خبرگزاری کار ایران

کامرانی فر: در تلاش هستیم تا تماشاگران در بازی با کره جنوبی حضور داشته باشند/ حضور VAR می‌تواند به فوتبال ما کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۴۵

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در خصوص حضور VAR در ایران توضیخ داد.

به گزارش ایلنا، حسن کامراین فر سرپرست دبیر فدراسیون فوتبال در کلاس دانش افزایی داوران لیگ برتر حضور پیدا کرده بود. وی در حاشیه این مراسم گفت: فدارسیون فوتبال جلسات زیادی را در خصوص بازی ایران و کره جنوبی برگزار کرد و در تلاش هستیم تا شرایط طوری رقم بخورد تا تماشاگران در این بازی حضور داشته باشند. حسن اول حضور آنها در این بازی این است که به دنیا نشان خواهیم داد که جامعه سلامتی را در اختیار داریم و همه واکسینه شدند و با تلاش دولت روزی 1 میلیون نفر واکسن می‌زنند و ما باید این را به دنیا نشان دهیم. حضور تماشاگران در در بازی ها این موضوع را می تواند به راحتی به کل دنیا نشان دهد و از طرفی این موضوع شادی و نشاط را به جامعه تزریق خواهد کرد.

وی افزود: تصمیم گیری در مورد حضور تماشاگران تنها منوط به تصمیم فدارسیون فوتبال نیست و باید ارگان های دیگر در خصوص این موضوع نیز تصمیم گیری کنند از همین رو ما جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا بتوانیم شرایط را برای حضور تماشاگران فراهم کنیم و به نتایج خوبی رسیده ایم. یکی از مهم ترین شرایط حضور تماشاگران تزریق دو دوز واکسن کرونا است که این موضوع اولویت اول ما خواهد بود. ان شالله در یک دو روز آینده در خصوص حضور تماشاگران تصمیم گیری خواهد شد.

کامرانی فر در مورد حضور بانوان نیز بیان کرد: اجازه دهید بعد از تصمیم گیری نهایی در خصوص این موضوع اظهار نظر کنیم. تلاش ما با توجه به بزرگی استادیوم آزادی این است که بتوانیم از حداکثر تعداد تماشاچی مجاز در این بازی استفاده کنیم. 

او در مورد حضور VAR در ایران گفت: دقیقا یک سیستم کامل کمک داوری ویدئویی امروز وارد ایران می‌شود و چند نفر متخصص از شرکت مورد نظر همراه آن به ایران سفر می‌کنند. ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم که امادگی برگزاری این بازی را داریم چرا که برگزاری این بازی ملزم به داشتن برخی از امکانات بود که ما باید ان را آماده می‌کردیم. این اتفاق باعث می‌شود تا شرایط حضور VAR  در ایران و در در لیگ برتر سرعت پیدا کند. در هر صورت این موضوع برای ما مهم است و ما به این سیستم نیاز داشتیم و آن در ایران خواهد بود تا دوران ما با این سیستم آشنا شوند و آموز ببینند و فدراسیون فوتبال در این موضوع با سرعت پیش می‌رود. تمام تلاش ما این است که بتوانیم از این 4 بازی استفاده کنیم و در لیگ برتر نیز از VAR استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی داورانی که در کلاس های لایسنس استفاده می‌کنند بسیار کم هستند. ما باید داورانی را برای VAR  استفاده کنیم که حضور کمتری در میدان داشته باشند و ما نمی‌توانیم با توجه به حضور فعال داوران از انها کسی را بفرستیم. ما باید در این عرصه برنامه ریزی  کنیم تا داوران VAR  خود را افزایش دهیم. از طرفی تا ما استانداردهای لازم برای استفاده از VAR  را  در همه ورزشگاه های خود نداشته باشیم فیفا اجازه استفاده از آن را به ما نخواهد داد.  

کامرانی  فر در خصوص افزایش دستمزد داوران در لیگ بیست و یکم بیان کرد: با توجه به اختلافی بین دستمزد داوران وجود دارد ما به دنبال آن هستیم که در بخش بانوان و آقایان این دستمزد را همسان سازی کنیم. شروع این لیگ شروع کار فدراسیون است این موضوع قدم خیلی خیلی بزرگی است و همانطور که مشاهده کلاس با این کیفیت برگزار شد و این می‌تواند وعده روزهای خوبی را به ما بدهد و به طبع ما توقع داریم که داوران نیز عملکرد خوبی داشته باشند تا جایگاه آنها حفظ شود. 

سرپرست دبیر کلی فدارسیون فوتبال در مورد پایان یافته دورن سرپرستی خود گفت: در این مورد اجازه دهید من اظهار نظر نکنم و باید فدراسیون فوتبال تصمیم گیری کند و هدف من تلاش در راستای تحقق یافتن اهداف  مدنظر فدارسیون فوتبال است و در این مسیر پیش بریوم و من به این مسائل فکر نمی‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز