خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیش از 733 هزارنفر تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی همدان قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۷۵۹

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان از پوشش بیمه تامین اجتماعی بیش از 733 هزار نفر در این استان خبر داد .

محمد عسگری مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: برای ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین‌اجتماعی11 شعبه ثابت و 11 شعبه اقماری در سطح استان همدان فعالیت دارند . ضمن اینکه در حال حاضر بیش از 239 هزار بیمه شده اصلی در سطح استان وجود دارد.

عسگری تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را با افراد تبعی 733 هزار نفر برشمرد و افزود: تعداد بیش از 37750 هزار نفر نیز در استان همدان مستمری بگیر داریم.

عسگری اظهار داشت: 2400 بیمه نیز از سازمان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند. همچنین در سطح استان ٥٥ میلیارد تومان درآمد داریم درحالیکه هزینه های این سازمان با احتساب بخش درمان بالغ بر ٧٥ میلیارد تومان برآورد می شود که هرساله حدود ٢٠ میلیارد به بودجه استان تزریق می شود.

عسگری افزود: در اردیبهشت سال‌جاری نسبت به اردیبهشت سال قبل تعداد ١١ هزار به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزوده شده است که پس از کسر خروجی ها از وضعیت پوشش بیمه ای قریب به ٢ درصد افزایش بیمه شدگان را در سطح استان شاهد هستیم.

عسگری با تأکید بر ضرورت افزایش بیمه‌شدگان اجباری در سطح استان همدان افزود: بیش از 26 هزار کارگاه با سازمان در ارتباط هستند و حق بیمه کارگران خود را پرداخت می‌کنند.

وی درباره وضعیت بیمه‌های بیکاری استان‌همدان نیز گفت: سال گذشته دو هزار و 300 نفر از بیمه بیکاری در استان همدان استفاده می‌کردند که در ابتدای امسال 725 نفر به سبب مشغول به کار دیگر از بیمه بیکاری استفاده نمی‌کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان افزود: درسالجاری اقدامات الکترونیکی سازمان افزایش می یابد وتخصیص شماره متمرکز نامنویسی ssn و ایجاد پرونده الکترونیک بایگانی از این دست اقدامات است.

عسگری تصریح کرد: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای درسال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل ، نامنویسی بیمه کارگران ساختمانی از اولویت های اقدامات این سازمان است.

عسگری هم چنین در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کار فرمایان خوش حساب، پرداخت متمرکز مستمری‌ها از سوی سازمان ، طرح انتخاب بازنشستگان نمونه ، همسران بازمانده نمونه و ازکار افتاده خبرداد.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان وصولی سال گذشته اداره کل تأمین اجتماعی همدان را ۵۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پایان سال گذشته میزان مطالبات تأمین اجتماعی همدان به ۹۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره مطالبات معوق تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان حدود 82 میلیارد ریال مطالبات معوق از کارفرمایان استان همدان طلب دارد .

عسگری تعداد اشتغال‌ها را بیش از بیمه شدگان دانست و افزود: بازرسان تأمین اجتماعی سال گذشته موفق به شناسایی 1700 کارگاه جدید شدند که با اختصاص دادن شماره کارگاه به آنها، کارفرمایان ملزم به پرداخت حق بیمه کارگران خود شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز