خبرگزاری کار ایران

فوتبال به حالت تعلیق درآمد

گزارش: تأثیر درگیری روسیه و اوکراین بر ورزش

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۸۶۱

روسیه صبح پنجشنبه از عملیات نظامی در خاک اوکراین خبر داد و این خبر روی ورزش جهان اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایلنا، پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عملیات نظامی علیه کشور همسایه را اعلام کرد، به طور قابل درک انتظار می‌رود که درگیری بین روسیه و اوکراین بر ورزش تأثیر بگذارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فرمانی را برای اعمال حکومت نظامی امضا کرد و لیگ داخلی فوتبال این کشور رسماً به حالت تعلیق درآمد. این بدان معناست که تیم هایی مانند دیناموکیف و شاختار دونتسک حداقل تا 30 روز نمی‌توانند بازی کنند.

در همین حال، روسیه قرار بود میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سن پترزبورگ باشد، اما یوفا به صراحت اعلام کرده که اکنون محل برگزاری تغییر خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال روسیه در مرحله پلی آف جام جهانی 2022 در ماه مارس به مصاف لهستان می‌رود، اما میهمانان قبلاً درخواست کرده اند در خاک روسیه بازی نکنند. اوکراین نیز به پلی آف راه یافته است و بازی آن‌ها مقابل اسکاتلند نیز قرار است در ماه مارس برگزار شود؛ اگر فیفا مداخله نکند.

 تیم های یورولیگ بسکتبال

تیم‌های روسی زسکا مسکو، یونیکس کازان و زنیت سن پترزبورگ در جمع هشت تیم برتر جدول رده‌بندی یورولیگ قرار دارند و از جمله مدعیان صعود به پلی آف محسوب می‌شوند.

 با این حال، بازیکنانی مانند الکس آبرینس از بارسلونا وجود دارند که ترجیح می دهند برای دو بازی آتی تیمش مقابل زسکا و زنیت به روسیه سفر نکنند.

یورولیگ حاضر به تعلیق هیچ بازی نیست، اما بازیکنان آمریکایی مانند نایجل هایس-دیویس و براندون دیویس نمی‌دانند که آیا اجازه ورود به خاک روسیه را خواهند داشت یا خیر.

 فرمول یک و والیبال

روسیه همچنین میزبان مسابقات جهانی والیبال مردان خواهد بود که در سن پترزبورگ، مسکو، نووسیبیرسک، اوفا، یکاترینبورگ، کراسنویارسک، کالینینگراد، کازان و یاروسلاول برگزار خواهد شد.

فدراسیون بین‌المللی والیبال در حال حاضر وضعیت را زیر نظر دارد و آن‌ها اعلام کرده‌اند در صورتی که برگزاری مسابقات در روسیه غیرممکن باشد، محل برگزاری مسابقات را تغییر خواهند داد.

این در حالی است که سوچی این فصل میزبان گرندپری روسیه خواهد بود، اما هنوز بلیتی برای این مسابقه به فروش نمی رسد، در حالی که راننده استون مارتین، سباستین فتل، اعلام کرده است که به نشانه اعتراض در این مسابقه شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز