خبرگزاری کار ایران

یک چشم به اراک، یک چشم به آزادی؛ بررسی معادلات صدرجدول در دو بازی حساس امروز

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۹۴۱

دیدار دو مدعی قهرمانی لیگ برتر از یک سو و تقابل دشوار فینالیست های جام حذفی در سمت دیگر شرایط جالبی برای معادلات بالای جدول ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز در شرایطی با انجام 8 دیدار در یک روز برگزار می‌شود و به پایان می‌رسد که دیدارهایی که در پیش است با توجه به جایگاه تیم‌ها در جدول از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرسپولیس و سپاهان در این دیدار به عنوان دو تیم 22 امتیازی حاضر در رتبه‌های دوم و سوم جدول و نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان استقلال به مصاف هم می‌روند و نتیجه این دیدار از برخی جهات ممکن است به مصاف آبی‌های پایتخت تمام شود.

استقلال هم از طرفی دیدار دشواری با فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام دارد. این دیدار به نوعی تکرار فینال جام حذفی است که با برتری سرخپوشان اهوازی به پایان رسید و دست آبی‌ها با هدایت فرهاد مجیدی یک فصل دیگر هم از جام کوتاه ماند.

این دو دیدار حساسیت و اهمیت بالایی در معادلات بالای جدول دارد که به بررسی احتمالات آن پرداختیم:

یک چشم به اراک، یک چشم به آزادی؛ بررسی معادلات صدرجدول در دو بازی حساس امروز

تساوی پرسپولیس و سپاهان و برد استقلال:

به سوی اختلاف 5 امتیازی و نزدیک شدن به قهرمانی نیم فصل

تساوی پرسپولیس و سپاهان در بازی امروز اتفاق محتملی است. سرمربیان دو تیم تا حدی به خاطر وضعیت جدول و نتایج اخیر تحت فشار هستند و شکست خوردن در بازی حیثیتی امروز هم برای یحیی گل محمدی و هم برای محرم نویدکیا می‌تواند گران تمام شود و بر همین اساس دور از ذهن نیست که هر دو با تفکراتی محتاطانه پا به میدان بگذارند تا خطر شکست را به جان نخرند و کارشان در کورس بالای جدول گره نخورد.

از طرفی لحاظ شدن بازی رو در رو به جای تفاضل گل در فصل جاری، اهمیت نباختن در بازی امروز میان دو تیم مدعی قهرمانی را بیشتر می‌‌کند.

اگر دو تیم به یک امتیاز بازی امروز رضایت دهند، فرصت خوبی برای مجیدی و استقلال فراهم است تا با شکست فولاد فاصله مطمئنی در صدر جدول ایجاد کند. در این صورت سپاهان و پرسپولیس با حفظ شرایط خود نسبت به هم 23 امتیازی شده و استقلال 28 امتیازی می شود و فاصله 5 امتیازی در فاصله 3 هفته مانده به پایان نیم فصل،‌ آبی ها را در یک قدمی قهرمانی این مقطع از لیگ قرار می‌دهد.

در این شرایط آلومینیوم با رسول خطیبی هم فرصت دارد با برتری مقابل صنعت نفت به رتبه دوم جدول صعود کرده و وارد معادلات کورس شود.

 

تساوی سپاهان و پرسپولیس با تساوی یا شکست استقلال

حکایت همچنان باقیست

فاصله استقلال با دو رقیب خود در صدر جدول 3 امتیازی است که فاصله مطمئنی محسوب می‌شود. اگر سپاهان و پرسپولیس تن به تساوی دهند استقلال در پایان هفته دوازدهم همچنان صدرنشین خواهد بود و این اتفاق ربطی به نتیجه بازی با فولاد ندارد.

اگر فرض را بر تساوی در بازی پرسپولیس و سپاهان بگذاریم، استقلال با تساوی خود فاصله اش را در شرایط کنونی با دو حریف خود حفظ می‌کند و و اگر شکست بخورد، دو تیم یک امتیاز به آبی ها نزدیک می‌شوند. آلومینیوم هم فرصت استفاده از این فضا را برای نزدیک شدن به تیم های بالای جدول دارد.

 

برتری سپاهان یا پرسپولیس با برتری استقلال مقابل فولاد

پیروزی هر یک از دو تیم پرسپولیس و سپاهان در بازی امروز با توجه به تساوی امتیازاتشان در مقطع کنونی، یک گپ 3 امتیازی میانشان ایجاد خواهد کرد. در این شرایط اگر استقلال هم فولاد را شکست دهد، تیم برنده بازی امروز فاصله 3 امتیازی خود را با صدر حفظ کرده و تیم بازنده به شش امتیازی صدر جدول و 3 امتیازی رتبه دوم خواهد رسید و دیگر کارش برای بازگشت به رقابت سخت خواهد شد و ممکن است با نتیجه آلومینیوم در بازی امروز به رتبه چهارم هم سقوط کند.

 

برتری سپاهان یا پرسپولیس با تساوی یا شکست استقلال مقابل فولاد

برتری سپاهان یا پرسپولیس در بازی امروز در صورتی که با پیروزی فولاد مقابل استقلال همراه باشد معادلات صدرجدول ممکن است دستخوش تغییر شود. استقلال علاوه بر امتیاز، شرایط تفاضل گل خوبی هم دارد و بر فرض اگر با تفاضل یک گل بازی را به فولاد واگذار کند، سپاهان با برتری با اختلاف یک گل مقابل پرسپولیس اگرچه هم امتیاز با این تیم خواهد شد ولی هنوز به صدر نمی‌رسد. پرسپولیس هم با توجه به اینکه تفاضل گلش خیلی از استقلال عقب است در صورت برتری در بازی امروز شانس صدرنشینی ندارد مگر اینکه نتایج عجیب و غریب و دور از انتظاری رقم بخورد.

برتری هریک از دو تیم با تساوی استقلال مقابل فولاد هم تیم برنده را به یک امتیازی استقلال در صدر جدول می‌رساند و رقابت در بالای جدول نزدیک تر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز