خبرگزاری کار ایران

آیین تعزیه‌خوانی در همدان برگزار شد

کد خبر : ۱۱۹۷۶۸

همزمان با چهارمین روز از محرم الحرام و ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آیین تعزیه خوانی با حضور عزاداران حسینی در همدان برگزار شد.

ایلنا: همزمان با چهارمین روز از محرم الحرام و ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آیین تعزیه خوانی با حضور عزاداران حسینی در همدان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دبیر ستاد اجرایی همایش تعزیه خوانی در حاشیه برگزاری آیین تعزیه خوانی گفت: شکل و صورت عزاداری در قالب تعزیه خوانی همواره در جهت ابلاغ محتوای اصلی پیام عاشورا به مردم و تقویت باور انسان‏‌ها نسبت به وقایع کربلا بوده است.

میثم مصطفایی ˈتصریح کرد: برگزاری و برپایی آیین‌های تعزیه خوانی و برپایی آیین‌های سوگواری ائمه اطهار(ع)، می‌تواند نقش بسزایی در رواج این هنر مذهبی در بین آحاد مردم برای تجسم مظلومیت و شجاعت و غربت ائمه(ع) داشته باشد، بطوری که هر کسی با دیدن این لحظات تعزیه تحت تاثیر قرار بگیرد و متاثر شود.

وی در ادامه گفت: تعزیه خوانی از آیین‌های جذاب، سنتی و مذهبی مردم ایران است که از زمان صفویه رواج یافت و هم اکنون به عنوان یک هنر ناب ایرانی در جهان شناخته شده است و باید در تمام نقاط کشورمان مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

اولین همایش تعزیه خوانی با حضور تعزیه خوانان برجسته کشور از اولین روز محرم در همدان برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز