خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه سه همدان عنوان کرد؛

بزرگترین فرهنگسرای همدان در منطقه خضر احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۱۵

بزرگترین فرهنگسرای شهر همدان به نام فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر در زمینی به مساحت چهارهزار متر مربع احداثمی‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان گفت: فرهنگسرای ولایت خضر بزرگ‌ترین فرهنگسرای شهر در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و در بزرگ‌ترین منطقه توانمندسازی شهر با تراکم جمعیتی بالا احداثمی‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، مرتضی حضرت‌زاده افزود: در حال حاضر این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این فرهنگسرا سالن‌های آموزش شهروندی، کاربری‌های ورزشی مانند احداثاستخر شنا، سالن اجتماعات و سالن‌های چندمنظوره برای اوقات فراغت جوانان، کلاس‌های کسب و کار، پایگاه‌های مقاومت و مباحثدینی در قالب یک مجموعه بزرگ فرهنگی پیشبینی شده است.

حضرت‌زاده ادامه داد: فرهنگسرای ولایت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال پیشبینی می‌شود ظرف ۲۴ ماه احداثو فاز اول آن به بهرهبرداری برسد.

وی گفت: برای احداثفرهنگسرا مکانی را انتخاب کردیم که در بافت منطقه مؤثر باشد و به مباحثمشاغلی که به سلامت مردم آسیب می‌رسانند نیز توجه کند و بنابراین قرار شد فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق همدان ایجاد شود.

شهردار منطقه سه همدان با بیان اینکه شهرداری منطقه سه برای بازگشایی مدارس در بیش از ۳۰ باب مدرسه اقدامات آماده سازی را انجام داده است، اظهار کرد: ظرف ۲۰ روز گذشته با همکاری همکاران این منطقه شهرداری بحثلکه گیری و آسفالت سطح معابر و راه های دسترسی به مدارس انجام شده است.

مرتضی حضرت‌زاده افزود: در خطکشی معابر، دسترسی مدارس به پلهای عابر پیاده، دیوارنویسی در برخی از مدارس و… به آموزش و پرورش کمکهایی را انجام داد‌هایم.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس، یک نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: شهرداری منطقه سه هر کمکی که برای آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در اول مهر نیاز داشتند را انجام داده و باز به درخواست آموزش و پرورش در انجام کار‌ها آمادگی دارد.

حضرت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی بلوار بسیج اشاره کرد و یادآور شد: جابجایی تأسیسات از شرکت‌های خدمات‌رسان خصوصاً شرکت توزیع برق در حال انجام است و به محض اینکه جابجایی تأسیسات در این بلوار به اتمام برسد طرح زیرسازی و دیگر اقدامات زیربنایی در این بلوار آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به جمع‌آوری آب‌های سطحی از سطح معابر در منطقه سه شهرداری اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته هنگامی که بارش اتفاق می‌افتاد خیابان صنعت به علت جمع شدن آب بسته می‌شد و امکان تردد وسایل نقلیه سخت می‌شد.

شهردار منطقه سه همدان از انجام طرح جمع‌آوری آبهای سطحی از خیابان صنعت به سمت بلوار خضریان تا رودخانه خبر داد و بیان کرد: این طرح از خیابان صنعت آغاز و با عبور از میدان امام حسین به رودخانه قدر در خضر می‌ریزد که تمام طرح به صورت زیرزمینی و لولهگذاری در زیرزمین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: لوله‌ای به قطر یک متر در این طرح اجرا شده و کار در حال حاضر در مراحل پایانی است و فقط ۱۰ تا ۱۵ متر از مسیر لولهگذاری باقی مانده است تا مسیر ۹۰۰ متری این پروژه به بهرهبرداری برسد.

حضرت‌زاده گفت: ۴۰۰ متر از این پروژه خیلی خاص بود و این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ظرف دو سال انجام شده و با توجه به ریزشی بودن خاک این مسیر توانست‌هایم عملیات اجرایی را به خوبی مدیریت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز