خبرگزاری کار ایران

طاهرزاده: درویش در سایپا شرایط متفاوتی با پرسپولیس داشت/ مهدی عبدی باید خودش را مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۰۱

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عملکرد این تیم در هفته‌های اخیر صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، بهنام طاهرزاده در میز ورزشی سلام تهران با اشاره به برد ۳ بر صفر پرسپولیس مقابل ذوب آهن و صعود به مرحله یک چهارم نهایی گفت: پرسپولیس بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشت. مباحث تاکتیکی که مد نظر کادر فنی بود نیز به خوبی پیاده شد. ملاحظه می‌شود اولین حربه پرسپولیس در بازی‌هایی انجام می‌دهد، مالکیت توپ است تا بتواند به وسیله مالکیت به کارهای تاکتیکی برسد.

وی با اشاره به حرفه‌ای بودن پرسپولیس در گل زدن، بیان کرد: گل‌هایی که زده شد گل‌های ارزشمند و زیبایی بود. چنین گل‌هایی را کمتر در فوتبال ایران می‌توان دید و بیشتر در فوتبال باشگاه‌های انگلیس و اروپایی مثل کشور آلمان یا اسپانیا دیده می‌شود. این تیم نتیجه خوبی گرفت و روند خوبی نیز دارد. هدف آن‌ها قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر است.

طاهرزاده پیرامون حذف آسیا، مطرح کرد: در رابطه با حذف آسیا از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان و طرفداران هردو تیم یعنی پرسپولیس و استقلال ضربه زده شد. به نظر من ۷۰ میلیون ایرانی عزادار شدند به خاطر همین قضیه مسئولینی که مسئولیت برنامه‌ریزی داشتند و نتوانستند در این مدت این دو تیم را به شرایط ایده‌آل برسانند باید پاسخگو باشند.

وی با توجه به حذف فولاد و سپاهان در بازی روز گذشته، ابراز داشت: راه برای قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، هموارتر شده است چرا که تیم هایی که مدعی بودند، حذف شدند مثل تیم سپاهان که از لحاظ ساختاری، مدیریت و مالی جزء سه تیم برتر ایران است. امیدوار هستم با همین روندی که پرسپولیس به پیش می‌رود قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد.

این مربی فوتبال با اشاره به انتصاب درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس، گفت: وقتی در سایپا بودم درویش مدیرعامل سایپا بود. سایپا در آن زمان تیمی زیر نظر خودروسازان بود و بودجه معینی داشت. در حد و اندازه پرسپولیس نبود هم از نظر بازیکن مانند نرخ بازیکنان، انتظار هواداران و غیره که بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه فشاری نیز روی درویش نبود؛ نسبت به بودجه‌ای که داشت می‌توانست هزینه کند. باید عملکرد درویش را در مدیریت‌هایی که در گذشته داشته است ببینیم.

وی در ادامه درباره نظر خود برای این انتصاب، عنوان کرد: از آنجایی که درحال حاضر درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است، صلاح نیست که به این مسئله بپردازیم چرا که هواداران دوست دارند تیمشان در حاشیه نبوده و آرامشی داشته باشد. من به عنوان یک پیشکسوت در رابطه با درویش صحبت نمی‌کنم اما نظر شخصی من این است که تمام انتصاب‌هایی که برگزار می‌شود بر اساس ضوابط و رزومه کاری نیست مثلاً فردی که رزومه خیلی درخشانی داشته باشد منتصب نمی‌شود و انتصاب بر اساس روابط است. این قضیه نه تنها به مدیریت و ورزش ما ضربه می‌زند بلکه در مسائل فنی تیم‌ها نیز دیده می‌شود.

طاهرزاده درباره مربی‌گری تیم‌ها و روابط، بیان داشت: در مسائل سرمربی‌گری می‌بینیم که سالیان سال یک مربی ۴ تیم عضو می‌کند در صورتی که در کشورهای پیشرفته که فوتبال درجه ۱ دنیا را دارند اگر یک مربی یا مدیرعامل برنامه و عملکرد خوبی نداشته باشد، سالیان سال از ورزش کنار گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به نقش وزارت ورزش و جوانان در این انتصاب، مطرح کرد: حمید سجادی زمانی که در دانشگاه استاد من بود و رشته دوومیدانی تدریس می‌کرد. این رشته گزینه‌های زیادی داشت. من در آن زمان بازیکن تیم پرسپولیس بودم و نمی‌توانستم در کلاس حاضر شوم و صحبت نیز کرده بودم اما هنگام امتحان برای تمام موارد خواسته شده امتیاز کامل گرفتم. هنگام اعلام نمره به من ۱۵ داده بود که زمانی که اعتراض کردم گفت ۵ نمره به خاطر غیبت در کلاس داده نشده است و ۱۵ نمره عملی کامل است. همان جا متوجه شدم که سجادی، پرسپولیسی نیست و پرسپولیسی‌ها را دوست ندارد و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. سجادی خودش ورزشی و قهرمان است.

طاهرزاده درباره بازگشت مهدی طارمی گفت: چنین افتخاری اولین‌بار است که اتفاق می افتد برای مهدی طارمی آرزوی موفقیت دارم و امیدوار هستم او را در تیم‌های بالاتر ببینم اما نحوه عملکرد برنامه میثاقی برای من جالب نبود. رفتاری که سرمربی تیم ملی در آن شرایط که طارمی صحبت می‌کند داخل استودیو بنشیند و یک بازیکن به چنین شکل و شمایل به اردوی تیم ملی باز گردد در شان و شخصیت سرمربی تیم ملی فوتبال ما نبود. به نظر من باید می‌گذاشتند کلا برنامه تمام می‌شد به این صورت که در وسط برنامه آمد حرکت زیبایی نبود.

وی با اشاره به چگونگی کمک بزرگان تیم به بازیکن جوانی مانند مهدی عبدی، ابراز داشت: شرایط خیلی تفاوت کرده است زمانی که ما در دهه هفتاد بازی می‌کردیم از لحاظ فکری با حال حاضر شرایط خیلی متفاوت بود. تصور می‌کنم بزرگی مثل سید جلال و دیگران در پرسپولیس نقطه قوت است برای بازیکنانی که بازی می‌کنند و آن‌ها بزرگی می‌کنند. وقتی آدم می بیند لذت می‌برد و بقیه جوانان نیز وقتی می‌بینند می‌توانند کار خود را انجام دهند.

طاهرزاده با اشاره به شرایط فوتبال در دهه ۷۰، گفت: در دهه ۷۰ نیز همین شکل بود بزرگان خیلی خوبی داشتیم مانند حسین عبدی به عنوان کاپیتان چهره‌ای بود که هم از نظر فنی و به ویژه از نظر اخلاقی ممتاز بود. هم‌چنین  نیما نکیسا، افشین پیروانی که در حال حاضر سرپرست باشگاه است، یحیی گل محمدی، علی کریمی، کریم باقری، نامجو مطلق و مهدوی کیا.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس در سلام تهران با اشاره به برخورد بزرگان تیم در رختکن با جوانان، بیان کرد: شاید خودشان به آن موقع برگردند پیش وجدان خود شرمسار باشند. آن موقع تجربه‌ای کسب کردند و ما از بین رفتیم و سوختیم و درحال حاضردر تیم‌هایی مربی‌گری می‌کنند و جوانانی مثل مهدی عبدی از آن استفاده می‌کنند.

این مربی فوتبال درباره مهدی عبدی، گفت: مهدی عبدی بازیکن بسیار توانمندی است. شروع کارش خیلی خوب بود؛ با شهرآورد شروع کرد. دوره افت نسبی داشت و با او صحبت کردم و خواستم که مسائل حاشیه‌ای بیرون زمین را کنترل کند. مهدی عبدی زمانی که به خود مسلط شد و ذهن خود را کنترل کرد به موفقیت رسید و اگر فوتبالیستی بخواهد پیشترفت کند باید ذهن خود را کنترل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز