خبرگزاری کار ایران

اتکا به گزینه‌های روی نیمکت یا جذب بازیکن آزاد؟

چالش‌های پیش روی استقلال بعد از سرباز شدن مرادمند و یزدانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۷۵

دو بازیکن تیم استقلال تهران باید به خدمت سربازی بروند؛ خبر شوکه کننده برای تیم مدعی قهرمانی!

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ساعتی قبل به صورت رسمی اعلام کرد سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، دو بازیکن تیم استقلال تهران مجوز ادامه فعالیت در تیم  لیگ برتری را ندارند و باید به خدمت مقدس سربازی بروند.

در این بیانیه به صورت رسمی تأیید شد که این دو بازیکن باید آبی پوشان را ترک کنند: «با توجه به اینکه مجوز فعالیت ورزشی آنها برابر مقررات در باشگاه ورزشی استقلال به پایان رسیده است نامبردگان می بایست در زمان اعزام تعیین شده قبلی تاریخ یکم اسفند ماه 1400، به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند.»

جدایی مرادمند و یزدانی که با تایید سازمان نظام وظیفه می‌توانند در تیم‌های مسلح خدمت سربازی را پس از دوره آموزشی سپری کنند، به منزله شوکی بزرگ برای فرهاد مجیدی و استقلال تهران است؛ تیمی که این فصل طی ۱۸ بازی لیگ برتری شکست نخورده و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند.

آینده استقلال بدون مرادمند و یزدانی

اصلی‌ترین سوال پس از خبر بزرگی که استقلالی‌ها در انتظار عدم تایید آن بودند اکنون این است که در غیاب مرادمند و یزدانی کدام بازیکنان قرار است جای این دو بازیکن که مهره اصلی مجیدی در اکثر مسابقات این فصل بوده‌اند را پُر کنند؟

استقلال در پست مدافع میانی اکنون به غیر از محمد دانشگر که یکی از سه گزینه همیشگی مجیدی برای این فصل در کنار مرادمند و یزدانی بوده، عارف غلامی را در اختیار دارد که به تازگی از کمند مصدومیت رهایی پیدا کرده و تقریبا آماده بازگشت به میادین است.

دیگر بازیکنی که توانایی حضور در پست دفاع میانی را دارد، روزبه چشمی است. بازیکنی که توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را دارد و اخیرا در غیبت یزدانی پس از اخراج مقابل هوادار در این پست بازی کرده بود.

محمد جواد به آفرین، بازیکن زیر ۲۳ سال استقلال که بسیار فرصت اندکی برای حضور در ترکیب را داشته هم اکنون یکی از گزینه‌های حضور به جای مرادمند و یزدانی است که در صورت غیاب یکی از مدافعان نامبرده می‌‌تواند گزینه مجیدی در ترکیب باشد.

چرا آغاسی فروخته شد؟

سوال اساسی در مقطع فعلی از کادرفنی استقلال و به خصوص فرهاد مجیدی این بوده که چرا اجازه جدایی به عارف آغاسی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی داده شد؟ هواداران استقلال مدعی هستند که حتی در صورت فروش این بازیکن درحالی گمانه زنی درباره وضعیت یزدانی و مرادمند اوج گرفته بود، این باشگاه باید حداقل یک مدافع میانی جذب می‌کرد.

استقلال در پست دفاع کناری صالح حردانی را جذب کرد و همچنین در پست دفاع چپ هم ابوالفضل جلالی پس از مصدومیت آماده رقابت با جعفر سلمانی را دارد اما در پست دفاع میانی اکنون مجیدی باید به داشته‌ها اکتفا کند یا اینکه بازیکنی آزاد به آبی‌ها ملحق شود.

استقلال بازیکن جذب می‌کند؟

درحالیکه فرصت نقل و انتقالات به پایان رسیده اکنون استقلال می‌تواند تنها بازیکن آزاد جذب کند. استقلال برای پست بازیکن طراح عزیزبک آمانوف ازبکستانی را جذب کرد و اگر فرهاد مجیدی خواستار جذب یک بازیکن خارجی باشد باید به دنبال بازیکنان آزاد بگردد که کمی زمان بر خواهد بود.

در سطح لیگ ایران هم در حال حاضر مدافع قابل توجهی وجود ندارد که آبی‌ها به سراغش بروند و برای مثال امین حاج محمدی که سابقه برتن کردن پیراهن استقلال را دارد اکنون یک بازیکن آزاد است یا مجتبی لطفی که اخیرا از نفت مسجد سلیمان جدا شده است. اینکه استقلال بازیکنی در پست دفاع جذب خواهد کرد یا مجیدی به داشته‌هایش روی نیمکت بسنده می‌کند به احتمال بسیار زیادی یکی از سوالاتی خواهد بود که سرمربی باید در نشست خبری پس از بازی امشب با فجرسپاسی شیراز به آن پاسخ بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز