تابستان سال آینده در این باشگاه حضور داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز