خبرگزاری کار ایران

تصویب روز همدان در تقویم رسمی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۵۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تصویب یکم شهریور به عنوان روز همدان و ثبت در تقویم رسمی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، مسعود ویژه در شورای فرهنگ عمومی نهاوند اظهار کرد: پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان همدان مبنی بر نامگذاری یک روز به نام همدان که به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده بود به تصویب رسیده و یکم شهریور در تقویم رسمی به نام "روز همدان" مصوب شد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان همدان سال گذشته ۶۷ جلسه با ۱۲۰ دستور کار و ۳۵۰ مصوبه در ۹ شهرستان استان برگزار کرد که دو مورد از مهمترین مصوبات این جلسات پیشنهاد مصوبه نامگذاری روز همدان و سند مهندسی فرهنگی استان است ضمن اینکه ۶۰ درصد مجموع مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه سال گذشته در نهاوند هشت جلسه با ۵۴ مصوبه با تشکیل ۹ کمیته تخصصی برگزار شده است تصریح کرد: برای اجرای مصوبات سه ایراد کلی وجود دارد برخی از آنها پشتوانه مالی می‌خواهد که متاسفانه در این زمینه ما دارای امکانات مالی و اعتبارات ویژه نیستیم. دومین نقص مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی این است که از پشتیبانی اجرایی لازم برخوردار نیستند که در این زمینه نیاز به قانون بالادستی است.

ویژه ورود شورای فرهنگ عمومی به مسائل ریز و جزئی را از دیگر ضعف‌ها عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث ایجاد چالش‌هایی می‌شود که با هدف اصلی شورا سازگار نیست.

وی به برنامه های استان در بحث فرهنگی پرداخت و گفت: امسال در ۶ محور برنامه‌های فرهنگی را در استان پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به محورهای شش‌گانه فرهنگی در دست اجرا گفت: کادرسازی هنری مانند تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر، بحث اقتصاد فرهنگ و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، برگزاری  جشنواره و رویدادها، تقویت بنیه اعتقادات دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره شهدا محورهای اصلی برنامه های استان در حوزه فرهنگ است.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان نهاوند از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر  برخوردار است گفت: تعدادی از رویدادهای فرهنگی و هنری استان با محوریت نهاوند برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز