خبرگزاری کار ایران

گشایش نمایشگاه قرآن همدان پس از ۵ سال وقفه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۸۹

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در تالار همایش‌های قرآنی و بین‌المللی همدان گشایش یافت.

به گزارش ایلنا از همدان، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه همدان در آیین گشایش نمایشگاه، با تأکید بر اینکه قرآن کریم باید در مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی در رأس همه امور قرار گیرد، گفت: باید تلاش شود تا جوانان ما علاوه بر آشنایی با ترتیل، صوت و تفسیر قرآن هرچه بیشتر با تدبر و تفکر در قرآن انس بگیرند.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه مسئله حجاب به صراحت در قرآن عنوان شده و همه مسلمانان از شیعه و سنی بر آیات حجاب تأکید دارند، مطرح کرد: از ضروریات مهم این است که در مدارس، مسئله حجاب‌ را برای کودکان و نوجوانان تشریح کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم قرآن را در حد توان خود از مهجوریت خارج کنیم و قدردان همه عزیزانی هستیم که در مسیر اعتلای قرآن و فرهنگ اصیل اسلامی تلاش می‌کنند.

حسن رضانیا با تأکید بر اینکه براساس قرآن کریم نتیجه یک ماه روزه داری و عبادت باید ختم به تقوای الهی شود، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، رخداد عظیم فرهنگی است که به بهترین شکل در ماه مبارک رمضان برپا شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های این‌چنینی و مراسم‌هایی مانند شب‌های قدر مرهون تلاش حافظان امنیت است، بر تقوای سیاسی تأکید کرد و یادآور شد: باید زیبایی‌ها و اقدامات تأثیرگذار را برجسته‌تر کنیم. مردم همدان مانند سایر نقاط کشور در روز قدس حماسه‌ای عظیم آفریدند و این قبیل برنامه‌ها در مسیر دفاع از ارزش‌ها باید برجسته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان با شعار «قرآن، امنیت و خانواده» گفت: این نمایشگاه و محفل نورانی پس از حدود پنج سال وقفه در همدان برگزار شده است.

مسعود ویژه از برپایی بیش از ۶۰ غرفه در بخش‌های اصلی و جنبی این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: کتب قرآنی و دینی، فرق و ادیان، مهدویت و نهج‌البلاغه، جلسات قرآن خانگی و حجاب و عفاف از جمله این غرفه‌ها است.

وی با تأکید برپایی نمایشگاه خوشنویسی در کنار نمایشگاه قرآن و عترت، تصریح کرد: در این نمایشگاه کارهای هنری فاخری از آثار کاتب وحی مرحوم استاد شعبانی و سایر اساتید برجسته خوشنویسی استان به نمایش درآمده است.

مدیرکل ارشاد استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای ایام جشنواره درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی و ویژه برنامه‌های مختص کودک و نوجوان از جمله این برنامه هاست.

نمایشگاه قرآن و عترت استان با حضور ۳۰ ناشر از استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و همدان برپا شده است و علاوه بر این ۳۰ غرفه هم در بخش جنبی نمایشگاه پذیرای حضور عموم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز