خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران اصفهان انتقاد کرد:

تامین اجتماعی سابقه سخت و زیان آور کارگاه های منحل شده را محاسبه نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۸۲

چکیده: ‌ «شعب تامین اجتماعی با استناد به بخشنامه شماره ۱۰ این سازمان مدعی می‌شوند بررسی سخت و زیان آوری مشاغل کارگاه‌هایی که به هر دلیل تعطیل شده‌اند، موضوعیت ندارد.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان از محاسبه عادی سابقه کار برای کارگرانی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول بوده‌اند اما محل اشتغال شان منحل شده است، انتقاد کرد.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: کمیته کارهای سخت و زیان آور وزارت کار وظیفه دارد درخواست کارگران مبنی بر سخت و زیان آوری شغل شان را بررسی کند و در صورتی که شغل آنها سخت و زیان آور باشد سابقه کاری شان به ازای هر یک سال، یک و نیم سال محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی شغلی در کمیته کارهای سخت و زیان آور بررسی شد فرم‌های مربوطه برای محاسبه سابقه مشاغل سخت و زیان‌آور به شعبه‌ای از سازمان تامین اجتماعی که حق بیمه کارگر را دریافت کرده است ارسال می‌شود.

این فعال صنفی افزود: اما شعب تامین اجتماعی با استناد به بخشنامه شماره ۱۰ این سازمان مدعی می‌شوند بررسی سخت و زیان آوری مشاغل کارگاه‌هایی که به هر دلیل تعطیل شده‌اند، موضوعیت ندارد.

یزدانی با اشاره به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه با تعطیلی یک کارگاه، ماهیت سخت و زیان آوری مشاغل آن از بین نخواهد رفت، اظهار داشت: بخشنامه شماره ۱۰ سازمان تامین اجتماعی که به بهانه تعطیلی کارگاه، بررسی سخت و زیان آوری مشاغل آن را منتفی اعلام کرده بر اساس رای دیوان عدالت اداری باطل شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان اظهار داشت: در حالی که مدیر اداره تامین اجتماعی استان اصفهان و کار‌شناسان این اداره با رای دیوان عدالت اداری هم عقیده هستند و در حالی که وزیر کار در خصوص اجرای عمومی رای دیوان به سازمان تامین اجتماعی نامه نوشته است، مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی از اجرای این رای خودداری می‌کند.

گفتنی است بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری که به دنبال شکایت ۶ کارگر صادر شد، در صورت تعطیلی کارگاه‌هایی که کارهای سخت و زیان آور در آنجا انجام می‌شود، کارگر مشمول مستمری بازنشستگی کارهای سخت می‌شود.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز