خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان خبر داد:

رفع مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی استان تا پایان ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۱۳۳

استاندار همدان از رفع مشکلات پیش روی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی این استان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ناصر نیکبخت در دیدار اعضای شورای حل اختلاف مالیاتی، تأمین اجتماعی و اداره تعاون ، کار و  رفاه اجتماعی این استان گفت: برای  اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ چاره‌ای جز تسهیل و روان­سازی در امور تولید وجود ندارد.

وی با اشاره به تصمیمات متخذه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود : با تمهیدات پیش‌بینی شده عملیات رفع موانع تولید و روان­سازی مشکلات ناشی از امور بانکی ، امور مالیاتی ، امور تأمین اجتماعی و سایر موانع ، آغاز شده است .

استاندارد همدان خاطر نشان کرد: از این پس هیچ بانکی اجازه ندارد به بهانه چک برگشتی و معوق از ارائه خدمات تسهیلاتی به بنگاه­‌های اقتصادی خودداری کند.

وی با اظهار اینکه در اجرای اقتصاد مقــاومتی مقرر شده 16 هزار میلیارد تومان به­ عنوان سرمایه در گردش در اختیار بنگاه­‌های اقتصادی کشور قرار گیرد ، خاطرنشان کرد : امیدوارانه می­‌توان گفت این میزان تسهیلات با یارانه سود همراه خواهد بود .

استاندار همدان اجرای اقتصاد مقاومتی برای نجات اقتصاد کشور را یک تکلیف فرا روی همه دلسوزان نظام دانست و با اظهار اینکه عزم قوای سه­ گانه کشور اقدام و عمل در اجرای این خواسته مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: به تمامی مدیران اجرایی ذیربط استان ، ابلاغ شده تمامی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و ان­شاءالله تا پایان ماه مبارک رمضان به تولید برگردند.

وی خاطرنشان ساخت همچنین در اجرای تصمیم اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل مقرر شده واحدهای تولیدی بدهکار ، معوقه­‌دار ، دارای چک برگشتی و مطالبات مشکوک­ الوصول برای دریافت تسهیلات مانعی نداشته باشند .

مهندس نیکبخت تعامل ، همدلی همه ارکان نظام را لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و روان­سازی امور بیان کرد و از نمایندگان دستگاه قضایی ، دولت ، کارفرما و کارگر در هیأت‌های حل اختلاف مرتبط با تولید دعوت کرد با هم افزایی بیشتر و تلاش در سازش و تفاهم ، زمینه  کاهش فشار بر  تولید را بیش­ از پیش فراهم آورند.

استاندار همدان با اشاره به شرایط موجود جامعه ، سرمایه­‌گذاری را اقدامی مقدس قلمداد کرد و اظهار داشت امروز بار سنگینی بر دوش تولید است و نباید عملکرد ما زمینه ساز رکود یا تعطیلی تولید شود .

نیکبخت رسیدن به رشد اقتصادی 8% چشــم انداز توسعه کشور را نیازمند سالانه 900 هزار میلیارد تومان سرمایه­‌گذاری ریالی و 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی دانست و خاطرنشان ساخت هیچ دولتی نه قادر است و نه مجاز است کارخانه ایجاد کند و این بار سنگین برعهده بخش خصوصی است که همه قوا و به ویژه بدنه کارشناسی دستگاه­ها باید با روان سازی امور مسیر تحقق آن را هموار کنند .

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده برای اجرای اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان گفت : درعین حال وضعیت اقتصادی و  اشتغال استان راضی کننده نیست و هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.  

بر پایه این خبر در این جلسه که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و همچنین اعضای هیأت مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت استان و نمایندگان دستگاه قضایی ، امور مالیاتی ، تأمین اجتماعی ، تعاون کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارفرما و کارگر در هیأت­‌های حل اختلاف در آن حضور داشتند رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان همدان نیز در سخنانی تبیین ساز وکارهایی به منظور همراهی بهتر و بیشتر هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی، تأمین اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی با تولید کنندگان را از اهداف این نشست بیان کرد.

حمید رضا رهبر اظهار کرد: امروز پاره‌ای برخوردهای احساسی در جریان تشکیل جلسات هیأت‌های بدوی و حل اختلاف و نگاه غیر کارشناسی به پیامدهای اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور ، فشار مالی مضاعفی را متوجه تولید و تولیدکننده کرده است.

وی همچنین سود بالای تسیهلات بانکی ، جرایم مالیاتی و بیمه و ... را از دیگر معضلات فراروی تولید بیان و بر ضرورت هم افزایی و تعامل بهتر و بیشتر مسئولان و به ویژه بدنه کارشناسی دستگاه­‌ها به منظور خروج از رکود اقتصادی تأکید کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز