خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان، دستاوردی مهم است

کد خبر : ۱۶۳۱۵۲

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع خبرنگاران گفت: آموزش طب سنتی چند سالی است که جزو اولویت‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و این توان در دست ماست که طب ایرانی و اسلامی را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع خبرنگاران گفت: آموزش طب سنتی چند سالی است که جزو اولویت‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و این توان در دست ماست که طب ایرانی و اسلامی را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد فراهانی افزود: از گذشته تاکنون رشد خوبی در بحثآموزش داشته‌ایم و کار خود را از یک دانشگاه آغاز کردیم و اکنون دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای هفت دانشکده است که امسال دو دانشکده دیگر با عناوین طب سنتی و فراوری طب نوین نیز به آن‌ها اضافه می‌شود.

فراهانی ادامه داد: به غیر از دانشگاه‌های مذکور نیز سه دانشگاه اقماری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های ملایر، اسدآباد و نهاوند در رشته‌های گوناگون دانشجویان مستعد را تربیت می‌کنند.

معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در حال حاضر در مقطع کاردانی رشته فقط فوریت‌های پزشکی فعال است ولی در مقطع دکترای حرفه‌ایی رشته‌های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد که امیدواریم با تلاش زیاد تخصص PHD دانشگاه پرستاری را به نتیجه برسانیم.

فراهانی با تشریح اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: شعبه پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی از مواردی بود که با تلاش عمومی دانشگاه شکل گرفت و راه‌اندازی شد. همچنین از فعالیت‌های شاخص در سال گذشته راه‌اندازی دانشکده داروسازی در مکان جدید خود بوده است و با ظرفیت‌های بالای استان در بحثگیاهان دارویی و طب سنتی و طب اسلامی به‌عنوان طب مکمل است.

فراهانی با بیان اینکه در حال حاضر هفت دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است، افزود: دو دانشکده «طب سنتی» و «فناوری‌های نوین» نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: سه دانشکده اقماری شامل دانشکده ملایر، اسدآباد و نهاوند نیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند که این موضوع نیز یکی از مزیت‌های استان است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی را از مقطع کاردانی تا فوق تخصص عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم دوره دکترای تخصصی(phd) دانشگاه پرستاری نیز امسال به نتیجه برسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان، آن را یکی از دستاوردهای مهم عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی دانشکده داروسازی نیز یکی دیگر از موفقیت‌های ما بوده که انتقال آزمایشگاه به این دانشکده و تجهیز آن در دستور کار است.

فراهانی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان همدان در زمینه گیاهان دارویی، گفت: با اضافه شدن دانشکده طب سنتی به دانشگاه علوم پزشکی، آینده خوبی را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۱ نفر عضو هیئت علمی داریم، ابراز داشت: از این تعداد ۲۰ نفر استادتمام، ۶۶ نفر دانشیار، ۲۱۹ نفر استادیار و ۷۶ نفر مربی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بیمارستان قلب فرشچیان، پیشرفت فیزیکی آن را ۹۶ درصد دانست و گفت: در تلاشیم این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به سمت تولید ثروت پیش رفت، توجه به این مهم را یکی از عوامل پیشبرد امور و موفقیت در عرصه علمی عنوان کرد.

فراهانی تولید ثروت از علم را کاری بس دشوار و سخت دانست و ابراز داشت: باید دانش خود را طوری فرآوری کنیم که بتوانیم برای آن مشتری جذب کرده و آن را به فروش برسانیم.

وی در ادامه سخنانش از جذب دانشجوی خارجی برای دانشگاه خبر داد و گفت: این موضوع می‌تواند یکی از زمینه‌های تولید ثروت برای دانشگاه باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اختصاص اعتبارات مناسب به بخش بهداشت و درمان سخن راند و ابراز داشت: امسال سال طلایی برای حوزه بهداشت و درمان است که باید از این موقعیت برای ارتقای وضعیت بهداشتی جامعه بهره گرفت.

وی از اخذ مجوز کارشناسی ارشد رشته ایمنی‌شناسی پزشکی(ایمونولوژی) خبر داد و گفت: این مهم نیز یکی از دستاوردهای خوب دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

فراهانی با اشاره به فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی(Edc)، آن را به منزله یک اتاق فکر آموزشی دانشگاه دانست و ابراز داشت: بررسی فرآیندهای آموزشی، بازنگری آن، پایش روندهای فعلی، آموزش اساتید، ایجاد کمیته مشورتی دانشجویی و واحد استعدادهای درخشان، از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز به کار هفتمین جشنواره شهید مطهری و هفته آموزش خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره، فرایندهای آموزشی، عموم فعالیت‌ها و محصولات در حوزه آموزش پزشکی را در برگرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارائه آثار پژوهشی از همدان به این جشنواره، وضعیت آن را خوب قلمداد کرد و گفت: به دنبال برگزاری جشنواره هشتم شهید مطهری در همدان هستیم که البته هنوز این موضوع، در حد پیشنهاد بوده و باید بررسی کاملتری در این زمینه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز