خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان خبرداد:

ایجاد بیش از دو هزار شغل در ۳ ماهه نخست امسال در همدان

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۲۸۹

استاندار همدان گفت: بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی استان همدان از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه برای ۲۰۴۴ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدناصر نیکبخت شامگاه گذشته در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره  به راه‌اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان همدان تاکید کرد: بانک‌ها تسهیلات را باید با نرخ ۱۸ درصد تقسیط و بانک‌ها باید نرخ تقسیط تسهیلات معوقه را نیز مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد برای تأمین وثیقه سند اجاره می‌کنند در حالی که باید برای حل مشکل اشتغال به کارآفرین اهمیت داد و حتی دست او را بوسید، گفت: باید از تسهیلات واحدهای روستایی با نرخ سه و چهار درصد استفاده کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی و تعاون باید با برنامه ریزی در زمینه راه‌اندازی کسب و کار خرد و کوچک قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های استان به جز کارآفرینی در حوزه اشتغال و تولید همکاری خوبی دارند، ادامه داد: برخی از بانک‌های خصوصی نیز به خوبی همکاری می‌کنند اما برای کار بیشتر نیاز به دستورالعمل دارند.

استاندار گفت: ملاک اجرای مصوبات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بازگشت کارگر به کار و ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: تلاش مجموعه استان همدان در به ثمر رسیدن احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال متمرکز شده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل بازار واحدهای تولیدی احیا شده نیز باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: توسعه صادرات باید مدنظر قرار گیرد تا احیای واحدهای تولیدی به نتیجه برسد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیران باید پیگیر اجرای مصوبات باشند، گفت: بهانه موافقت نکردن مرکز برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل، قابل قبول نیست.

نیکبخت با بیان اینکه نباید کارها بر زمین بماند و باید برای اجرایی شدن مصوبات پاشنه کشیده قدم برداشت، گفت: نباید واحدهای خرد و کوچک مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه برخی مواقع اهمیت واحدهای خرد و کوچک در ایجاد اشتغال نسبت به واحدهای بزرگ بیشتر است، به طرح شهر جورقان که با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومان برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، اشاره کرد و گفت: باید با سرلوحه قرار دادن برنامه اقتصاد مقاومتی به اهداف تعیین شده دست یافت.

استاندار همدان با بیان اینکه همکاری بانک های استان در ارائه سرمایه در گردش  به واحدهای تولیدی خوب بوده است، گفت: کمیته پیگیری مصوبات باید اجرایی شدن مصوبات را دنبال کرده و آنهایی که منجربه بازگشت کارگران به کار شده  را گزارش کند.

وی با تاکید براینکه باید همه از فرصت تعامل با رسانه ها و شبکه های سراسری مانند شبکه ۵ برای معرفی همدان به جهان استفاده کنند، گفت: همدان گوهری ناشناخته است.

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با پیگیری اقتصاد مقاومتی هیچ استانی مانند همدان ورود نکرده است، گفت: بر اساس آمار تامین اجتماعی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه برای ۲۰۴۴ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و در یکسال گذشته آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۱۷۹ نفر به ۲۳۸۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه آماری که بنده اعلام می کنم، رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و دیگر مسئولان می بینند پس باید از آمار مطمئن باشم، گفت: برای همین امر از خبرنگاران در راستی آزمایی آمار تامین اجتماعی کمک گرفتم و این راستی آزمایی تامین اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران، روزنامه نگاران و دغدغه داران تشکر می کنم و مطالب آنها را از روی بغض نمی بینم و همه را حسن نیت می دانم، گفت: در هیچ استانی شرکت خبرنگاران در راستی آزمایی از آمار سابقه ندارد و این نشانه اعتماد بنده به خبرنگاران است.

استاندار همدان ادامه داد: در شرایط پسا برجام با اینکه توفیقات خوبی همچون برقراری تعاملات بانکی با جهان، افزایش صادرات نفت و پذیرش حق غنی‌سازی حاصل شده اما استکبار همواره دسیسه‌ها و توطئه هایش را خواهد داشت.

نیکبخت با بیان اینکه توسعه صادرات باید مکمل تلاش کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل باشد، عنوان کرد: اگر کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل تمام تلاش‌ها را انجام دهند و همه واحدها احیا شوند اما توسعه صادرات فعال نباشد، همه تلاش‌ها ابتر خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز