خبرگزاری کار ایران

گسترش مراکز فنی و حرفه‌ای، باید مبنای کار کارشناسی و علمی داشته باشد

کد خبر : ۱۳۷۱۵۵

توسعه کمی مراکز اموزش فنی و حرفه‌ای بسیار مطلوب است اما باید گسترش مراکز، مبنای کار کار‌شناسی و علمی داشته باشد تا بتواند در توسعه مناطق تأثیر گذار باشد.

باید در افزایش تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز دقت شود تا این رشته‌ها پس از یک دوره با کمبود کارآموز رو به رو نشوند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ ˈکوروش پرندˈ، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوردر بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن استان همدان با بیان اینکه در دولت نهم و دهم، تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای از ۲۰۰ مرکز به ۷۰۰ مرکز رسید گفت: توسعه کمی مراکز اموزش فنی و حرفه‌ای بسیار مطلوب است اما باید گسترش مراکز، مبنای کار کار‌شناسی و علمی داشته باشد تا بتواند در توسعه مناطق تأثیر گذار باشد.
این مقام مسوول تأکید کرد: برای تأمین نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای قانون استخدام چهار هزار و ۶۰۰ نفر در مجلس به تصویب رسیده است اما هنوز دولت آن را برای اجرا به سازمان فنی و حرفه‌ای ابلاغ نکرده و ردیف بودجه آن مشخص نشده است.
وی همچنین در این بازدید تأکید کرد: لیست تجهیزات مورد نیاز مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن تهیه و در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار داده شود تا برای تأمین آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.
فرماندار رزن نیز در این بازدید گفت: رفع دغدغه اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان عزم جدی دولت برای ساماندهی امور جوانان این مرز و بوم است که در این میان اشتغال پیش نیاز دو عامل مهم دیگر به حساب می‌آید و این مهم ارتباط مستقیمی با اموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد.
ˈکریم اصفهانیˈ تأکید کرد: در شهرستان رزن برای بهبود کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دو میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های مهارتی رزن و قروه و سه میلیارد ریال برای راه اندازی مرکز سردرود نیاز داریم.
این مقام مسوول افزود: ۷۶ درصد مردم این شهرستان ساکن روستا‌ها و مابقی ساکن شهر هستند که همگی با کشاورزی ارتباط مستقیم دارند و این امر آموزش‌های کشاورزی را برای این شهرستان لازم و ضروری می‌کند.
وی ادامه داد: شهرستان رزن با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت، ۴۶۹ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و شامل سه بخش مرکزی، قروه و سردرود است که در هر یک از این بخش‌ها نزدیک به یک سوم جمعیت شهرستان را در خود جای داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز