خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۹۶۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۸۵۵

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۶۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در قالب ۳۴ هکتار در استان همدان شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، هوشنگ کرمی گفت: ۴۱۹ پرونده برای زمین‌های تغییر کاربری داده شده استان در محاکم کیفری تشکیل و ۸۱ مورد حکم قطعی قلع و قمع صادر شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

کرمی تأکید کرد: تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور اراضی قابل کشت خیلی کم و در بهترین حالت ۱۰ درصد از اراضی را شامل می‌شود که بخش عمده آن هم کشت دیم است، گفت: اگر در بخش خاک با مشکل مواجه شویم به مراتب بیشتر از مشکلات آب است چرا که ۸۵ درصد از محصولات غذایی از خاک تهیه می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ۳۰۰ تا یک هزار سال طول می‌کشد که یک سانت خاک تشکیل شود، بنابراین محافظت از خاکی که با گذشت میلیون‌ها سال تهیه شده ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز