خبرگزاری کار ایران

خاتونی: حذف تیم های ایرانی پایان سندسازی ها و دروغگویی هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۰۴

مدیر انجمن جامعه ورزش و فرهنگ کشور گفت: حذف باشگاه ها از رقابت های قهرمانی آسیا می تواند پایان دروغگویی ها و سندسازی ها و آغاز شفاف سازی باشد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ برنامه « ورزش بدون ویرایش » با موضوع دلایل حذف تیمهای استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا با حضور دکتر مجید خاتونی ، مدیر انجمن جامعه ورزش و فرهنگ کشور و کارشناس فوتبال و ارتباط تلفنی با فرهاد عشوندی، سردبیر ورزشی خبرگزاری خبر آنلاین روانه آنتن شد.

دکتر مجید خاتونی در ابتدا درباره الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال های اخیر سخن گفت و اظهار کرد : این سازمان از ابتدای فعالیت خود ، برای حرفه ای شدن باشگاه ها و لیگ کشورهای تابعه ، استانداردها و الزاماتی را تعیین کرده است که از سال 2016 با به کارگیری مشاوران اروپایی با جدیت بیشتری پیگیری شده است.

وی با تاکید بر این که فوتبال ایران رنگی از حرفه ای بودن ندارد ، بیان کرد : گفته هایی که توسط مدیران باشگاه برای توجیه تصمیم AFC عنوان می شود به دور از واقعیت های موجود است و تنها برای مدیریت افکار عمومی هواداران است . البته این که چنین مدیران بی اطلاعی بر مسند امور باشند خود یکی از عوامل نقض کننده فوتبال حرفه ای است.

مدیر انجمن جامعه ورزش و فرهنگ کشور افزود: بر اساس مستنداتی که کنفدراسیون آسیا ارسال کرده است ، مدارک یک باشگاه در 400 صفحه مشکل داشته است و بدون ترجمه ، با امضای نادرست یا در جایگاه نادرست ارسال شده است.

خاتونی وضعیت امروز را حاصل انباشته شدن خطاها و ندانم کاری های مدیران در طول سالهای گذشته دانست و عنوان کرد : کنفدراسیون آسیا باید چنین برخوردی را انجام میداد و می توان گفت حذف باشگاه ها از این رقابت ها پایان دروغگویی ها و سندسازی ها و آغاز شفاف سازی باشد.

وی تاکید کرد : علت اصلی این رخداد تلخ را می توان در ورزش دولتی جستجو کرد . درواقع اگر فوتبالی که در دستان دولت گروگان گرفته شده در مسیر درستی که دنیای حرفه ای حرکت می کند ، ریل گذاری شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

* احتمال بازشدن پرونده جریمه 80هزار دلاری ایران

در ادامه برنامه ، فرهاد عشوندی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو درباره علت حذف تیم های استقلال ، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از رقابت های آسیا گفت : متاسفانه باشگاه های ایرانی حتی الزاماتی که در سال های گذشته داشتند را در سال جاری رعایت نکردند . به جز مالکیت همزمان که برای هر دو باشگاه پایتخت وجود دارد ، باشگاه پرسپولیس صورت های مالی خود را در مهلت مقرر ارائه نداده است و برخی از بدهی های خود را تسویه نکرده است.

وی از چگونگی ارائه مدارک و پرکردن فرم های AFC انتقاد کرد و گفت : جای تاسف است که باشگاه های ایرانی در مراحل اولیه و ارسال اطلاعات بدوی دچار مشکل شده اند.

سردبیر ورزشی خبرگزاری خبر آنلاین درباره مدارک جعلی ارسال شده به کنفدراسیون آسیا و احتمال محرومیت های بیشتر فوتبال ایران گفت : ایران در گذشته مبلغ 80هزار دلار بابت ارائه مدارک جعلی به صورت تعلیقی جریمه شده است ، به نظر می رسد با تکرار این موضوع ، پرونده گفته شده دوباره باز شود.

عشوندی خاطر نشان کرد : در خوشبینانه ترین حالت ایران دوباره جریمه می شود اما احتمال حذف ایران بسیار کم است چرا که تماشاچیان برای کنفدراسیون آسیا اهمیت زیادی دارند و با حذف ایران بخش زیادی از تماشاچیان حضور نخواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز