خبرگزاری کار ایران

مرتضی فنونی زاده در گفتگو با ایلنا:

سپهر حیدری بند کفش مهدی فنونی زاده هم نیست/ وقتی استقلال از 50 متری گل می‌خورد پرسپولیس مقصر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۹۲

فنونی زاده گفت: سپهر حیدری بهتر است شان خود و نام پرسپولیس را حفظ کند.

مرتضی فنونی زاده در  گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا و نایب قهرمانی پرسپولیس بیان کرد: به هر حال بازیکنان و کادرفنی زحمت شیدند. به نظر من یک مقدار آقای گل محمدی در چینش بازیکنان دچار اشتباه شد. نفرات برای تعویض خوب بودند اما این تغییرات کمی دیر انجام شد. نظر من این بود که مهدی شیری نباید بازی می‌کرد. با توجه به حضور کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی می‌توانست در هافبک راست بازی کند و سیامک نعمتی هم می‌توانست در سمت راست خط دفاعی بازی کند. 

وی در ادامه افزود: به راحتی می‌شد اولسان را شکست داد. من تاکنون تیمی به این ضعیفی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ندیده بودم. نمی‌دانم دلیلش چه بود. با توجه به بازی‌ها و نتایج خوبی که این تیم کره‌ای گرفته بود من حس می‌کنم آنها از پرسپولیس ترس و وحشت داشتند. بهترین زمان بود تا پرسپولیس بتواند قهرمان شود که متاسفانه نشد. بعید می‌دانم دیگر تیمی از ایران بتواند در سال‌های پیش‌رو به فینال برسد. کما این که تیم‌های ما در دور گروهی حذف شدند و تنها پرسپولیس برای ما آبرو داری کرد. به هر حال این بازی هم دیگر به تاریخ پیوست.

فنونی زاده در مورد بازی با نساجی و حواشی آن گفت: زمین بازی به هیچ وجه مناسب بازی آن هم در لیگ برتر نبود. کشیدن یک کاور روی چمن و نگه داری از آن نه کار سختی است و نه هزینه ای دارد.  آقای بهروان که رئیس هیات فوتبال مازندران است و تجربه بالایی در حوزه مدیریت دارد باید فکری به حال این وضعیت بکند اما من معتقدم که نمی‌خواستند شرایط زمین خوب باشد. چرا که پرسپولیس تیم تاکتیکی و فنی است و روی زمین راحت تر بازی می‌کند. تا اینکه رو به بازی مستقیم بیاورد.  در نیمه نخست بازی با توجه به شرایط زمین بازی خوبی از تیم ندیدیم و از روی یک ضربه شروع مجدد که در این شرایط بهترین روش برای گلزنی است، گل خوردیم. در نیمه دوم نیز روی یک صحنه نساجی می‌توانست گل دوم را بزند که با هوشیاری حامد لک و سید جلال حسینی خطر دفع شد. خوشبختانه گل مساوی را زدیم. اما من معتقد هستم که این نتیجه یک باخت خفیف بود.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد حواشی اخیر و هجمه ها علیه علیه این تیم اظهار داشت: برنامه را سازمان لیگ اعلام کرده است. اما بسیاری از تیم‌ها مثل فولاد کارشکنی می‌کنند. اگر فولادی‌ها میتوانند و مرد هستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند و بعد درباره پرسپولیس نظر بدهند.این تیم همیشه تیم خوب و مدعی بوده و این برخورد ها در شان مردم خوزستان به هیچ عنوان نیست. 

وی ادامه داد: هر تصمیمی که گرفته می‌شود برخی از مربیان به یک صورت آن را به پرسپولیس ربط می‌دهند تا بگویند می‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود. استقلال نزدیک به 12 روز است بازی انجام نداه است. خب دوستان این را چه می‌گویند؟ آقای نکونام و آقای فکری به جای اینکه به سایر تیم‌ها گیر بدهند بهتر است تمرکز خود را روی تیم خود بگذارند تا نتیجه بگیرند.  همیشه قبل بازی حساسی مثل دربی ما به هواداران میگفتیم به حواشی توجه‌ای نداشته باشند و تیم خود را تشویق کنند. حال شرایط طوری شده که باید به سرمربی تیم‌ها این توصیه‌ها را بکنیم. وقتی استقلال از 50 متری گل می‌خورد پرسپولیس مقصر است؟ موفقیت و قهرمانی های پرسپولیس در سال‌های اخیر به برخی از آقایان فشار آورده است. پس بنابراین طبیعی است که برخی از تیم‌ها علیه پرسپولیس موضع می‌گیرند. از کادر فنی متعصب و پرسپولیسی تیم خواهش میکنم به هیچ عنوان به این حواشی توجه نکنند و با قدرت به کار خود ادامه دهند و دل هواداران را شاد کنند.

فنونی زاده در خصوص اینکه پیشکسوتان دوم تیم بیشتر به جای خویشتن داری به دنبال ایجاد تنش هستند بیان کرد: پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس که ساکت هستند و کاری به کسی ندارند. اگر برادر من هم حرفی می‌زند مطمئن باشید این شیطنت‌ها از سوی برخی از  استقلالی‌ها است که انجام می‌شود که روی برادرم تاثیر می‌گذارد. من خودم هستم و از این حواشی جلو گیری خواهم کرد همانگونه که در چند نوبت این کار را انجام دادم. هیچ یک از پرسپولیسی‌ها حق ندارند در خصوص برادرم مهدی و خانواده من حرفی بزنند. وحید قلیچ دوست خوب من است یک حرفی زد من با ایشان صحبت کردم و ایشان بلافاصله عذرخواهی کردند و پست خود را پاک کردند. 

وی ادامه داد: سپهر حیدری کجایی فوتبال ایران و پرسپولیس بوده است؟ من نمی‌خواستم جواب این بچه را بدهم چرا که فکر می‌کند کسی شده است. اگر بار دیگر بعد بخواهد در خصوص خانواده من حرفی بزند و پستی منتشر کند با من طرف خواهد بود. به ایشان می‌گویم شما خیلی کوچک‌تر از این حرف ها هستید، شما بند کفش مهدی هم نیستی. برادرم اگر حرفی زده اشتباه کرده و آن را شانتاژ کرده اند اما حیدری در پرسپولیس بوده، زحمت کشیده و حتی گل قهرمانی هم زده است و به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس ابتدا باید شان باشگاه و بعد شان خود را حفظ کند. اگر کسی مثل محمد پنجعلی حرفی می‌زد من قبول میکردم. چون ایشان بزرگتر و کارشناس است و گردن من از مو در مقابل ایشان باریک تر است. اما کسی بخواهد حرفی بزند من با او برخورد خواهم کردحتی فیزیکی.

وی در پایان گفت: برخی با این حرکت‌ها دنبال دیده شدند هستند. آنها منابع مالی محدودی دارند دنبال فالوور هستند تا از طریق آنها یک تبلیغی انجام بدهند بلکه دو هزار گیر آنها بیاید. مجتبی محرمی یکی از اسطوره های فوتبال ایران و آسیا است. اما آنقدر صلابت دارد که در خانه اش نشسته ولی هرگز از این صحبت‌ها نمی‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز