خبرگزاری کار ایران

نژادپرستی علیه طارمی: یادداشت جنجالی پیرمرد پرتغالی علیه "شاهزاده فارسی"

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۴۰

به دنبال یادداشت نویسنده باشگاه اسپورتینگ لیسبون، طرفداران باشگاه پورتو حمایت ویژه‌ای را برای مهدی طارمی ترتیب دادند.

به گزارش ایلنا، این شنبه باشگاه اسپورتینگ به نژادپرستی و بیگانه هراسی متهم شده است. متن نوشته شده با امضای تیتو آرانتس فونتس در سایت رسمی باشگاه درباره مهدی طارمی، مهاجم پورتو منتشر شده که در آن از این مهاجم ایرانی به عنوان یک "کلاهبردار"، "مار افسونگر" و "آماده اجرای حقه‌های سیرک" یاد شده است.

در بخشی از این متن اشاره شده است: "پورتو بهترین "کلاهبردار" خود را ارائه کرد، یک "مار افسونگر" معتبر، مردی از ایران، که همیشه برای "حرکات سیرک" معمول خود بسیار به میل خوائو پینیرو [داور] آماده می‌شد. فقط اولین کارت زردی را که پینیرو در بازی امسال در استادیو دودراگو به کوتس نشان داد را به خاطر بسپارید، زیرا او، کوتس، توسط نیش " مردجعلی" جریمه شد. فقط سه پنالتی را که او، پینیرو، دو سه سال پیش، در آلوالاده، زمانی که «مرد جعلی» هنوز پیراهن ریو آوه را بر تن داشت، به اسپورتینگ زد، در همان بازی که پنالتی هایش را ندید، به یاد بیاورید. خوب، امروز یکشنبه، «مرد جعلی» بهترین لباس غواصی خود را ارائه کرده، همان لباس آبی و سفید."

این جملاتی است که در سایت اسپورتینگ نوشته و منتشر شده است. در شبکه های اجتماعی، جنبش اعتراضی علیه متنی که نژادپرستانه و توهین آمیز تلقی شده، صورت گرفته است.

سایت fcporto.ws در حمایت از طارمی با انتشار گزارشی با عنوان "مهدی طارمی شاهزاده فارسی ماست" نوشت: "این که فوتبال پرتغال و جامعه پرتغال به دلیل بیگانه هراسی طرد شده اند، موضوع جدیدی نیست. اینکه موارد نژادپرستی و خشونت های بی رویه هر روز در میان طرفداران تکرار می شود نه در اخبار.

اینکه افرادی وجود دارند که باید به آنها نگاه کرد یا از آنها متنفر بود، این چیز جدیدی نیست. اینکه لیگ هیچ کاری انجام نمی دهد و برای مواجهه با این همه مشکلات به نمایش جملاتی روی تیشرت محدود می شود، موضوع جدیدی نیست.

همانطور که هر روز ما از سمت اخبار منفی غافلگیر می شویم، یک باشگاه بزرگ وجود دارد - که کوچکتر و کوچکتر می شود - که تصمیم می گیرد تمام فقدان شرم خود را در یک مقاله منتشر شده در سایت رسمی باشگاه قرار دهد! تیتو آرانتس فونتس(نویسنده مطلب علیه طارمی)، از مهدی طارمی به عنوان «کلاهبردار، یک افسونگر و واقعی مار» یاد می کند.

گویی این کافی نبود و چه کسی می‌داند چرا، اما با ذکر ملیت مهاجم پورتو به خاطر آورد و گفت که او "مردی از ایران است که همیشه برای اجرای سیرک معمول خود آماده است".

هنگامی که رقابت برای چیزهای بیشتری به ارمغان نمی آورید، باید به اوج بیایید یا ناامید شوید و منتظر این نوع عقاید باشید."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز