خبرگزاری کار ایران

پیمان بابایی در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا؛

زدن 3 گل به تیم پرستاره سپاهان آسان نبود/ اول فصل از استقلال، پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد داشتم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۰۴

مهاجم گلزن ماشین سازی از هت تریک مقابل سپاهان اصفهان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در دوئل ماشین سازی تبریز و سپاهان اصفهان 6 گل رد و بدل شد که 5 گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. پیمان بابایی مهاجم ماشین سازان که سابقه آقای گلی لیگ آذربایجان را در کارنامه اش دارد در این بازی سه مرتبه دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا کمک زیادی به نتیجه تساوی تیمش مقابل طلایی پوشان کرده باشد. او درباره این بازی با ایلنا گفت و گو کرد:

 

* زدن سه گل به سپاهان و گلری مثل پیام نیازمند سخت نبود؟

این سه گل نتیجه زحمات کل تیم است که توسط من به گل تبدیل شد و خدا را شکر توانستم برای تیم موثر باشم ولی واقعا همه بازیکنان برای این بازی تلاش زیادی داشتند و در تمرینات روی نقاط ضعف و قوت سپاهان کار کردیم. با تمام احترامی که به سپاهان قائلم ولی بچه های ما از نتیجه راضی نبودند ما دنبال برد بودیم. متاسفانه دو گلی که نیمه اول دریافت کردیم برخلاف جریان بازی بود و واقعا ما بهتر بازی میکردیم. شما ببینید آقای نویدکیا اسطوره فوتبال سپاهان است و بازیکنانش انگیزه زیادی دارند ولی ما تیم بهتری بودیم، خدا را شکر توانستیم با حداقل امتیاز از این مسابقه بیرون برویم. شاید به خاطر جوانی و کم تجربگی سه امتیاز را نگرفیتم.

 

* فکر می‌کردید در این بازی هت تریک کنید؟

همانطور که گفتم ما در تمرینات روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کرده بودیم و تمام تمرکزمان روی تمرین و مسابقه بود و نتیجه زحمات همه بچه ها به ثمر نشست و خوشحالیم که شرمنده هواداران و مسئولان با باشگاه نشدیم. هر سه گل ما نتیجه کار کل تیم بود و این لطف خدا بود که توسط بنده تبدیل به گل شد.

 

* امسال شما کاپیتان ماشین سازی هستید و در زمین و تمرینات مسئولیت شما بیشتر، به نوعی بزرگتر تیم محسوب می شوید. این مسئولیت سختی نیست؟

ما تیم جوانی داریم و همه بازیکنان کاپیتان محسوب می شوند .حالا چون سابقه من در این تیم بیشتر است، مربیان و مسئولان تیم صلاح دانستند و بازوبند را به من دادند. الان همه ما به فکر به بهتر شدن نتایج تیم و جبران محبت های هواداران هستیم. 

 

* سال قبل در آذربایجان بازی می کردید و آقای گل لیگ این کشور شدید، همه انتظار داشتند به لیگ های اروپایی ترانسفر شوید.

خدا را شکر سال خوبی در لیگ آذربایجان تجربه کردم و فکر می کردم بعد از آن شرایط خوبی که پیش آمد، برای انتقال به اروپا مسئولان باشگاه ماشین سازی کمک می کنند، منتهی بنا به دلایلی نشد و همه چیز تمام شد. الان هم 9 هفته از لیگ گذشته و فکر کردن به گذشته سودی ندارد، تمام تلاشم نتیجه گرفتن تیم است و بازیکن حرفه ای در هر تیمی که باشد باید حرفه ای فکر کند.

 

* همان اوایل لیگ شایعه انتقال شما به تیم های بزرگ لیگ برتری مطرح بود؟ شایعه ها صحت داشت؟

بله استقلال، پرسپولیس، تراکتور و دو تیم بزرگ لیگ برتر پیشنهاد داشتم، اما با ماشین سازی قرارداد داشتم و طبیعتا برای هر انتقالی باید نظر باشگاه جلب می شد.

 

* الان  گلزنی شما مقابل سپاهان دیده شد و اگر روند ادامه داشته باشد چه بسا سال بعد هم پیشنهادات خوب تکرار شوند؟ مثل لژیونر شدن.

فعلا فقط به شرایط باشگاه خودم فکر می‌کنم و اینکه همه اعضای تیم تلاش کنیم تا نتایج بهتری بگیریم. از الان خیلی زود است که درباره فصل بعد صحبت کنیم در مورد لژیونر شدن در صورت فراهم شدن شرایط یکی از اولویتهای فوتبالم است که قطعا باعث پیشرفتم می‌شود.

.

*بعضی از بازیکنان مثل علی علیپور یا شهریار مغانلو، از نظر توانایی واقعا سطح بالایی دارند اما به نظر می رسید زمان مناسبی برای لژیونر شدن انتخاب نکردند. شما برای لژیونر شدن معیاری دارید؟

علیپور و مغانلو واقعا بازیکنان خوبی هستند، علیپور سه سال در پرسپولیس زحمت کشید و شاید زودتر هم موقعیت رفتن داشت و مغانلو هم در رقابت آقای گلی لیگ سال قبل بود.اما وقتی شما به کشور دیگری می‌روید وارد فرهنگ تازه‌ای می‌شوید و طبیعتاً کمی زمان می‌برد با این فرهنگ هماهنگ شوید. مثلا علیرضا جهانبخش یکی از افتخارات کشور ما هست که در لیگ برتر انگلیس بازی می کند و چه بازی خوبی هم برابر آرسنال از او دیدیم. طبیعتا وقتی از هلند به انگلیس ترانسفر شد با این تغییر فرهنگ روبه رو شد. این هم بگویم هر بازیکنی سال خوب و بد دارد، ممکن است در یک باشگاه بازیکن نتواند توانایی اش را نشان بدهد، اما همان بازیکن در باشگاه دیگری بهترین بازی اش را به نمایش بگذارد. همه اینها به شرایط و مربی و... بستگی دارد.

 

* برخی عقیده دارند اگر قرار است لژیونر شوید باید ابتدا در تیم های پرطرفدار ایران خوب دیده شوید تا به تیم بهتری منتقل شوید.

این هم یک نظر و دیدگاهی است، ولی من پیشنهاد داشتم اما شرایط انتقالم فراهم نشد. الان هم ترجیح می دهم روی تیم فکر کنم و تمام تلاشم این است در هر تیمی بازی کنم واقعا تاثیرگذار باشم.

 

* برگردیم به ماشین سازی، شما در زیر یکی از پست های اینستاگرامی ماشین سازی نوشته بودید اگر این تیم سقوط کند، فوتبال را کنار می گذارم، می توانم بپرسم چرا؟

واقعا به این تیم و بهتر شدن نتایجش ایمان دارم، همه بازیکنان با تمام وجود تلاش می کنند. مطمئن هستم با انگیزه ای که در بازی سپاهان نشان دادیم نتایج تیم بهتر می شود و از این مسئله عبور می کنیم. با آن جمله خواستم اطمینان بدهم این طور نمی شود.

 

* البته تیم شما نسبتاً ضعیف بسته شد و به نظر می آید برای سقوط نکردن کار سخت می شود.

تیم ما از بازیکنان جوان و باانگیزه تشکیل شده و جزو یکی از کم هزینه ترین تیم های لیگ برتر است و هدفگذاری باشگاه برای لیگ برتر متفاوت بوده است. با این حال همه بازیکنان با تمام وجود تلاش می کنند و مطمئنم سال‌های سال این جوانان برای فوتبال تبریز و ایران افتخار آفرینی می کنند.

 

* در مورد هزینه‌ها صحبت شد، لیگ و امکانات فوتبال آذربایجان را چطور دیدید؟

از نظر استعداد به نظرم بازیکنان ایرانی بهتر هستند اما از نظر زیرساخت ها قطعا آنها شرایط بهتری دارند. سرمایه گذاری آنها در زیرساخت‌ها به مرور زمان باعث پیشرفت کیفیت فوتبالشان می‌شود. امیدوارم در ایران هم به زیرساخت توجه بیشتری بشود.

 

از شهر تبریز، خانم سبا سلیمی به عنوان اولین لژیونر فوتبال بانوان ایران معرفی شد به نظر شما می توانند در این عرصه موفق باشند؟ امکانات آنجا قطعا تاثیر گذار است.

از اینکه همشهری ام توانسته این عنوان را کسب کند قطعا خوشحالم و امیدوارم بازیکنان بیشتری از لیگ بانوان به جمع لژیونرها اضافه شوند و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند. حضور ایشان ما را امیدوار می کند که باز هم شاهد خبرهای خوب از فوتبال بانوان باشیم. من از بازی‌های لیگ بانوان آذربایجان خبری ندارم ولی می دانم زیرساخت های فوتبال این کشور نسبت به کشورمان بهتر است و فرصت رشد بهتری دارند.

 

گفت و گو از: وحید مرادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز