خبرگزاری کار ایران

چمنیان: تیم ملی بزرگسال و پایه به ثبات نیاز دارند/ نگاه به آکادمی رفع تکلیف و دریافت مجوز حرفه‌ای نباشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۲۳۹

مدیر آکادمی گل‌گهر سیرجان گفت: در بسیاری از تیم‌های لیگ برتری، نگاه به آکادمی و تیم پایه، صرفاً کسب مجوز حرفه‌ای و رفع تکلیف است.

عباس چمنیان درگفتگو با ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت آکادمی باشگاه گل‌گهر سیرجان، اظهار داشت: باشگاه گل‌گهر سیرجان مدت زیادی نیست که در لیگ برتر حضور دارد، با این وجود در حوزه آکادمی بسیار دقیق و پیشرو است. جدیت این باشگاه باعث میشود در آینده اتفاقات خوبی برای این باشگاه اتفاق بیفتد. در این مورد نگاه مدیران تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: در بسیاری از تیم‌های لیگ برتری، نگاه به آکادمی و تیم پایه، صرفاً کسب مجوز حرفه‌ای و رفع تکلیف است. گل‌گهر اما در این قضیه متفاوت است و نگاه هیئت مدیره و مدیران باشگاه، بسیار جدی است. در حال حاضر نه تنها در زمینه فوتبال، بلکه در زمینه والیبال، بسکتبال، شنا هم تشکیل آکادمی داد و قرار است سال بعد به 8 رشته برسد. در واقع مدیران به دنبال آکادمی قهرمانی هستند. پایگاه اصولی برای رشته‌های قهرمانی باشد.

مدیرآکادمی گل‌گهر سیرجان درباره اینکه آیا سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان با او تعامل لازم را دارد، گفت: از روز اولی که به این مجموعه آمدم، آقای قلعه‌نویی واقعاً تعامل و رفتار خوبی داشتند. ما به همکاری هم ساختاری را تشکیل دادیم که منحصر به فرد نباشد. یعنی اینکه مهم نباشد من یا ایشان در گل گهر حضور داشته باشیم، بلکه کار آکادمی اصولی پیش برود.

چمنیان در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه تعداد خاصی را برای تزریق بازیکنان جوان به تیم بزرگسالان مشخص کرده است، عنوان کرد: اینطور نبود که تعداد خاصی مدنظر باشد. با این وجود ما با همکاری باشگاه طرح اقتصادی نوشتیم که در بازه 5 ساله، 10 تا 15 نفر تیم اصلی از محصولات آکادمی باشگاه باشد. هر چند باشگاه ما صنعتی است و شاید نیاز مالی به این موضوع نداشته باشد، اما به هر حال یک طرح اقتصادی برای این موضوع نوشته شده است. 

وی درباره اینکه چه تعداد بازیکنان  آکادمی گل‌گهر سیرجان عضو تیم‌های ملی پایه هستند، گفت: در اردوهای اولیه تیم ملی نوجوانان 6 نفر از بازیکنان گل‌گهر سیرجان حضور دارند. تکلیف سرمربی تیم ملی جوانان هم مشخص نشده، طبیعتاً هنوز تکلیف نفرات دعوت شده مشخص نیست. 

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان، پیرامون ارزیابی برنامه‌های فدراسیون فوتبال پیرامون تیم‌های پایه اظهار داشت: چه در تیم بزرگسالان که در جام جهانی حضور دارد و چه در خصوص تیم‌های پایه نیازمند ثبات هستیم. در کنار ثابت نیازمند آماده‌سازی مناسب هستیم تا بتوانیم برنامه‌هایمان را به خوبی اجرا کنیم. نوجوانان زیر نظر حسین عبدی برای مسابقات کافا تاجیکستان حاضر می‌شوند، امیدوارم در این رقابت‌ها موفق باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز