خبرگزاری کار ایران

وقف می‌تواند در توسعه استان همدان نقشی اساسی ایفا کند

کد خبر : ۱۳۱۹۶۸

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: وقف به عنوان یکی از محور های توسعه استان همدان می‌تواند نقش مهم و اساسی ایفا کند.

ایلنا: محمد ابراهیم الهی تبار در ستاد بررسی برنامه‌های هفته وقف همدان با بیان اینکه وقف فریضه‌ای است که با اعتقاد‌های مسلمانان عجین شده است، اظهار داشت: وقف به عنوان یکی از محور‌های توسعه استان همدان می‌تواند نقش مهم و اساسی ایفا کند.

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه اگر وقف به وخوبی هدایت شود اثرات و ثمرات خوبی خواهد داشت، ابراز کرد: متولیان امر باید موضوع وقف را به خوبی در جامعه تبیین کنند.

الهی تبار با بیان اینکه متولیان امر وقف باید منابع لازم درخصوص وقف را در اختیار سخنران‌ها قرار دهند، عنوان کرد: اثرات وقف باید در استان همدان و در سطح ملی آماری شود چراکه آماری کردن ثمرات وقف در شکل گیری بحثوقف تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه مردم باید به سمت وقف ترغیب شوند و بدانند که اگر می‌خواهند جاودانه شوند باید به سمت وقف روی بیاورند، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای هدایت مردم به سمت وقف باید به نحو مطلوبی وارد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه هفته وقف فرصت خوبی برای تبیین سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: باید از واقفان تقدیر شود و اثرات وقف در استان همدان تبیین شود.

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه باید سعی شود که همه مشکلات در مجموعه وقف به آسانی انجام شود، ابراز داشت: در این صورت است که مردم طعم و لذت مسائل وقفی را می‌چشند و ترغیب و تشویق به وقف و ایجاد موقوفات جدید و بروز می‌شوند.

وی در از حضور پرشور مردم در سوگواری اربعین حسینی تشکر کرد و بیان کرد: امسال مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ یا باوفای ایشان در همدان به نحوه باشکوهی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز