خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خبر داد:

سه هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است

کد خبر : ۱۵۴۳۳۸

در استان همدان مشکلاتی در رابطه با این موضوع وجود دارد و متاسفانه استان همدان و بیمارستان‌ها از ارائه خدمات مطلوب به مجروحین تصادفات عاجز هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه ارائه خدمات بعد از بروز سانحه رانندگی به مجروحان در این استان بر اساس آمارهای موجود بسیار ضعیف است، افزود: در استان همدان مشکلاتی در رابطه با این موضوع وجود دارد و متاسفانه استان همدان و بیمارستان‌ها از ارائه خدمات مطلوب به مجروحین تصادفات عاجز هستند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ حسین طلایی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: تلفات ناشی از تصادفات در بیمارستان‌ها ۴/۳۹ درصد در کشور است که این میزان در استان همدان ۲۱ درصد از میانگین کشوری بالا‌تر است.
وی تصریح کرد: همچنین میانگین تلفات مجروحان سوانح رانندگی در حین انتقال به مراکز درمانی در کشور هشت درصد ثبت شده و این رقم در همدان ۱۰ درصد بالا‌تر از میانگین کشوری است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، ابراز کرد: همچنین در استان همدان فوت مجروح از حین تصادف به بیمارستان ۱۸ درصد بوده که ناشی از عدم رسیدگی مناسب فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و اورژانس به مجروحین است.
سرهنگ طلایی، خاطرنشان کرد: تجهیز مراکز درمانی این استان به امکانات مورد نیاز و تسریع در انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها در کاهش آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی اثر مثبتی دارد.
وی افزود: در برخی تصادفات شاهد هستیم که شدت تصادف به علت فرسوده بودن خودرو بوده و منجر به فوت و یا جرح شده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، گفت: در سال ۸۵ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۵ نفر کشته می‌شدند اما در سال گذشته به ۹/۶درصد رسیده است.
وی اظهار داشت: طبق قانون خودروهای بالای ۱۰ میلیون ریال جریمه حق تردد ندارند، بر همین اساس دو هزار و ۸۲ خودرو در این استان که جرائم بالای ۱۰ میلیون ریال داشتند متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.
وی بیان کرد: امسال ۹۸ نفر در سوانح درون شهری همدان جان باختند که ۱۶ درصد متوفیان راننده، ۹ درصد سرنشین، ۲۳ درصد راکب موتور سیکلت و ترک نشین و ۵۳ درصد عابران پیاده بوده‌اند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، اضافه کرد: دو هزار و ۴۰۱ نفر امسال در سوانح رانندگی مجروح شدند که ۱۶ درصد از این تعداد راننده، ۱۷ درصد سرنشین خودرو، ۲۴ درصد راکب موتور سیکلت، ۹ درصد ترک نشین و ۳۴ درصد عابر پیاده بوده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است، عنوان داشت: این تعداد در سال گذشته پنج هزار مورد بوده که امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد کاهش داشته است.
سرهنگ طلایی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۳ هزار خودرو در استان همدان فعال است، بیان داشت: اگر خودرویی بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشد توقیف می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۹ هزار و ۸۷۲ خودرو جدید در استان همدان پلاک گذاری شده است، ابراز داشت: این تعداد خودرو پلاک گذاری شده نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش داشته که نشان از کاهش تولیدات خودرو دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، با بیان اینکه در بحثتصادفات فوتی داخل شهری در استان همدان ۹۸ نفر فوتی داشتیم، عنوان داشت: این تعداد در سال گذشته ۹۷ نفر بود که امسال با افزایش یک نفری روبرو هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز