خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

هدف تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار همدان تلاش برای توسعه شهر است

کد خبر : ۱۴۴۷۰۰

هدف تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار همدان تلاش برای توسعه شهر است و اختلاف جدی، چالش و یا استیضاح شهردار به هیچ عنوان صحت ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اختلافات احتمالی شهرداری و شورا اظهار کرد: هیچ‌گونه مشکل و مسأله خاصی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود ندارد، البته گاهی اختلاف سلیقه و اختلاف نظرهایی در کار پیش می‌آید که آن هم کاملاً طبیعی است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ رضا میرزایی افزود: انتظار شورا از رسانه‌های استان این است که در مواجهه با این گونه اخبار زیرک بوده و با دید باز حرف‌های مغرضانه را از حقیقت تشخیص دهند.

وی ادامه داد: ازسوی دیگر با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر خدمات مطلوبی در شهر انجام شده است که رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند به عنوان مثال طبق تصویب شورای اسلامی شهر مقرر شده است که ایاب و ذهاب نمازگزاران نماز جمعه در شهر به صورت رایگان صورت بگیرد که این کار شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان در سطح کشور بی‌سابقه است.

میرزایی افزود: در خصوص اقدامات شورای اسلامی شهر در رابطه با ایجاد درآمد پایدار در شهر نیز باید گفت که کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی شورای اسلامی شهر همدان فعال بوده و با برگزاری جلسات هفتگی خود به صورت مستمر در حال تلاش برای آماده‌سازی بستر به منظور جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه در خصوص مشکل پارکینگ برخی از برج‌های شهر نیز اضافه کرد: صدور مجوز ساخت این برج‌ها همگی مربوط به ۱۰ سال گذشته است و در زمان شورای سوم و چهارم نبوده است.

رضا میرزایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر تغییر کاربری‌های فضای سبز نیز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در این خصوص به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مطلوب مظلوم واقع شده است.

میرزایی ادامه داد: در کمیسیون ماده پنج ۱۰ دستگاه عضویت دارند اما شهروندان تغییرات کاربری‌ها را از چشم شورا و شهرداری می‌بینند در صورتی که متولی دستگاه دیگری است.

وی در خصوص وضعیت گردشگری همدان نیز گفت: در رابطه با بهبود وضعیت گردشگری شعار زیاد داده می‌شود و همه دم از حمایت و فراهم کردن بستر می‌زنند اما امید است این‌ها همه تبدیل به عمل شود.

شورا سرمایه‌گذاران را حمایت می‌کند
میرزایی افزود: شورای اسلامی شهر همدان برای حمایت از سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه گردشگری کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی را راه‌اندازی کرده است که امیدواریم با تصمیم‌گیری در این جلسات و همچنین کمک استاندار و دستگاه‌های ذیربط این شعار‌ها تبدیل به عمل شود.

میرزایی افزود: امروز شرایط در همدان به گونه‌ای است که فضا برای سرمایه‌گذاری و بازدهی آن باز و بسیار عالی است کما اینکه طی چند ماه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری در همدان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از این افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در بلوار ارم بودند که ما به آن‌ها اعلام کردیم که به صلاح نیست و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در مناطق دیگر مانند بلوار بسیج و آیت‌ا… نجفی سوق دادیم که اکنون نیز سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها به دنبال فراهم کردن بستر هستند و مدیریت شهری نیز تا جایی که امکان داشته باشد به این افراد کمک می‌کند.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت رسانه‌ها در استان گفت: متأسفانه جایگاه اصحاب رسانه آن طور که باید و شاید در همدان جا نیفتاده است اما شورا هر کمکی که بتواند در خصوص تعاونی مسکن و رفع دیگر مشکلات خبرنگاران دارد.

وی با بیان اینکه موضوع فرهنگ اهمیت بسیار بالایی دارد، اضافه کرد: زیربنای توسعه در هر بخشی فرهنگ است که شورای چهارم به این موضوع در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پرداخته است.

میرزایی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی ۱۲ ناحیه شهری همدان اشاره کرد و گفت: با این اقدام مهم شورا و شهرداری و مسؤولان نواحی با ارتباط مستقیم با بدنه جامعه، کاستی‌ها و نواقص بهتر شناسایی شده و خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان صورت می‌گیرد.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از کارهایی که ما در شورای شهر به دنبال آن هستیم این است که طرح تفضیلی شهر بر اساس واقعیت‌ها شکل بگیرد و طرح جامع شهر نیز کامل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص پروژه تالار قرآن نیز گفت: تصمیم‌گیری احداثاین پروژه مربوط به شورای دور دوم است و عمده اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین می‌شود.

رضا میرزایی ادامه داد: پروژه تالار قرآن از‌‌ همان ابتدا موافق‌ها و مخالف‌هایی داشت و به اعتقاد من اگر اعتبار ساخت این پروژه در پنج نقطه شهر تقسیم می‌شد به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کردیم.

میرزایی افزود: در زمینه گنبد تالار قرآن نیز اظهار نظرهای مختلفی مطرح شده و در حال حاضر مقرر شده است که روی این گنبد پوشیده شود.

وی با بیان اینکه پروژه تالار قرآن احتمالاً تا پایان سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: این پروژه که به عنوان یک نماد مهم در شهر همدان مطرح است در همایش‌های بزرگ استانی و منطقه‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در مورد بودجه سال ۹۳ شهرداری همدان نیز گفت: پیشنهاد بودجه شهرداری در سال ۹۳ حدود ۴۵۳ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته بالای ۹۰ درصد افزایش داشته است.

توسعه مدیریت شهری با ریسک‌پذیری محقق می‌شود
وی ادامه داد: افزایش ۹۰ درصدی بودجه ۹۳ شهرداری نسبت به سال ۹۲ در حالی است که در تعرفه‌ها و عوارض در برخی بند‌ها حتی کاهش هم داشته‌ایم و تنها در برخی موارد اندکی آن هم در حدود پنج تا ۲۰ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که با قیاس با افزایش ۹۰ درصدی بودجه پیشنهادی یک ریسک بزرگ مدیریتی را در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: مابه‌التفاوت میزان تعرفه‌ها با بودجه پیشنهادی شهرداری باید از طریق درآمدهای پایدار و کوششی تأمین شود.

میرزایی تأکید کرد: ما اگر واقعاً این ادعا را داریم که نسبت به شأن و جایگاه همدان عقب هستیم باید ریسک‌پذیر باشیم و گام‌های تصاعدی و بلندی برای توسعه شهر برداریم، چرا که در غیر این صورت نسبت به دیگر شهرهای هم‌تراز خود عقب خواهیم ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان سخنان خود گفت: در شهرداری و شورای اسلامی شهر عزم جدی وجود دارد که تا پایان سال ۹۳ تمام شهروندان تحول در مجموعه شهرداری و مدیریت شهری، تکریم ارباب رجوع، بها دادن به شهروندان، جذب سرمایه‌گذار و رفع مشکلات حاشیه را شاهد باشند.

تصویب طرح جامع ترافیکی همدان
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با اشاره به تعامل خوب شهرداری همدان با رسانه‌ها گفت: طرح جامع ترافیکی همدان به تصویب رسیده است که بر اساس این طرح که یک سند بالادستی است و همچنین بر اساس زمان‌بندی امور ترافیکی شهر را پیش می‌بریم.

کامران گردان با بیان اینکه‌ در زمینه حل مشکلات ترافیکی شهر کارهای بنیادی و اصولی در دست انجام است، افزود: آثار مطلوب این اقدامات در چند سال آینده مشاهده می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: تبدیل میدان سپاه همدان به چهارراه از جمله کارهای کوتاه مدتی است که برای رفع گره‌های ترافیکی در شهر در حال انجام است.

کامران گردان ادامه داد: یکی دیگر از این اقدامات مسدود کردن چهار راه مزدقینه و ایجاد دو بریدگی استاندارد به جای آن است.

گردان با اشاره به اینکه شورا و شهرداری همدان با راهنمایی و رانندگی استان تعامل خوبی برقرار کرده‌ است، اظهار کرد: استفاده از نرم‌افزارهای مورد نیاز جهت استفاده بهینه‌ای از دوربین‌های سطح شهر و حذف فیزیکی مأموران راهنمایی و رانندگی در شهر از اهداف مورد نظر است.

وی با اشاره به احداثپروژه تقاطع غیرهمسطح آیت‌ا… نجفی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است اگرچه به علت برودت شدید هوا کار در قسمت‌هایی کند‌تر پیش می‌رود.

وی افزود: پس از بهبود وضعیت هوا فاز صفر تقاطع غیرهمسطح میدان بعثت به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: شهردار همدان نیز کارهای زیربنایی و اصولی در دست اقدام دارد که نتایج مطلوب آن در سال‌های آینده دیده می‌شود.

اختصاص بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین برای احداثفرهنگسرا و سالن ورزشی در همدان
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات شورا در بخش فرهنگی اظهار داشت: در سال گذشته ۳۵ مصوبه احداثفرهنگسرا و سالن‌های ورزشی در نقاط مختلف شهر در شورای شهر به تصویب رسید که تاکنون ۲۳ مورد آن قطعی شده است.

رضا غلامی خجسته افزود: از این تعداد کلنگ‌زنی ۱۴ مورد از این فرهنگسرا‌ها انجام شده است، تعدادی دیگر نیز در حال ساخت بوده و تعدادی نیز آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در ساخت این فرهنگسرا‌ها توجه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر شده است و این فرهنگسرا‌ها در نقاط مختلف شهر مانند مزدقینه، منوچهری، شهرک مدنی، خضر، شهرک ولیعصر و اسلام‌شهر واقع شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: کل زمینی که برای احداث۳۵ فرهنگسرا و سالن ورزشی در همدان در نظر گرفته شده است به جز مساحت تالار قرآن ۶۲ هزار و ۵۲۱ مترمربع است.

رضا غلامی خجسته افزود: در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای امور فرهنگی در بودجه بسته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص شبهاتی که در خصوص خرید خودروهای گران قیمت برای اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شده است، گفت: در دور سوم شورای اسلامی شهر، چند دستگاه خودرو پراید و پژو آر. دی در اختیار اعضا وجود داشت که اعضا همواره با مشکل مواجه بودند و به همین دلیل پیشنهاد خرید چند خودرو دیگر مطرح شد.

سید احمد حسنی‌حلم افزود: از سوی دیگر شأن و منزلت یک عضو شورا کمتر از مدیر یک منطقه شهرداری نیست که خودرو و راننده اختصاصی در اختیار دارند.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات برای رفع مشکل کمبود خودرو در شورا این بوده است که برای هر یک از اعضای شورا خودرویی خریداری شود و در طی چهار سال خدمت در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و یا اینکه هر یک خودرو با راننده در اختیار داشته باشند که اعتبار لازم برای حالت دوم دو و نیم برابر بوده است.

حسنی‌حلم در خصوص برخی از شبهات مطرح شده در خصوص اختلاف بین شهرداری و شورا نیز گفت: نظارت بر کار شهردار و ارائه تذکرات و راهنمایی‌هایی برای بهبود روند کار از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است، البته این نظارت‌ها با دخالت‌های نابه‌جا که هم غیرمنطقی و هم غیرعقلانی است تفاوت دارد.

وی افزود: همانگونه که در شورای سوم نیز بار‌ها تذکراتی به صورت شفاهی یا کتبی به شهردار سابق داده شد اما چه در شورای قبل و چه در شورای فعلی هیچ‌گاه کار به استیضاح شهردار کشیده نشده است.

وی افزود: استیضاح شهردار دارای یک سری مراحل قانونی است که مراحل اول آن تذکر شفاهی و مرحله دوم آن تذکر کتبی است، از سوی دیگر یک سوم اعضای شورا باید این استیضاح را قبول داشته باشند و دو سوم به استیضاح شهردار رأی بدهند نه اینکه با یک اختلاف نظر و اختلاف سلیقه کوچک شهردار استیضاح شود که نه عقلانی و نه قانونی است.

محمدعلی پرزاد عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه انتخاب مسؤولان نواحی دوازده‌گانه شهری همدان بر چه اساسی بوده است، گفت: به کارگیری و انتخاب نیرو در بخش‌های مختلف شهرداری و یا مسؤولان نواحی مختلف شهرداری توسط شهردار صورت می‌گیرد و اعضای شورای اسلامی در انتخاب نیرو‌ها دخالتی ندارد.

محمدعلی پرزاد افزود: در این میان ممکن است فردی به عنوان نیروی کارآمد از سوی شورای اسلامی شهر به شهرداری معرفی شود اما حق انتخاب نهایی با شهردار است. پرزاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همدان دارای یک عقب‌افتادگی تاریخی است، اضافه کرد: ما در شورای دور چهارم به صورت جدی به دنبال گسترش بحثسرمایه‌گذاری در شهر هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا بخش عمده‌ای از وقت اعضای شورای دور چهارم صرف جذب سرمایه‌گذار و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای ایجاد گردش اقتصادی مطلوب در شهر است.

وی افزود: به ویژه آنکه اعتقاد ما بر این است که حل مشکلات مختلف شهروندان حتی حل مشکلاتی مانند مشکلات مربوط به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در گرو حل مشکلات اقتصادی مردم است.

پرزاد ادامه داد: همچنین شورای چهارم همدان به دنبال این است که همدان پس از اصفهان و شیراز قطب سوم گردشگری کشور باشد و در این مسیر برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در تلاش است.

محمدرضا الیاسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا برج‌های جدیدالاحداثدر شهر دارای پارکینگ نیستند، گفت: این برج‌ها که نقص‌هایی در خصوص پارکینگ در خصوص آن‌ها مطرح است میراثی بوده که برای شورای دور سوم و چهارم به جا گذاشته شده است و هیچ تصمیمی از سوی شورای شهر در خصوص ساخت این برج‌ها در شش سال گذشته نداشته‌ایم.

الیاسی ادامه داد: من از طرف شورای دور چهارم شهر به همه مردم قول می‌دهم که پارکینگ هیچ کدام از برج‌های در حال ساخت در شهر به هیچ عنوان حذف نخواهد شد و حساسیت ویژه‌ای در این خصوص در مورد تمامی ساختمان‌ها در شورای شهر وجود دارد.

الیاسی در ادامه سخنان خود در خصوص رفع مشکل ترافیکی در میدان سپاه همدان نیز گفت: طی بررسی‌های کار‌شناسی به عمل آمده مقرر شده است که میدان سپاه فعلاً به یک تقاطع چراغ‌دار و در سال‌های آینده به تقاطع غیرهمسطح تبدیل شود.

احداثتقاطع‌های غیرهمسطح در شهر کار‌شناسانه بوده است
وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه احداثبرخی تقاطع‌های غیرهمسطح همدان کار‌شناسی نبوده و موجب افزایش تصادفات شده است، نیز گفت: احداثاین تقاطع‌ها کاملاً به صورت کار‌شناسی انجام شده است و انتظار می‌رود که تنها کار‌شناسان حقیقی هم در خصوص کیفیت آن نظر دهند.

الیاسی افزود: از سوی دیگر طبق مطالعات به عمل آمده در سراسر جهان مشخص شده است که خطای انسانی عامل ۷۰ درصد تصادفات است و بیشتر تصادفات به دلایلی از قبیل رعایت نکردن حق تقدم و سرعت مطمئنه و یا دارا نبودن شرایط لازم برای رانندگی از سوی راننده ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است مشکلاتی نیز که در این تقاطع‌ها شناسایی شده است اصلاح و رفع شود تا آمار تصادفات ناشی از آن‌ها هم کاهش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز