خبرگزاری کار ایران

سرنوشت پرسپولیس بعد جام حذفی؛ ادامه با یحیی یا انتخابی جدید؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۲۸۶

شرایط برای پرسپولیس در فصل بیست و یکم لیگ برتر خوب پیش نرفت تا احتمال خروج سرمربی فعلی سرخ‌پوشان در پایان فصل بیشتر از هر وقت دیگری باشد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 از آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شکست خورد تا سرخ‌پوشان دومین جام فصل را در زمین فوتبال از دست بدهند.

البته پرسپولیس هنوز دومین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است. این شانس به خاطر 3 بازی سخت استقلال مقابل فولاد، آلومینیوم و سپاهان می‌تواند بیشتر هم شود.

با این حال حتی به فرض کسب عنوان قهرمانی یحیی گل محمدی از شرایط مالی و مدیریتی پرسپولیس خسته است. او در طول فصل بیست و یکم، دو مرتبه از هدایت پرسپولیس استعفا و در تمرینات حاضر نشد. در این شرایط وقتی نتایج بازی‌ها هم به دلخواه کادرفنی پرسپولیس پیش نمی‌رود سرمربی پرسپولیس بیشتر از هر وقت دیگری برای خروج از این شرایط(پرسپولیس) بی‌تاب‌تر می‌شود.

با بیان این جزییات در آخر فصل یحیی دو راه بیشتر ندارد: ادامه همکاری یا خروج مسالمت آمیز از پرسپولیس.

ادامه همکاری با پرسپولیس:

اگر گل‌محمدی بعد از فصل بیست و یکم لیگ برتر در پرسپولیس ماندگار شود، قطعاً قصد دارد تیمش را دگرگون خواهد کرد. نشانه این موضوع را می‌توان در جمله‌ای بعد از نشست خبری بازی پرسپولیس و آلومینیوم دید: «باید با صبوری تیم را بسازیم.» در این صورت گل محمدی در مسیر سال دوم برانکو قرار خواهد گرفت و تغییرات گسترده را در تیمش آغاز خواهد کرد. احتمالاً این بار با وسواس بیشتری بازیکنان ورودی را پذیرش خواهد کرد. در این شرایط سرنوشت بازیکنانی مانند رضا اسدی، حامد پاکدل و دیگر خریدهای ناموفق پرسپولیس برای فصل بعد خیلی مشخص نیست. با این حال باید دید شرایط مالی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات او را یاری خواهد کرد؟ یحیی در صورت ادامه همکاری دیگر هیچ بهانه‌ای ندارد که شرایط به دلخواهش پیش نرفته یا از مسائل تیم خبر نداشته است.

قطع همکاری با پرسپولیس:

در صورت خروج یحیی، احتمال دارد او به یکی از تیم‌هایی لیگ برتری مانند سپاهان، گل‌گهر سیرجان یا مس رفسنجان منتقل شود. مگر اینکه بخواهد مدتی استراحت کند و به کل از دایره فوتبال دور باشد. در این شرایط مدیران پرسپولیس ناچارند باید به دنبال جایگزین داخلی یا خارجی باشند. 

گزینه داخلی احتمالی بعد از یحیی: 

از مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی، محمد ربیعی به عنوان گزینه‌های احتمالی رضا درویش برای جانشینی یحیی گل‌محمدی یاد می‌شود. از این جمع علی دایی بعد قطع همکاری با سایپا نتوانسته هدایت تیم دیگری را برعهده داشته باشد. البته ارتباط درویش با دایی بسیار عالی است. مهدی مهدوی‌کیا در این سالها بیشتر در فوتبال پایه فعال بوده است و این روزها تحت قرارداد تیم ملی المپیک است. باید دید فدراسیون فوتبال به جدایی سرمربی‌اش رضایت می‌دهد. نباید فراموش کرد که تیم بزرگی مانند پرسپولیس حواشی خاص خودش را دارد شاید اصلا مهدوی کیا نخواهد فعلا در این جو قرار بگیرد. 

گزینه خارجی احتمالی:

درویش در دوران مدیریتش در سایپا نشان داد که بیشتر به سرمربی داخلی اعتقاد دارد. مشکل انتقال پول به حساب مربیان خارجی و وضعیت مالی سرخ‌پوشان در کنار اینکه آنها باید شرایط کسب مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا فصل 2023 را پیگیری کنند. این مسائل دست به دست هم می‌دهند مدیریت پرسپولیس خیلی تمایلی به سرمربی خارجی نداشته باشد؛ اما در صورتی که هواداران پرسپولیس به گزینه داخلی مطرح شده روی خوش نشان ندهند، مدیریت باشگاه ناخواسته باید در این مسیر حرکت کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز