خبرگزاری کار ایران

مالکیت استقلال و پرسپولیس همچنان برعهده دولت است/ چرا اعضای مجمع دو باشگاه تغییر کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۴۴۹

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وزارت اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته اینطور عنوان شد که از سوی وزارت ورزش و جوانان، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به ترتیب به وزارت صمت و وزارت اقتصاد واگذار شدند اما مالکیت این دو باشگاه همچنان برعهده دولت است.

حسین قربان زاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد مشکل اعضای مجمع باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در مورد مالکیت یگانه و واحد این دو باشگاه در لیگ هم همانطور که مستحضر هستید، این دو باشگاه دولتی تلقی می شوند و بنابراین مالکیت این دو باشگاه با هیچ وزارتخانه ای نیست و مالکیت با دولت جمهوری اسلامی ایران است اما بند یک ماده 18 اجرا قانون سیاست های اصل 44 کلیه شرکت های در لیست واگذاری را که باشگاه های استقلال و پرسپولیس هم جزو آن لیست هستند، حقوق مرتبط با اعمال مالکیت را در اختیار وزارت اقتصاد قرار داده است.

او ادامه داد: ابتدای هر سال وزیر محترم اقتصاد نامه ای را به شرکت هایی که در لیست واگذاری هستند ارسال می کنند و شرکت هایی که زیر 50 درصد سهامدار دولت هستند را مستقمیا به وزیر مربوط تفویض اختیار می کنند و در شرکت هایی که بالای 50 درصد دولت سهامدار هستند، چون دو شرکت استقلال و پرسپولیس در حال حاضر 100 درصد دولتی هستند، وزیر اقتصاد نامه ای که می زند، سه عضو مجمع یعنی وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر مربوط که اینجا وزیر ورزش می شود را به عنوان اعضای مجمع تعیین می کنند.

قربان زاده افزود: در مورد این دو باشگاه و ایرادی که وارد شده است نامه ای تنظیم می شود و با هماهنگی‌ای که وزارت محترم ورزش صورت می گیرد، این نامه ها به تغییر اعضای مجمع کمک می کند و در مورد مالکیت هیچ تغییری اتفاق نمی افتد و اعضای مجمع این دو باشگاه متفاوت خواهند شد تا این ایراد برطرف شود. در مورد مدیریت کماکان وزارت محترم ورزش هر دو باشگاه را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز