خبرگزاری کار ایران

فولاد – الغرافه؛ نبرد نکو و استرا برای جبران ناکامی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۹۰۷

شاگردان نکونام در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به دنبال جبران نتایج لیگ قهرمانان 2021 هستند.

به گزارش ایلنا، تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و الغرافه قطر از ساعت 21:45 دقیقه روز پنجشنبه(18 فروردین سال 1401) در چارچوب هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه  امیر عبدالله الفیصل شهر جده عربستان به مصاف هم می‌روند.

فولاد فصل گذشته توانست با پیروزی مقابل استقلال، قهرمان جام حذفی شود و مجوز صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. شاگردان نکونام در گروه C لیگ قهرمانان آسیا 2022 با تیم‌های الغرافه قطر - شباب الاهلی امارات - آهالی ترکمنستان همگروه هستند. هر چند در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ها انگیزه زیادی دارند، اما نبود تیم عربستانی در این گروه یک شانس برای فولاد محسوب می‌شود. تیم‌های ایرانی معمولاً در تقابل با نمایندگان عربستان چالش بیشتری دارند.

تغییرات در فولاد خوزستان

فولاد فصل گذشته هم در این رقابت‌ها با نکونام حضور داشت؛ اما نسبت به فصل قبل ترکیب این تیم تغییرات زیادی کرده است. از جمله مهمترین جابه‌جایی‌ها می‌توان به خروج زبیر نیک‌نفس، محسن فروزان، صالح حردانی و فرشاد احمدزاده از ترکیب نماینده ایران اشاره کرد. هر چند فولادی‌ها در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مانند آرش رضاوند، مهدی شیری، محمدرضا خلعتبری، شهاب گردان را به ترکیب خود اضافه کردند. از لحاظ تجربی، ترکیب فعلی فولاد باتجربه‌تر است. 

 فولاد – الغرافه؛ نبرد نکو و استرا برای جبران ناکامی‌ها

نگاهی به نتایج فولاد خوزستان

جواد نکونام در میانه فصل بیست و یکم لیگ برتر به فولاد خوزستان بازگشت. در این مدت قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران را کسب کردند. شاگردان نکونام در حال حاضر با 38 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر ایران قرار دارند. 10 برد، 8 تساوی و 6 باخت در کارنامه فولاد ثبت شده است. همچنین مدافع عنوان قهرمانی مقابل مس کرمان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شکست خورد تا نتواند افتخار فصل گذشته‌اش را تکرار کند. 

فولاد در آخرین بازی خود با نتیجه 2 بر صفر از سد نساجی عبور کردند و سپس راهی عربستان شد.

تجربه فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا

جواد نکونام و فولاد فصل گذشته اتمسفر بازی‌های تجمیعی در عربستان را تجربه کردند؛ اما در صعود از گروه ناکام بودند. آنها با 5 امتیاز قعرنشین گروه D لیگ قهرمانان آسیا 2021 لقب گرفتند. البته در آن گروه دو رقیب سرسخت به نام‌های النصر عربستان و السد قطر حضور داشتند. النصر در نیمه نهایی توسط الهلال عربستان قهرمان رقابت‌های فصل 2021 لیگ قهرمانان حذف شد.

گفتنی است تنها پیروزی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2021 فولاد مقابل الوحدات اردن کسب شد. البته پیش از آن هم در مرحله پلی آف با نتیجه 4 بر صفر از سد العین امارات عبور کرد.

الغرافه استرا به دنبال جبران ناکامی‌ها

الغرافه قطر هم فصل گذشته در رتبه چهارم لیگ ستارگان قطر قرار گرفت و توانست مجوز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. شاگردان استراماچونی در این فصل لیگ ستارگان قطر با جایگاه پنجم کارشان را به پایان رساندند. با اینکه الغرافه نماینده قطر است برای فوتبالدوستان ایرانی حریف ناآشنایی نیست. استراماچونی سرمربی سابق استقلال هدایت زردپوشان قطری را به عهده دارد. او برای اجرای پازل‌های تاکتیکی‌اش شیخ دیاباته(مهاجم سابق استقلال) و سعید عزت‌اللهی هافبک ملی‌پوش ایران را به خدمت گرفته است. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هافبک ایرانی را جز خریدهای منتخب فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است. 

الغرافه که در میان قطری‌ها با لقب یوزها شناخته می‌شود در آخرین بازی خود در فینال امیر کاپ قطر با نتیجه 5 بر یک مقابل الدحیل شکست خورد. با این اوصاف شاگردان استراماچونی در لیگ و امیرکاپ قطر نتیجه خیلی خوبی نگرفته‌اند و انگیزه زیادی دارند تا در لیگ قهرمانان آسیا شایستگی خود را ثابت کنند. 

سابقه فولاد مقابل تیم‌های قطری:

 الجیش و السد 2 تیمی بوده‌اند که به ترتیب 2 و 6 بار به مصاف نماینده ایران رفته‌اند. یک برد و یک مساوی مقابل الجیش به ثبت رسیده ولی چهار تساوی و 2 باخت، آماری بوده که در جدال با السد برای فولاد به بار آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز