خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها خبر داد:

برگه سلامت رانندگان جاده‌ای الکترونیکی و برخط خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۲۶

در راستای حذف مدارک دستی رانندگان و تبدیل آنها به کارت های الکترونیکی هوشمند؛ درآینده نزدیک، فیزیک برگه سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای نیز حذف و اطلاعات این برگه جزء مدارک الکترونیکی خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان با اعلام این خبر بیان کرد: با عنایت به آمادگی بسترهای لازم به زودی‌ ارتباط آنلاین بین سیستم‌های صدور برگه سلامت، کارت هوشمند رانندگان، صدور بارنامه و صورت وضعیت برخط‌ راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ نصرت اله حیدری افزود: این اقدام در مقوله نظارتی به منظور کاهش نظارت وقت گیر پلیس و هم چنین جلوگیری از سوءاستفاده و جعل برگه های صحت و سلامت رانندگان انجام می شود.

وی هدف دیگر این گونه اقدامات را رفاه حال رانندگان دانست؛ و اظهار داشت: در گذشته شاهد در دست داشتن اوراق و کارت های ‌متعدد رانندگان بودیم که در هر پاسگاه برای مباحثنظارتی باید در اختیار پلیس قرار می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: این امر علاوه بر اتلاف وقت برای پرسنل پرتلاش پلیس، باعثتجمع ناوگان و درگیری ذهنی رانندگان هنگام ارائه به پلیس؛ دغدغه مفقود شدن مدارک و… بود.

حیدری خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارت هوشمند رانندگان و ناوگان در ابعاد کوچک حاوی کلیه اطلاعات مورد نیاز پلیس برای نظارت و مسوولین شرکت ها برای ارائه بارنامه و صورت وضعیت است.

وی افزود: این کارت ها از نظر ابعاد بسیار کوچک و در صورت مفقود شدن، راننده درکمترین زمان موضوع را به کارشناسان اداره کل اطلاع داده و کارت مفقوده به صورت موقت غیر فعال می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها تصریح کرد: از اول مهرماه سالجاری، نظارت پلیس راه بر مدارک معتبر رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای، فیزیک برگه سلامت رانندگان این بخش نیز حذف می شود. و در آینده نزدیک اطلاعات این برگه روی کارت های هوشمند قابل کنترل خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز