خبرگزاری کار ایران

یورو 2028: میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند با کنار گذاشتن روسیه و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۰۶۰

مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2028 قرار است در بریتانیا و ایرلند با میزبانی مشترک برگزار شود تا با کنار گذاشتن ترکیه و روسیه این امتیاز به آنها واگذار شود.

به گزارش ایلنا، ترکیه احتمالاً از نامزدی خود انصراف می‌دهد زیرا در دو رقابت اخیر برای میزبانی یورو در سال های 2016 و 2024 شکست خورده است و می خواهد دوباره شکست نخورد، در حالی که با توجه به تعلیق این کشور در جامعه ورزش، پیشنهاد برنامه ریزی شده روسیه قانع کننده نیست.

به نظر می رسد یوفا پذیرای یک کورس بدون مخالف است، زیرا در یک دوره دشوار با جنگ در اروپای شرقی و همه 55 عضو اتحادیه، آن‌ها که پس از متحمل شدن خسارات هنگفت در طول همه گیری با مشکلات مالی مواجه هستند، اطمینان حاصل می کند.

روند مناقصه رسمی قرار بود تا سپتامبر 2023 ادامه یابد اما این در صورتی بود که فقط یک پیشنهاد دریافت شود. یوفا خیلی زودتر میزبان را اعلام خواهد کرد، با این فرض که تلاش بریتانیا و ایرلند مطابق با الزامات فنی برگزارکنندگان باشد، که به عنوان یک امر رسمی تلقی می شود.

پنج اتحادیه فوتبال - انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند - تنها ماه گذشته با رد یک کمپین جاه طلبانه‌تر برای برگزاری جام جهانی 2030، قصد خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا اعلام کردند.

پس از اینکه اتحادیه فوتبال ترکیه به یوفا اعلام کرد که تنها در صورتی برای میزبانی مسابقات پیشنهاد می‌دهند که با آن‌ها مخالفت نکنند، پیش از پایان مهلت 23 مارس برای ثبت نام برای شرکت در مناقصه، به نظر می‌رسد که آنها تنها نماینده هستند. یوفا در طول مذاکرات غیررسمی سال گذشته به شدت پیشنهاد بریتانیا و ایرلند را تشویق کرده بود، زیرا آنها به عنوان میزبانان بدون خطر در نظر گرفته می شوند که می توانند یک تورنمنت با موفقیت مالی را در مقابل هواداران پرشور در استادیوم های مملو از جمعیت برگزار کنند.

یورو 2024 در آلمان برگزار می‌شود و مدیران یوفا تمایل شدیدی برای برگزاری رقابت‌های بعدی در بازار بزرگ دیگری که می‌تواند تضمین کننده سودهای کلان باشد، پس از متحمل شدن ضرر حدود 700 میلیون پوندی برگزارکننده مسابقات اروپایی در سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا، ابراز کرده‌اند.

یورو 2028: میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند با کنار گذاشتن روسیه و ترکیه

خشونتی که تابستان گذشته در فینال یورو 2020 در ومبلی خدشه دار شد، علیه دخالت اتحادیه فوتبال انگلیس در این مناقصه صورت نگرفت، زیرا یوفا آن را یک رویداد یکباره می دانست که به دلیل اولین حضور بزرگ انگلیس در فینال برای 55 سال و انتشار گسترده ناامیدی پس از آن رخ داد. به غیر از فینال، بقیه مسابقاتی که سال گذشته در انگلیس برگزار شد، موفقیت آمیز تلقی شدند.

یوفا همچنین از اتحادیه فوتبال انگلیس به خاطر ورود دیرهنگام به میزبانی بازی‌های حذفی در ومبلی و فشاری که بر دولت برای اعطای معافیت از محدودیت‌های سفر کرونا به مقامات بلندپایه خود ابراز می‌کند، سپاسگزار بود.

اتحادیه فوتبال انگلیس توانسته است با انجام یک مطالعه امکان سنجی برای پیشنهاد جام جهانی 2030، بسیاری از زمینه های مسابقات را فراهم کند و بسیاری از برنامه های موجود در آن سند را می توان به پیشنهاد یورو 2028 منتقل کرد.

یورو 2028: میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند با کنار گذاشتن روسیه و ترکیه

انتظار می‌رود که یوفا تعداد تیم‌ها را از 24 به 32 تیم برای یورو 2028 افزایش دهد، بنابراین حداقل به 12 ورزشگاه میزبان نیاز است. یکی از مسائل مهمی که باید حل شود این است که چگونه می توان از برگزاری مسابقات در ایرلند شمالی اطمینان حاصل کرد، زیرا پارک ویندزور در بلفاست با ظرفیت تنها 18500 نفر، معیارهای مسابقات یوفا را برای همه استادیوم‌ها با داشتن حداقل ظرفیت 30،000 نفر را ندارد.

ساخت یک زمین جدید در ایرلند شمالی در دست بررسی است اما امید است که ارتقاء گنجایش پارک ویندزور به 25000 تماشاگر برای رضایت یوفا کافی باشد، به ویژه با توجه به بعد سیاسی قانع کننده برگزاری یک تورنمنت فرامرزی در جزیره ایرلند.

یورو 2028: میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند با کنار گذاشتن روسیه و ترکیه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز