خبرگزاری کار ایران

برنامه مسابقات کسب سهمیه المپیک وزنه‌برداری سرانجام تائید شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۸۶۴

برنامه مسابقات کسب سهمیه المپیک وزنه‌برداری توسط کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی تائید شد.

به گزارش ایلنا، برنامه کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس وزنه‌برداری بالاخره یک ماه بعد از آن زمانی که باید تصویب می‌شد، مورد تایید ورزشکاران قرار گرفت.

براساس اعلام کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) رویه قبلی با اساسنامه جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مطابقت نداشت. کمیته بین‌المللی المپیک هفته گذشته اعلام کرد که در حال نهایی کردن توزیع کسب سهمیه با فدراسیون جهانی است.

این پروسه بعد از مطرح شدن نگرانی‌های کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی، بالاخره تکمیل شد. این نگرانی‌ها مربوط به دوپینگ و چگونگی کسب سهمیه تیم‌ها به خاطر دوپینگ بود. با طراحی سیستم کسب سهمیه، کمیسیون ورزشکاران هم به آن رای داد اما هنوز این برنامه‌ها علنی نشده است. این اسناد حتی به خاطر انتخابات فدراسیون جهانی در اختیار اعضای کمیته فنی هم قرار نگرفته است.

کمیته بین‌المللی المپیک سهمیه ورزشکاران وزنه‌برداری را از 196 ورزشکار در بازی‌های توکیو به 120 سهمیه در بازی‌های پاریس کاهش داده است. رشته وزنه‌برداری به طور کلی از برنامه بازی‌های 2028 لس آنجلس خارج شده و تنها در صورتی می‌تواند امیدوار به بازگشت باشد که تغییراتی در مدیریت این فدراسیون ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز