خبرگزاری کار ایران

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی؛

ساروی و زارع در لیست برترین‌های اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۵۶

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به برترین‌های زیر ۲۵ سال جهان اشاره کرد که امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی در بین ۵ نفر برتر هستند.

به گزارش ایلنا، اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به برترین‌های جهان در رده سنی زیر ۲۵ سال پرداخته است که امیرحسین زارع و هادی ساروی در بین ۵ کشتی‌گیر برتر جهان قرار گرفتند. بر اساس گزارش اتحادیه جهانی کشتی، امیرحسین زارع در رده سوم و هادی ساروی در رده چهارم قرار دارند.

( امیرحسین زارع ۲۱ ساله)

ساروی و زارع در لیست برترین‌های اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفتند

ایران در ۳۲ سال گذشته در مسابقات جهانی بدون مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود. امیرحسین زارع نه تنها به این موضوع پایان داد، بلکه به راحتی از پس آن برآمد. جنو پتریاشویلی و طاها آکگول در اسلو قربانی خشم زارع شدند، چرا که کشتی‌گیر ایرانی همه چیز را درست انجام داد. زارع در نیمه نهایی ۶ بر صفر آکگول را شکست داد و بعداً انتقام شکست خود در المپیک را از پتریاشویلی با کسب مدال طلا و با حمایت هواداران پر انرژی ایرانی گرفت.

زارع در سال ۲۰۱۹ با قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال با ۱۸ سال سن مورد توجه قرار گرفت و پس از آن با پیروزی مقابل پتریاشویلی در لیگ ایران موفقیت چشمگیری کسب کرد. البته میسون پاریس از آمریکا و سرگئی کوتزف از روسیه در مسابقات جهانی نوجوانان و المپیک جوانان زارع را شکست دادند تا او را تحت کنترل خود نگه دارند.

این کشتی‌گیر آملی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را هم کسب کرد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل پتریاشویلی شکست خورد و در نهایت به مدال برنز رسید.

امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور داشت. او پس از استراحت در دور اول در دور دوم دزیانیس خرامانیکو از بلاروس را ۶ بر صفر شکست داد، در دور سوم نیک گویازدوفسکی از آمریکا را در تایم اول ۱۰ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید، در نیمه نهایی حریف او طاها آکگل قهرمان المپیک و جهان از ترکیه بود و با یک کشتی حساب شده موفق شد او را ۴ بر صفر شکست دهد و به فینال برسد، در فینال حریف او گنو پتریاشویلی قهرمان سه دوره قبلی جهان و نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و موفق شد او را ۹ بر ۲ شکست بدهد و ضمن گرفتن انتقام شکست در نیمه نهایی المپیک توکیو برای اولین بار و پس از ۳۲ سال برای ایران مدال طلای سنگین‌وزن جهان را کسب کند.

(محمدهادی ساروی ۲۴ ساله)

ساروی و زارع در لیست برترین‌های اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفتند

وقتی صحبت از کشتی‌گیران وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی به میان می‌آید، خیلی‌ها یاد آرتور الکسانیان ارمنستانی و موسی اولوف روسی می‌افتند که برای دو دوره متوالی در المپیک بر حریفان مسلط شده‌اند اما نام جدیدی وجود دارد که ماموریت حذف این دو ورزشکار بزرگ را برعهده دارد. ساروی ثابت کرده که می‌تواند در وزن ۹۷ کیلوگرم قدرتمند باشد.مسابقات قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

محمد هادی ساروی در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ نروژ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم موفق شد ابتدا آرتور سارگسیان از روسیه را با نتیجه ۶–۴ شکست بدهد، سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقتدرانه گئورگی ملیا از گرجستان را با نتیجه ۹–۱ شکست داد. در مرحله نیمه نهایی به مصاف نیکولوز کاخلاشویلی از ایتالیا رفت و موفق شد با نتیجه ۵–۰ پیروز شود. ساروی در فینال به مصاف الکس زوکه از مجارستان رفت و موفق شد با نتیجه ۳–۱ پیروز شود و به مدال طلای این مسابقات رسید.

 در سال ۲۰۲۲ ساروی باید راهی برای برابری با قدرت اولوف و حتی الکسانیان پیدا کند. براساس اعلام اتحادیه جهانی، امین میرزازاده فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان در جایگاه چهاردهم قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز