خبرگزاری کار ایران

۴۹ سال پیش در چنین روزی

پیروزی تاریخی ایران برابر برزیل در المپیک مونیخ

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۴۳۰

تیم ملی ایران در بازی حساس در المپیک موفق به شکست برزیل شد.

به گزارش ایلنا، در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ تیم ایران در حالی که شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت در بازی آخر خود به مصاف تیم المپیک برزیل رفت.

طبق قوانین مسابقات المپیک در آن زمان، ورزشکاران حرفه ای حق حضور در مسابقات را نداشتند. لذا کشورهایی که فوتبال حرفه ای داشتند مثل برزیل با بازیکنان آماتور (برخلاف کشورهای بلوک شرق) خود در فوتبال المپیک شرکت می کردند.

لذا این دیدار برای بازیکنان ایران بازی ملی محسوب نگردید. در این بازی ایران نه تنها یک بر صفر برنده شد که یک ضربه پنالتی را هم از دست داد.

همین تیم آماتور برزیل با دانمارک ۲-۲ کرده وبه مجارستان که ۵ گل به ما زده بود ۳-۲ باخته بود. اگر برزیل ایران را می‌برد می‌توانست با شکست دانمارک مقابل مجارستان یکی از گزینه صعود باشد. آن‌ها در تیم خود پائولوروبرتو فالکائو وخوزه دیرسیو را هم داشتند که بعد‌ها حرفه‌ای شده و جزو بهترین ستارگان دنیای فوتبال شدند اما ایران با گل مجید حلوایی ۱بر صفر برنده شد تا ثبت کننده یک خاطره ماندگار در تاریخ المپیک شود.

گل های بازی:

مجید حلوایی '۶۳

چیدمان تیم ملی فوتبال ایران:

منصوررشیدی

اکبرکارگرجم

ابراهیم آشتیانی

محمودخردبین

مجیدحلوایی

مهدی لواسانی

علی پروین

جعفرکاشانی

غلام وفاخواه

پرویزقلیچ خانی

صفرایرانپاک(علیرضاعزیزی) (‘۸۱)

سرمربی ایران: محمودبیاتی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز