خبرگزاری کار ایران

روز گذشته در عسلویه رخ داد:

واکنش نهاد کارگران پروژه‌ای به حادثه ترکیدن لوله‌های ۴۰ اینچی بخار آب

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۷۹

«هرچند پیمانکاران این پروژه‌ها نتوانسته‌اند طبق برنامه تعیین شده تا پایان پاییز ۹۳ به تعهدات خود در خصوص تکمیل پروژه های پالایشگاهی فازهای ۱۷ و ۱۸ عمل کنند اما تاخیر در تکیمل و تحویل این پروژه‌ها بهتر از آن است که نظارت‌های کنترل کیفی نادیده گرفته شود».

جمعی از فعالان کارگری در منطقه پارس جنوبی از وزارت نفت خواستار تقویت هرچه بیشتر نظارت های کنترل کیفی بر عملکرد پیمانکاران تاسیات‌ فازهای ۱۷ و ۱۸ منطقه ویژه پارس جنوبی شدند.

به گزارش ایلنا در اطلاعیه‌ای که توسط اتحادیه نیروی کار پروژ‌ه‌ای ایران نوشته شده است با اشاره به حادثه‌ای که ساعت ۱۶ روز گذشته(۱۱ آذر) باعثترکیدگی ۸۰۰ متر از خطوط لوله‌های ۴۰ اینچی بخار آب در واحد ۱۶۰ فازهای ۱۷ و ۱۸ منطقه پارس جنوبی شد، آمده است: حادثه روز گذشته از آن جهت که هنوز تاسیسات مورد نظر به بهره‌برداری نرسیده است ختم به خیر شد زیرا اگر چنین حوادثی در مجتمع‌های فعال نفت و گاز روی می داد شمار خسارت‌های جانی و مالی بسیاری زیاد می‌شد.

اعضای این نهاد کارگری در ادامه از وزارت نفت در مقام کارفرمای اصلی پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی خواسته‌اند که به هیچ وجه نظارت بر رعایت استاندرهای کنترل کیفی را فدای سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژ‌ها نکند.

در اطلاعیه این کارگران آمده است: هرچند پیمانکاران این پروژه‌ها نتوانسته‌اند طبق برنامه تعیین شده تا پایان پاییز ۹۳ به تعهدات خود در خصوص تکمیل پروژه های پالایشگاهی فازهای ۱۷ و ۱۸ عمل کنند اما تاخیر در تکیمل و تحویل این پروژه‌ها بهتر از آن است که استانداردهای کنترل کیفی نادیده گرفته شود.

به باور این گروه از فعالان صنفی الزام به رعایت اصول ایمنی و حفاظت فنی مسئله حیاتی است که نه تنها زمان بهره برداری از کارگاه محدود نمی‌شود بلکه بخش عمده‌ای از آن به چگونگی رعایت استاندارهای کنترل کیفی ساخت کارگاه بازمی‌گردد.

درخواست این گروه از فعالان صنفی برای رعایت اصول ایمنی و حفاظت فنی در روند احداثپروژه‌های منطقه پارس جنوبی در حالی است که این کارگرانپیش‌تر نگرانیخود را از بابت احتمال نادیده گرفته شدن این اصول اعلام کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز