خبرگزاری کار ایران

پس از اجتماع دو روزه در تهران:

کارگران نساجی کاشان با قول مساعد وزیر به شهر خود بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۸

چکیده: نماینده کارگران نساجی کاشان گفت که او و همکارانش پس از ملاقات با وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، شب گذشته تهران را به مقصد شهر کاشان ترک کرده‌اند.

اجتماع دو روزه کارگران نساجی کاشان در مقابل وزارت کار، شب گذشته با قول مساعد وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاتمه یافت.

«محسن رمضانی» نماینده کارگران نساجی کاشان به خبرنگار ایلنا گفت که او و همکارانش پس از ملاقات با وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، شب گذشته تهران را به مقصد شهر کاشان ترک کرده‌اند.

وی در توضیح وعده مساعد وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران کارخانه نساجی کاشان، گفت: عصر روز گذشته وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نمازخانه وزارت‌کار با کارگران این واحد تولیدی دیدار کردند و به آن‌ها وعده دادند که در ظرف مدت یک هفته آینده مقدمات اجرای درخواست بازنشستگی آن‌ها را فراهم خواهند کرد.

این کارگر نساجی کاشان به نقل از سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در یکی از ردیف‌های لایحه بودجه سال ۹۳ به مسئله تامین اعتبارات بیمه بیکاری اشاره شده است که در صورت موافقت نهایی مجلس، کارگران نساجی کاشان می‌توانند با احتساب دوران دریافت مقرری بیمه بیکاری از طریق قانون مشاغل سخت و زیان آور بصورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

به گفته رمضانی در جلسه شب گذشته، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اعتراض کارگران گفته است که تا ۹۰ درصد مشکل بازنشستگی این کارگران حل شدنی خواهد بود.

وی افزود: در این جلسه کارگران یادآور شدند که دولت برای رسیدگی به مشکل بازنشستگی آن‌ها تنها کمتر از یک ماه کاری تا پایان سال جاری فرصت دارد چرا که پس از این تاریخ مصوبه بازنشستگی پیش از موعد آنان بی‌اعتبار خواهد شد.

رمضانی افزود: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص این نگرانی کارگران گفت که سازمان متبوعش از یکسو با سرعت مسئله بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی کاشان را دنبال خواهد کرد و از سوی دیگر تلاش خواهد کرد تا بخشنامه مربوطه را به مدت یک سال دیگر تمدید کند.

این فعال کارگری یادآور شد: به موجب بخشنامه کنونی که تنها تا پایان سال ۹۲ اعتبار دارد، کارگران شاغل در صنایع نساجی‌ که به دلیل دریافت مقرری بیمه بیکاری در سوابق سخت و زیان آور آن‌ها وقفه ایجاد شده باشد می‌توانند بدون توجه به وقفه ایجاد شده نسبت به بازنشستگی پیش از موعد خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: کارگران نساجی کاشان شب گذشته به شهر خود بازگشتند اما طبق وعده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نمایندگان آن‌ها برای پیگیری امور هفته آینده دوباره به تهران مراجعه خواهند کرد.

پیشینه مطالبات صنفی کارگران نساجی کاشان

حدود ۶۵ کارگر نساجی کاشان در ۲ روز گذشته در اعتراض به مخالفت سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی خود در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کرده بودند.

به گفته این کارگران، سازمان تامین اجتماعی به دلیل وقفه‌ای که در زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سابقه سخت و زیان آور حدود ۵۵۰ کارگر نساجی کاشان ایجاد شده است از سال گذشته با درخواست بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها موافقت نمی‌کند و این مسئله را منوط به موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز