خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد دفاعی بریتانیا:

آخرین چیزی که می‌خواهیم جنگ میان ناتو و روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۵۶

رئیس ستاد دفاعی بریتانیا با انتقاد از اظهارات وزیر خارجه کشورش تاکید کرد که جنگ ناتو و روسیه آخرین حلقه از زنجیره مورد نظر این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دریادار «سر تونی راداکین»، رئیس ستاد امور دفاعی بریتانیا تاکید کرد که آخرین چیزی که کشورش می‌خواهد، جنگ بین ناتو و روسیه است.

وی با بیان اینکه بریتانیا و متحدانش باید در قبال تهدیدهای روسیه بسیار هوشیار باشند، افزود: «ما باید آرامش و مسئولیت‌پذیری خود را حفظ کنیم تا صرفا به پاسخ بی‌پروا به هر گونه اظهارات عجیب و غریب و تمسخرآمیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه کفایت نکنیم. بریتانیا بخشی از بزرگترین ائتلاف نظامی در جهان یعنی ناتو و دارای قدرت بازدارندگی هسته‌ای است».

راداکین ادامه داد: «ما آماده‌ایم و به توانایی خود برای ایستادگی در برابر پوتین بسیار مطمئن خواهیم بود».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بریتانیا همچنان با روسیه در تماس است، گفت که دولت با ستاد عملیاتی در مسکو خط مستقیم دارد که هر روز آزمایش می‌شود‌.

راداکین تاکید کرد که این خط اخیرا برای درخواست ملاقات با «والری گراسیموف»،  همتای روس وی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون منتظر پاسخ هستیم.

این مقام بریتانیایی همچنین از بیانیه «لیز تراس» وزیر خارجه کشورش که به داوطلبان اجازه می‌دهد برای جنگ به اوکراین بروند، انتقاد کرد و گفت که رفتن به اوکراین و جنگیدن در آنجا برای شهروندان بریتانیایی غیر‌قانونی و غیرمفید است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز