خبرگزاری کار ایران

وعده استاندار همدان برای حل مشکل بیکاری ظرف دو سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۶۷

به همه مردم قول می‌دهم که با تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه اقتصادی استان ظرف دو سال آینده مشکل اشتغال استان را هم حل کنیم.

استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایرانیان در دفاع مقدس خوب عمل کردند و ثابت کردند که کشور آسیب‌ناپذیر است، چرا که دیگر گزینه جنگ روی میز نیست.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه استان همدان فارغ از هر حاشیه‌ای در راستای توسعه اقتصادی و زیربنایی تلاش می‌کند، گفت: با همکاری نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، مردم، روحانیت، بانک‌ها و… تلاش خود را در راستای توسعه استان مضاعف کرده‌ایم.

وی با یادآوری قول خود به مردم در راستای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان افزود: با تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم قول می‌دهم که طی دو سال آینده مشکل اشتغال را در استان حل کنیم.

وی اضافه کرد: در طی هفته دولت بیش از چهار هزار میلیارد تومان طرح کلنگ‌زنی شد که فقط یک طرح گردشگری ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

نیکبخت ادامه داد: وقتی بنده می‌گویم مشکل اشتغال ظرف دو سال آینده حل می‌شود چون طرح‌های کلنگ‌زنی شده همه در بخش خصوصی بوده و دولتی نیست و این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای ایجاد اشتغال است.

وی ابراز داشت: در طی چند هفته آینده چند تن از دولتمردان در استان حضور می‌یابند تا چندین طرح سرمایه‌گذاری افتتاح شود که چهار طرح با یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال و طرح پتروشیمی هگمتانه نیز با دو هزار نفر اشتغال سهم قابل توجهی در اشتغالزایی استان دارند که امیدواریم پتروشیمی هگمتانه تا پایان سال جاری عملیاتی شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با حضور دولتمردان چندین طرح سرمایه‌گذاری از جمله پتروشیمی ابن سینا کلنگ‌زنی خواهد شد و با امنیتی که در استان وجود دارد مطمئناً آینده سرمایه‌گذاری در همدان خوب است.

وی در پاسخ به درخواست پورمختار برای تشکیل کمیته‌های زیرمجموعه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: این کمیته‌ها تشکیل شده که کمیته کارشناسی و کمیته رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی فعال هستند و کارگروه بدون اعمال نظر کمیته کارشناسی تصمیم‌گیری نمی‌کند.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به دیگر درخواست پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر تشکیل کمیته فرهنگی ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری عنوان کرد: منشور فرهنگی استان بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۳ تهیه شده که استان همدان نخستین استان است که این منشور را تهیه کرده که در مورد کمیته فرهنگی اشتغال نیز بررسی می‌کنیم تا آن اجرایی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها ملاک ایجاد اشتغال در استان گزارش و آمار تأمین اجتماعی است، گفت: اشتغال ایجاد شده در استان بحثساماندهی و تعیین تکلیف شده‌ها است و در واقع واحدهای تولیدی و صنعتی بعد از تعیین تکلیف همان کارگران بیکار شده را دوباره به کار برگردانده‌اند.

استاندار همدان از تشکیل شورای اداری در روز یکشنبه هفته جاری با مباحثاقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت کشور خبر داد و تصریح کرد: این شورای اداری مانند یک کارگروه خواهد بود.

وی در ادامه به قول مساعد بانک مرکزی برای پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در حال فعالیت خبر داد و عنوان کرد: برای ۷۰۱ واحد تولیدی برای پرداخت پنج هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش استان از بانک مرکزی تقاضا کرده‌‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز