خبرگزاری کار ایران

فروغی نماینده قهرمانی جهان؛

مرد طلایی تیراندازی توکیو راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۴۳

جواد فروغی دارنده مدال طلا المپیک و نجمه خدمتی نماینده ایران در توکیو در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان که از 20 فروردین به میزبانی ریودوژانیرو برزیل آغاز می‌شود. ملی‌پوشان تیم ملی تیراندازی ایران امشب برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ایران را ترک خواهند کرد.

جواد فروغی به نوعی سردار این تیم محسوب می‌شود تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر مردان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مدال طلا گرفت و این نخستین نشان تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک بود. فروغی هم‌چنین با کسب امتیاز ۲۴۴٫۸ رکورد المپیک را نیز شکست. او هم‌چنین با ۴۱ سال سن به عنوان مسن‌ترین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیک‌ها لقب گرفته است. او در چهاردهمین دوره از قهرمانی‌های تیراندازی آسیا ۲۰۱۹ که در دوحه، قطر برگزار شد، توانست سهمیه المپیک را به دست بیآورد.  همچنین در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ توانست ۲ مدال برنز، یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در تپانچه میکس تیمی به همراه گلنوش سبقت‌الهی به‌دست آورد.

مرد  طلایی تیراندازی توکیو راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شود

نجمه خدمتی نیزدر مسابقات تیراندازی جام جهانی و کسب سهمیه المپیک با حضور ۵۸۸ ورزشکار از ۶۷ کشور جهان از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه در پکم برگزار شد، توانست   المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نخستین سهمیه را برای ایران به دست بیاورد اما موفق به کسب مدال نشد.

اسامی نفرات اعزامی به مسابقات  تیراندازی قهرمانی جهان به شرح زیر می‌باشد:

جواد فروغی، وحید گل‌خندان، سجاد پورحسینی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و الهام هریجانی با هدایت محسن نصراصفهانی و امیرحسین صولت در رشته تپانچه و همچنین مهیار صداقت، امیرمحمد نکونام، هادی غره‌باقی، الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده و فاطمه امینی با هدایت حسین باقری و فرزاد مناف‌فر در رشته تفنگ نفرات اعزامی کشورمان به این مسابقات خواهند بود.

گفتنی است ملی‌پوشان بامداد روز سه‌شنبه 16 فروردین برای حضور در این مسابقات که از 20 الی 30 فروردین برگزار می‌شود عازم کشور برزیل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز