خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به ۵ ماه حقوق معوقه؛

کارگران پروفیل ساوه برای دومین روز متوالی تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۹۰

از صبح روز شنبه(سوم خرداد ماه) بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل ساوه به نمایندگی از ۱۱۰۰ کارگر در اعتراض به تعویق ۵ ماه حقوق دست به تجمع زده‌اند.

کارگران کارخانه پروفیل ساوه امروز(یکشنبه)، برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد‌هایشان در محوطه کارخانه دست به تجمع زده‌ند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع در گفتگو با ایلنا، دلیل اعتراض صنفی همکارانش را تعویق ۵ ماهه دستمزد و سایر مطالباتشان همانند حق عیدی سال ۹۲ و مشکلاتی در خصوص سوابق بیمه تامین اجتماعی‌شان ذکر کرد که از چند ماه گذشته به طور مرتب وعده پرداخت‌اش به کارگران داده می‌شود اما محقق نمی‌شود.

او که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت، اظهار کرد: از صبح روز شنبه(سوم خرداد ماه) بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل ساوه به نمایندگی از ۱۱۰۰ کارگر در اعتراض به تعویق ۵ ماه حقوق دست به تجمع زده‌اند.

به گفته وی، از صبح دیروز که اعتراض صنفی کارگران پروفیل ساوه با حضور ۲۰۰ کارگر در محوطه کارخانه آغاز شده بود در ‌‌نهایت با بی‌توجه‌ای مسئولان کارخانه به مطالباتشان، عصر دیروز با عزیمت کارگران به سمت ساختمان فرمانداری ساوه راس ساعت ۱۰ شب خاتمه یافت.

او گفت: با وجود آنکه شخص فرماندار تمایلی برای حضور در جمع معترضین برای پاسخ دادن نشان ندارد اما چند تن از مسئولان بخشهای زیر مجموعه وی، با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگری قول مساعد برای پی گیری دادند.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر آن رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان ساوه نیز که در جمع معترضین حضور پیدا کرده بود وعده حل مشکلات بیمه‌ای کارگران در زمینه تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی کارگران را داده است.

این کارگر در ادامه افزود: از ۵ ماه پیش، مشکلات کارگران این کارخانه با عدم پرداخت حقوق افزون‌تر شده چرا که اکثر ما متاهل و دارای فرزند هستیم.

او گفت: گرانی‌های روز افزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بها، عقب افتادگی اقساط بانکی و… کارگران را تحت فشار قرار داده بطوری که از پنج ماه گذشته که حقوقی دریافت نکرده‌ایم علاوه بر مشکلات اقتصادی، دچار بحران‌های روحی و روانی نیز شده‌ایم.

کارگران پروفیل ساوه خواستار دریافت معوقات حقوقی‌اند

در این رابطه «حسن حقیقی» رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان ساوه ضمن تایید تعویق ۵ ماه حقوق کارگران پروفیل ساوه، دلیل اعتراض کارگران را در خواست مطالبات معوقه دانست.

او با بیان اینکه این موضوع را از فرمانداری پیگیری کنید، گفت: با وساطت مسئولان شهرستانی و فرمانداری کارفرما مکلف شده است حداکثر تا پایان ماه اینده مطالبات معوقه کارگران را پرداخت شود.

لازم به ذکر است تا لحظه ارسال خبر، خبرنگار ایلنا موفق به برقراری ارتباط تلفنی با مدیریت وبرخی مسئولان مجتمع لوله وپروفیل ساوه همانند روابط عمومی و مدیریت اداری مالی کارخانه برای پاسخ به مطالبه کارگران نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز