خبرگزاری کار ایران

هماهنگی آمریکا و برای حل بحران اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۴۱۴

وزارت خارجه ترکیه از هماهنگی با آمریکا در موضوع اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه ترکیه پس از گفت‌وگوهای معاونان وزیر خارجه متحدان ناتو اعلام کرد که ترکیه و ایالات متحده در «هماهنگی نزدیک» باقی خواهند ماند زیرا آنها برای راه‌حل دیپلماتیک برای تهاجم روسیه به اوکراین تلاش می‌کنند.

روابط ترکیه و ایالات متحده در سال‌های اخیر بر سر مسائل متعددی تیره شده است، از جمله خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه و اختلافات سیاسی در سوریه و شرق مدیترانه. واشنگتن در دسامبر ۲۰۲۰ تحریم‌هایی را علیه آنکارا به دلیل اس-۴۰۰ اعمال کرد.

ترکیه در دریای سیاه با اوکراین و روسیه مرز مشترک دریایی دارد و روابط خوبی با هر دو کشور دارد. آنکارا حمله روسیه را غیرقابل قبول خوانده اما با تحریم مسکو نیز مخالفت کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پس از گفت‌وگو میان سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در آنکارا، اعلام کرد که متحدان "حمایت خود از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین" را تایید کردند.

در بیانیه‌ای آمده است: «اهمیت باقی ماندن در هماهنگی نزدیک برای مدیریت اثرات چندجانبه بحران و حمایت از راه حل دیپلماتیک مورد تاکید قرار گرفت و  دو طرف همچنین در مورد روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند."

در این بیانیه آمده است: «اراده مشترک برای تعمیق همکاری‌های دوجانبه از طریق گفت‌وگوی پایدار و نهادینه شده مورد تأیید قرار گرفت و تأکید شد که علیرغم اختلاف نظرهای مداوم در برخی موضوعات، ترکیه و ایالات متحده دستور کار مثبت گسترده‌ای دارند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز