خبرگزاری کار ایران

رییس حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

فراخوان دومین جشنواره قرآنی " گناهان زبانی " در زنجان اعلام شد

کد خبر : ۱۸۳۰۷۰

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اعلام فراخوان دومین جشنواره قرآنی " گناهان زبانی " گفت: علاقمندان تا(۳۱شهریورماه) سال جاری می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان با ابعاد گوناگون ادبی و هنری قرآن و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و زیبایی‌شناسی به عنوان پشتوانه غنی هنرهای ایرانی نیز از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی، امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: دومین جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» نیز به صورت منطقه‌ای ویژه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، اردبیل، همدان، کردستان، قزوین، قم، الرز، گیلان، تهران و زنجان با موضوع گناهان زبانی از دیدگاه قرآن و احدایثبرگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در سه بخش هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و شعر طنز برگزار می‌شود، ابراز کرد: جمال رحمتی، همایون اسعدیان و ناصر فیض به ترتیب دبیران علمی این سه بخش جشنواره هستند.

این مقام مسئول تشویق و ترغیب هنرمندان به منظور غنای آثار خود با استفاده از قرآن و منابع قرآنی را یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره برشمرد و افزود: آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان با ابعاد گوناگون ادبی و هنری قرآن و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و زیبایی‌شناسی به عنوان پشتوانه غنی هنرهای ایرانی نیز از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

وی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و شناسایی هنرمندان فعال در عرصه دینی و ارج نهادن به هنرمندانی که با تاثیرپذیری و انس با قرآن، به آثار بر‌تر هنری دست پیدا کرده‌اند را نیز از جمله اهداف جشنواره عنوان کرد.

اسماعیلی با یادآوری اینکه نمایشگاهی از آثار منتخبین رشته‌های تجسمی راه یافته به بخش مسابقه برپا می‌شود، گفت: زمان برگزاری این نمایشگاه(۱۳ تا ۲۱ مهرماه) سالجاری مصادف با قربان تا غدیر خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را در قالب‌های کاریکاتور، شعر طنز و فیلم کوتاه(۱۰۰ ثانیه‌ای) تا(۳۱ شهریورماه) سال‌جاری ارسال کنند، یادآور شد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و مقررات جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان زنجان به آدرس www. artzanjan. ir مراجعه و یا با شماره ۰۲۴۳۳۴۲۰۸۶۲ تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است دومین جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» با مشارکت موسسه دارالقرآن کریم زنجان برگزار می‌شود و زمان برگزاری مراسم اختتامیه و اهداء جوایز برگزیدگان همزمان با(۲۰ مهرماه) سالجاری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز