خبرگزاری کار ایران

بازدید برخی از خبرنگاران همدان از ۳ شرکت شهرک صنعتی بهاران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۶۸

شرکت شــرکت های صنعتی استان همدان به بازدید از برخی شرکت های واقــع در شــهرک بهــاران اســتان همدان همــراه بــا جمعــی از اصحــاب رســانه پرداخــت که هــدف از آن بــه نمایــش گذاشــتن رونــق پُرقــدرت چرخه تولید اســتان با تمام ناملایمات تحریم در پی همت والای شرکت های صنعتی همدان بود.

به گزارش ایلنااز همدان، به مناسبت دهه تولید و تجارت به همت شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در قالب تور صنعتی راهیان وپیشرفت همراه با جمعی از اصحاب رسانه  به بازدید از سه شرکت در شهرک صنعتی بهاران پرداخت.

مدیرعامل شهرک صنعتی بهاران در بازدید خبرنگاران از برخی واحدهای تولیدی این شهرک گفت: شهرک صنعتی بهاران با مساحت 100 هکتار و استقرار 155 واحد تولیدی  و 135 واحد فعال دردو فاز تعریف شده است.

کوروش بختیاری با بیان اینکه برخی از واحدها بصورت سردخانه و یا پخش دارو فعال هستند، بیان کرد: در فاز دوم این شهرک 145 واحد مستقرند که حدود 80 درصد واحدها در حال ساخت و ساز و اتمام بوده و حدود 15 واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

وی ظرفیت اشتغال این شهرک را بالای 1800 نفردر فاز یک اعلام کرد و افزود: این میزان با تکمیل فاز دوم افزایش می یابد.

مدیرعامل شهرک صنعتی بهاران یکی از مشکلات عمده این شهرک را ایاب و ذهاب کارگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه ایاب و ذهاب 30 درصد از درآمد هر کارگر را به خود اختصاص می دهد از شهرداری می خواهیم یک اتوبوس خط واحد از مبدا چراغ قرمز برای این شهرک درنظر بگیرد.

بازدید  برخی از خبرنگاران همدان از ۳ شرکت شهرک صنعتی بهاران

در ادامه خبرنگاران از شرکت سامان فویل گسترغرب که تولیدکننده ظروف تفلون می باشد و شرکت پترونیوار و شرکت خدمات چاپ همدان لیبل بازدید کردند.

مدیر شرکت سامان فویل گستر غرب در این بازدید بــا بیــان اینکــه در این خــط تولیــدی 70 نفر مشــغول به کار هســتند، گفــت: تولیدات شــرکت سامان گستر صرفا جهت صادرات بوده و تنها 10 درصد از تولیدات برای داخل کشور است.

هراتی با اشاره به مشکلات تولید این محصول بیان کرد:به دلیــل صادرات محصولات با مشــکل برگشت ارز مواجه هستیم ونمی توانیم  با کارت بازرگانی خود کاری انجام دهیم ومجبور به استفاده از واسطه هاهستیم که همین امرباعث مشکلات دارایی و مالیاتی  است .

وی با اشاره به افزایش قیمت ناگهانی گاز افزود: با افزایش قیمت ۶ برابری گاز مواجه شدیم و این تغییر قیمت ناگهانی برای تولید هایی که در حوزه آلومینیوم مشغول به کار هستند مشکل بزرگ و وحشتناکی است.

مدیرعامل شرکت پترونیوارنیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه شرکت در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید اذان کرد زمینه فعالیت این شرکت تولید تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است محصولاتی که تولید می شوند جزو اقلام هایی می باشد که در کشور کمتر تولید می شود.

وی با بیان اینکه شرکت پترونیوار یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت محصولات نهایی صنعتها است تصریح کرد: میزان تولید شرکت به صورت پروژه ای است و بستگی به سفارشات مشتری ها دارند که با توجه به کیفیت محصول و استانداردهایی که از آن تبعیت می‌کنیم زمان ساخت محصولات متغیر است .

وی با بیان اینکه صنعت نفت یک صنعت سیاسی است به همین علت نمی توانیم محصولات را صادر کنیم در سال های گذشته که فشار کمتری از تحریم‌ها متوجه شرکت بود به کشورهای قطر و عربستان صادرات داشتیم.

طاووسی با اشاره به مشکلات تهیه مواد اولیه گفت: تهیه مواد اولیه از طریق شرکت های واسطه صورت می گیرد و همین امر موجب میشوند آنها را با قیمت دو و نیم برابری تهیه کنیم.

وی ادامه داد شرکت پترونیوار یک شرکت دانش بنیان است محصولاتی که در این شرکت تولید می شوند از استانداردهای کیفی عنوان شده هم بیشتر و دقیق تر است اما مصرف کنندگان دیگر به شرکت‌های داخلی اعتماد نمی کنند.

 مدیر روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان نیز از برگزاری نمایشگاه دائمی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان خبر داد و گفت : این نمایشگاه که در مرکز کسب و کار استان همدان دایر شده است، کلیه محصولات واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی استان همدان معرفی و به نمایش گذاشته شده تا سرمایه گذاران و مشتریان در بدو ورود به همدان بدون حضور در شهرکهای صنعتی استان همدان با این محصولات آشنا شوند.

در پایان این تور، خبرنگاران از نمایشگاه دائمی توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط استان همدان نیز بازدید کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز