خبرگزاری کار ایران

بسیج سازندگی به 160 روستای محروم استان همدان آب‌رسانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۲۴۸

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در شرایط خشکسالی و با وجود کاهش میزان بارندگی در استان همدان، آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم استان با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در نشست با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با قدردانی از نیت خداپسندانه ستاد عتبات عالیات به منظور مشارکت در موضوع آبرسانی به مناطق محروم افزود: تامین آب و جمع آوری فاضلاب، رسالت و تکلیف اصلی شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت درخصوص موضوع آبرسانی به روستاها به ویژه روستاهای محروم تاکید فراوان دارد، اظهار داشت: موضوع آبرسانی به روستاهای محروم با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال پیگیری است.

بختیاری فر تصریح کرد: بر اساس این همکاری به ۱۶۰ روستا با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار آبرسانی می‌شود که ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی به همکاری خیران در پروژه‌های جهاد آبرسانی اشاره و خاطرنشان کرد: ورود موکب داران به موضوع آبرسانی و یا ترویج فرهنگ بهینه مصرف در ایام خاص نظیر محرم، صفر و اربعین سرور و سالار شهیدان می تواند کمک با اهمیتی برای شرکت آب و فاضلاب استان باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ستاد عتبات عالیات استان می‌تواند با همکاری موکب داران در موضوعاتی همچون ایجاد تاسیسات، اصلاح و یا ایجاد شبکه های آبرسانی، احداث مخازن، بهسازی قنوات و یا به اجاره گرفتن تانکرهای آبرسانی کمک حال شرکت آب و فاضلاب درخدمت رسانی به مناطق روستایی باشد.

بختیاری فر خاطرنشان کرد: از آنجا که تعدادی از روستاها در لیست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) قرار ندارند، لذا ستاد عتباد می‌تواند با ورود به موضوع آبرسانی روستایی ظرفیت جهاد آبرسانی را تکمیل کند.

وی در خصوص اعلام آمادگی ستاد عتبات به منظور ورود به موضوع آبرسانی به روستاهای محروم گفت: پس از تهیه لیست نیاز روستاهای استان، مراتب جهت همکاری به اطلاع ستاد خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت دانستن موضوع آبرسانی گفت: با تاکید ستاد اربعین کشور، موضوع ورود مواکب به آبرسانی به روستاهای محروم؛ ضمن ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در دستور کار قرار گرفت.

محمد علی بادامی با بیان اینکه ستاد مرکزی نسبت به موضوع آبرسانی سیار در روستاهای محروم تاکید دارد اظهارداشت: پس از تهیه لیست از سوی شرکت آب و فاضلاب استان و اعلام آن به ستاد عتبات، برنامه ریزی به همین منظور انجام خواهد شد.

وی از همراهی مردم خیراندیش استان همدان و جمع آوری مبالغ قابل توجه به منظور بازسازی عتبات و صرف در امور خیر خبر داد.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستای بالای جمعیت ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره می‌برند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز