خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

عمر ناوگان باری همدان بالاتر از میانگین کشوری است / واگذاری ۷۷۹ دستگاه مینی بوس و اتوبوس برای انتقال زائران

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۱۸

سن ناوگان باربری استان همدان نامناسب است و تعداد کامیون‌های مورد نیاز استان بیش از بار موجود در استان است / استان همدان نیز برای انتقال زائران به کشور ۷۷۹ دستگاه مینی بوس و اتوبوس در اختیار ناوگان حمل و نقل کشور قرار داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه با توجه به این سن ناوگان باری استان همدان وضع مناسبی ندارد، گفت: تعداد کامیون‌های مورد نیاز استان همدان بیش از بار موجود در استان است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ نصرت الله حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز حمل و نقل درباره وضع سیستم حمل و نقل باری استان همدان افزود: سن ناوگان باری در استان همدان به ۲۵ سال به بالا می‌رسد و این در حالی است که سن ناوگان باری کشور ۱۷ سال است.

حیدری، با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان باری همدان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: ناوگان باری استان همدان وضع مناسبی ندارد.

حیدری، خاطر نشان کرد: کامیون‌های با عمر ۴۰ سال به بالا سیستم ایمنی ضعیفی برای حمل بار دارند و در استان همدان ۳۰۰ راننده دارای کامیون‌های بالای ۴۰ سال عمر هستند که این کامیون‌ها نیز از بارگیری در بندر امام و بندر عباس منع شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه وضع ناوگان باری استان همدان مناسب نیست، اظهار کرد: رانندگانی که قصد نوسازی کامیون خود را دارند از مزایایی چون اعطای تسهیلات بلاعوض ۳۵ میلیون تومانی و تسهیلات بانکی معادل ۸۰ درصد قیمت کامیون برخوردار می‌شوند.

وی از جابجایی سالانه ۹ میلیون تن بار در استان همدان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۲۳ تن جا به جایی بار در استان همدان انجام شده که این مقدار بار به‌وسیله سفر ۴۴۷ هزار و ۱۵۲ وسیله نقلیه باری صورت گرفته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، با اینکه در هشت ماه نخست سال جاری پنج میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۰۴ نفر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان جا به جا شده‌اند، افزود: این تعداد جا به جایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک درصد افزایش روبرو بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان در مورد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان همدان نیز بیان داشت: در حوزه تصادفات جاده‌ای در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ استان همدان رتبه برتر در کشور را کسب کرد اما در هشت ماه نخست امسال تصادفات جاده‌ای همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه بیش از ۸۳ درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به خطای انسانی است، ابراز داشت: سیستم حمل و نقل جاده‌ای باید آنچنان ایمن باشد که خطای انسانی را نیز کاهش دهد.

واگذاری ۷۷۹ دستگاه مینی بوس و اتوبوس در اختیار ناوگان حمل و نقل کشور

وی درباره سفر زائران کربلا به عراق بیان کرد: استان همدان نیز برای انتقال زائران به کشور ۷۷۹ دستگاه مینی بوس و اتوبوس در اختیار ناوگان حمل و نقل کشور قرار داده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه از روز پنجشنبه گذشته جابجایی زائران کربلا آغاز شده است، خاطر نشان کرد: سیستم حمل و نقل استان همدان همکاری لازم برای جابجایی زوار دارد.

وی از افزایش سیستم حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در استان همدان خبر داد و عنوان داشت: تعداد ۱۱ دوربین، نظارت تصویری جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان همدان را بر عهده دارند.

حیدری با بیان اینکه دوربینهای نظارت جاده‌ای در گردنه اسد آباد و آوج و سه راهی روعان نصب شده‌اند، افزود: در حال حاضر هشت دوربین کنترل سرعت وسایط نقلیه در جاده‌های استان نصب شده که به زودی تعداد آن به ۱۱ دوربین افزایش می‌یابد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از نصب سیستمی با عنوان دبلیو. آی. ان سیستم هوشمند توزین کامیون در ورودی پاسگاه‌های استان خبر داد و گفت: با نصب این سیستم چنانچه کامیونی اضافه بار داشته باشد سیستم آلارم داده و کامیون متوقف می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ۵۴ دستگاه تردد شمار آنلاین در استان همدان فعال است، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۷ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۹۱ تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: پرترددترین محور همدان به کوریجان بوده که میانگین سرعت در این منطقه ۱۰۳ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه از این میزان تردد بالای یک میلیون دارای سرعت غیر مجاز بودند، افزود: از این مقدار تردد چهار میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۴۶ مورد نیز فاصله طولی را رعایت نکردند.

این مقام مسوول درباره میزان ورودی و خروجی به استان همدان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۵۶ وسیله نقلیه به استان همدان ورود داشته اند و ۱۱ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۲ وسیله نیز از استان خارج شدند.

حیدری با بیان اینکه سهم تردد وسایط نقلیه سنگین به استان همدان ۲۱ درصد است، ابراز داشت: ۶۰ درصد جاده های استان همدان ترانزیتی بوده و قابلیت ملی و جهانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز