خبرگزاری کار ایران

احداثفاز سوم مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهد با زیر بنایی پنج هزار متر در همدان

کد خبر : ۱۴۴۷۰۴

فاز نخست مجموعه فرهنگی ورزشی شاهد همدان در ایام دهه فجر بهره برداری و فاز سوم آن کلنگ زنی شد.

فاز نخست مجموعه فرهنگی ورزشی شاهد همدان در ایام دهه فجر بهره برداری و فاز سوم آن کلنگ زنی شد.

به گزارش ایلنا از همدان، ناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه روحیه ایثار، فداکاری، شهادت و جهاد عاملی بود که موجب تسلیم دشمن شد، اظهار داشت: دشمن فهمید که ایران همانند عراق و افغانستان نیست که با چند موشک بتواند به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های گوناگون به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، ابراز داشت: در این راستا برنامه‌های گوناگونی در ایام دهه فجر خواهیم داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده شهدای قبل و بعد از انقلاب، افتتاح پروژه‌های دستگاه‌ها به نام شهدا، نواختن زنگ ایثار در مدارس، برپایی نمایشگاه عکس و فیلم، برگزاری یادواره شهدای انقلاب، عیادت از جانبازان بستری در آسایشگاه‌ها، برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها و تعویض پرچم مزار شهدا را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: همچنین در این ایام از نرم افزار چند رسانه‌ای سردار شهید علیرضا حاجی بابایی رونمایی می‌شود.

عارف با بیان اینکه چندین برنامه فرهنگی، ورزشی و قرآنی در ایام دهه فجر در استان همدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: حضور گسترده جانبازان در راهپیمایی ۲۲ بهمن بخشی از برنامه‌های کمیته ایثارگران در دهه فجر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ستاد دهه فجر درخواست داریم که پروژه‌های دستگاه‌ها با حضور ایثارگران و پدران شهدا بهره برداری شود، بیان کرد: چاپ کتاب از شهدای فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌ها است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه تعدادی از گلزار شهدا در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود، اظهار داشت: مزار شهدا و سنگ نوشته این گلزار سندی گویا از تاریخ انقلاب است که بینش و کنش شهدا و خانواده آن‌ها بر روی آن حک شده است.

ناصر عارف با بیان اینکه در ایام دهه فجر مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهد به بهره برداری می‌رسد، افزود: مرحله نخست این مجموعه تکمیل و دوره آزمایشی آن به پایان رسیده است و در ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم مجموعه فرهنگی و وزرشی شاهد برای خدمات توانبخشی است، اظهار داشت: بخشی از تجهیزات و امکانات آن آماده شده و در انتظار صدور مجوز است که پس از گرفتن مجوز به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه فاز نخست مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهد چهار هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا دارد، ادامه داد: استخر شنای بزرگسالان و کودکان، سونای خشک و بخار، سالن بدنسازی خشک و‌تر، سالن چند منظوره ورزشی و هتروتراپی در فاز نخست این مجموعه وجود دارد.

عارف با بیان اینکه فاز دوم مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهد شامل ساختمان توانبخشی با سه هزار و ۴۲۳ متر زیر بنا می‌شود، بیان کرد: این ساختمان در سه طبقه ایجاد شده که دارای خدمات کلینیکی تخصصی، فیزیوتراپی، حرکت درمانی، کار درمانی، موسیقی درمانی، مشاوره، بینایی و شنوایی سنجی، ارتوپدی، قلب و عروق، دندانپزشکی، داروخانه و غیره است و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این ساختمان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه فاز سوم این مجموعه که برای ساخت مکان رفاهی و خدماتی در نظر گرفته شده است در ایام دهه فجر کلنگ زنی شد، عنوان کرد: فاز سوم مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهد با زیر بنایی پنج هزار متر و برآورد اعتباری شش میلیارد تومان به زودی کلنگ زنی می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهدات برنامه‌هایی در استان همدان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: ثبت و ضبط خاطرات شفاهی ایثارگران، جمع آوری آثار فرهنگی و تدیون و نشر وصیت نامه‌های شهدا، دیدار، سرکشی و تجلیل و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تقویت و فعال سازی مراکز فرهنگی و حسینیه‌های شهدا، تقویت نخبگان، توانمندسازی ایثارگران، پشتیبانی و ارتقاء سطح فرهنگی و تحصیلی ایثارگران، بازسازی و اتمام ساماندهی گلزار شهدا، تقویت و استفاده از توانمندی‌های معتمدین معین، مناسب سازی معابر و مبلمان شهری برای ایثارگران و جانبازانی که مشکل جسمی و حرکتی دارند، اجرای دقیق قوانین و مقررات از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

ناصر عارف با بیان اینکه طبق قوانین حداقل ۲۵ درصد استخدامی دستگاه‌های اجرایی باید برای فرزندان شهیدان در نظر گرفته شود، بیان کرد: با توجه به تعداد فرزندان شهدا این سهمیه کم است و تاکنون ۶۰۰ فرزند شهید و ۱۵۰۰ فرزند جانباز در سامانه ثبت‌ام کرده‌اند و متقاضی شغل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز