خبرگزاری کار ایران

شروع دوباره روابط ورزشی با انتقال نوراللهی؛

وقتی فوتبال به کمک سیاست آمد: تنش زدایی با برداشتن نام مجعول از روی لیگ فوتبال امارات

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۰۷

تغییر نام لیگ امارات و فراهم شدن فرصت دوباره حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ، همکاری های ورزشی میان دو کشور را دوباره برقرار می‌کند.

به گزارش ایلنا، خبر این بود: نام لیگ فوتبال امارات که حدود یک دهه با بازیهای سیاسی شیخ نشینهای عربی  همراه شده بود به Adnoc تغییر کرد!

چرایی این تغییر ناگهانی پاسخی مشخص داشت؛ فوتبال امارات در دهه هشتاد نشات گرفته از حضور ستارگان لیگ فوتبال ایران چون فرهاد مجیدی  و علی کریمی و … بسیاری از بهترین های لیگ برتر ایران بود بعد از لیگ برتر کشورمان یکی از پر ستاره‌ترین و موفق‌ترین لیگ‌های آسیا به شمار می آمد اما التهابات سیاسی میان ایران و عربستان سعودی و همراهی ابوظبی باعث شد رشد چشمگیر لیگ امارات ناگهان با سیاسی‌کاری همراه شود و ورزش با سیاست در آمیخته خاورمیانه روی بدش را به اماراتی‌ها نشان دهد و محمدرضا خلعتبری آخرین ایرانی حاضر در لیگ امارات به دلیل تغییر نام مسابقات فوتبال این کشور به نامی مجعول با فشارهای فراوان سیاسی باشگاه عجمان را ترک کند و با مبلغی هنگفت بابت رضایت نامه اش به پرسپولیس تهران بپیوندد.

جنگ یمن، محاصره اقتصادی قطر ثروتمند و بسیاری از مسائل در هم پیچده همسایگان خلیج فارس باعث دوری این دوستان ورزشی سابق شده بود! اما قطر دوستی را بر دوری ترجیح داد و بازیکنان فوتبال ایران که مثل چاه نفت کشورمان پایانی ندارند را به لیگ ستارگان برد.

عقب افتادگی فوتبال امارات دقیقا در بدترین زمان و بدترین مکان به رخ شیخ نشین متمول خلیج فارس کشیده شد جایی که در مقابل چشم میلیونها اماراتی و در ورزشگاه بن زاید شهر ابوظبی قطری‌های فوتبال بلد زیر باران دمپایی و آب معدنی تیم ملی فوتبال امارات را در برابر چشمان شاهزادگان با 4 گل تحقیر کردند و در فینال جام ملتهای آسیا جام را بالای سر بردند.

عقل دور اندیش دوست و همسایه قدیمی و یکی از شرکای مهم اقتصادی ایران در منطقه بعد از این اتفاق به کار افتاد و جرقه تغییر در فوتبال این همسایه جنوبی از همان شب کذایی آغاز شد.

 

وقتی فوتبال به کمک سیاست آمد: تنش زدایی با برداشتن نام مجعول از روی لیگ فوتبال امارات---

به نظر میرسد اماراتی ها برای نزدیکی سیاسی به همسایه شمالی خود از دیپلماسی فوتبال استفاده کرده اند و حضور احمد نورالهی در الاهلی و ادنوک لیگ نشانه ایی از این تغییر موضع باشد و در روزهای آتی قطار نقل و انتقالات لیگ های حاشیه خلیج فارس ستارگان فوتبال لیگ برتر ایران را به سمت ابوظبی و دبی حرکت خواهد کرد و رقابتی دیدمی میان امارات و قطر برای خرید بازیکنان ایرانی شکل خواهد گرفت.

 

محمد حاجی‌خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز